Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-05, 17:34
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Är du helt säker på det? Läs den tidigare nämnda tråden (FB) Konfigurera "enhetsfilen" i Windows. Förutsätter det att NetBeans är installerat?
Hmm, ja, jag tar nog tillbaka det jag sa. I ovanstående nämnd tråd är texten både fylld av fraser och ord i kombination med väldigt osammanhängande struktur. Det är med andra ord väldigt, väldigt svårt att förstå vad skribenten vill få fram.

Ska man sporadiskt lägga till ord så bör man göra det väldigt snålt.
Citera
2015-01-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginhev
Jag blir helt paff när jag ser inlägg som är skrivna på följande vis:

"Ja!

text

Hej Basalorum!

text

Ja!

text

Hej Basalorum!

text

Ja!"

Jag syftar nu på en specifik användare som stör mig väldigt mycket, även om han ger mig ett gott skratt då och då så förstör han ändå mitt flashbackbesök. Nej - inför bann på personer som skriver på detta vis!

(Användaren i fråga: https://www.flashback.org/u479923
Exempeltråd: https://www.flashback.org/t1602259 )

Jag vill tala om för dig och andra som startar "onödiga" trådar såsom denna att; det inte finns några skrivregler vad det gäller inlägg. Inläggen här är inga akademiska uppsatser, dessa bör betraktas som uttalanden i ett forum på internet, där olika människor försöker distansera sig från vardagens principer för att på så vis, även diskutera andra aspekter av tillvaron.

Internet kan du jämföra med en gata där du kan träffa väldigt många olika människor. Brukar du ställa ett sånt krav på hur människor uttrycker sig ute på gatan? Nej, du får nöja dig med att vi uttrycker oss
Citera
2015-01-05, 21:49
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag vill tala om för dig och andra som startar "onödiga" trådar såsom denna att; det inte finns några skrivregler vad det gäller inlägg. Inläggen här är inga akademiska uppsatser, dessa bör betraktas som uttalanden i ett forum på internet, där olika människor försöker distansera sig från vardagens principer för att på så vis, även diskutera andra aspekter av tillvaron.

Internet kan du jämföra med en gata där du kan träffa väldigt många olika människor. Brukar du ställa ett sånt krav på hur människor uttrycker sig ute på gatan? Nej, du får nöja dig med att vi uttrycker oss

Läs vad jag skrev istället: (FB) Inför bann på personer som skriver "Ja!" och "Hej Basalorum!" mellan stycken

Det gäller.

admin5
Citera
2015-01-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Läs vad jag skrev istället: (FB) Inför bann på personer som skriver "Ja!" och "Hej Basalorum!" mellan stycken

Det gäller.

admin5
Människor har olika chattvanor och skriver väldigt olika. Jag menar inte den sjuka människan som skriver Ja! stup i kvarten, borde få fortsätta med det. Vissa skriver punktvis och det är för att förtydliga och inte skapa irritation. Det kanske vore bättre att klaga på enskild användare än att skapa tråd..
Dessutom hände något nu admin.. hela mitt inlägg kom inte med..inte för att anklaga någon för det men det var inte allt jag ville säga.
Citera
2015-01-23, 18:07
Bannlyst
Tycker också det är jobbigt när han tramsar. Man måste alltid plöja igenom massa text innan man kommer till sakfrågan.
Citera
2015-01-23, 18:51
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Tycker också det är jobbigt när han tramsar. Man måste alltid plöja igenom massa text innan man kommer till sakfrågan.
Är ju bara att rpa för 003. Det gör jag och inläggen skall självfallet bli raderade. Om inte detta klassas som trams så kan man ju fimpa regel 003 direkt
Citera
2015-03-08, 02:09
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorNumondsson
Vad betyder då detta "basalorum"?
Håller f.ö. helt och hållet med dig, har h*n inga anledningar till att upprepande tillföra detta i var eviga inlägg bör självklart inte detta göras. Framförallt så att inte andra tar efter tills det bryter ut som en enda stor epidemi.

Hälsningar,
Viktor

Hej, Basalorum

Nils Ferlin använde uttrycket några gånger. Det var modernt i Sverige på typ 1920-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in