Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-04, 20:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukfetma
Ja?

Oj då, jag trampade visst på en öm tå... Hej Basalorum!

Ja!

Nej, det gjorde du inte. Men, kör du den här typen av inlägg i forum jag jobbar i, så misstänker jag att jag säkerligen kommer bli anklagad för maktmissbruk av dig själv i den här forumdelen när du börjar klaga.
Citera
2015-01-04, 20:26
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag håller med du. Bukfetma skriver fyndigt trots sina tics och det duger gott så, tycker jag. Han är en provokatör med sin stil men seglar ensam så det får funka.

Jag har inga problem med att utläsa essensen av det han vill ha sagt i sina artiklar...

Det är ju fint att ni moderatorer tycker att Bukfetma är en fin kille som förgyller forumet. Personligen tycker jag bara det är tragiskt, men du kanske har något bra tips till oss andra medlemmar hur vi kan tramsa loss ostraffat på forumet bejublade av er moderatorer?

I övrigt undrar jag hur sådant påverkar kvaliteten på forumet? Här har vi t.ex. en tråd startad av Bukfetma där han har lite IT-relaterade problem.

(FB) Konfigurera "enhetsfilen" i Windows. Förutsätter det att NetBeans är installerat?

Som vi kan se har idioten på sedvanligt vis fyllt inlägget med "hej Basalorum" och det vanliga tramset. Jag undrar bara, hur benägna är egentligen folk att svara när de ska harva sig igenom allt trams som tar upp halva inlägget? Nu har i och för sig en moderator varit snäll och försökt svara men i övrigt lyser tipsen från IT-nördarna med sin frånvaro. Hade fler varit benägna att svara om frågan hade skrivits lite mer strukturerad utan allt trams som tar upp halva inlägget?

Visst, idioten får väl skylla sig själv om svaren uteblir. Det är ju så att säga hans problem. Men ni mods som ändå representerar forumet, tycker inte ni att det här kan vara problematiskt?
Citera
2015-01-04, 20:58
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ja?

Du tramsar redan på (Hej Basalorum!) ganska bra själv vill jag påstå. Vi kan ju titta vilka angelägna ämnen du startat som ligger i papperskorgen:

(FB) Skrämma bort muslimer med parfym som doftar bacon
(FB) Varför ger inte somalier pengar till tiggarna?

Ja!

Ska vi säga så? Är det inte dags att banna folk som ideligen får sina artikelstarter skickade till papperskorgen? Men du kanske inte menar att det här är trams? Jolly Bob från Aberdeen.

Ja! Hej Basalorum!
De kanske hade gått igenom om jag fyllt inläggen med några "Hej Basalorum" eller annat trams som är godkänt av moderatorerna.

I övrigt fick jag min sista varning för snart fyra år sedan och efter det är registret rent, lite mer än vad man kan säga om dig. Jag har hellre två trådar i papperskorgen än en veckas avstängning som du belönades med förra året

(FB) Bukfetma avstängd för Ohörsamhet

Visst, det händer väl att alla någon gång då och då tramsar lite i forumet. Men om man nu nödvändigtvis måste göra det i varje inlägg ska vi nog vara tacksamma över att du bara skrivit 170 inlägg på snart fem år.
Citera
2015-01-04, 21:05
Medlem
najass avatar
OK, nu räcker det.

OT är raderat och Varning utdelad. Ska detta ämne diskuteras (alltså Bukfetmas särpräglade stil) i delforumet Flashback så ska det fan i mig göras utan att den särpräglade stilen används!

Jag bedömer det som klart forumförstörande och trams och det blir fler varningar om det fortsätter. Några inlägg finns kvar i denna tråd som exempel, och det går utmärkt att diskutera frågan vidare, men som sagt utan tramset.

/mod
Citera
2015-01-04, 23:46
Medlem
Bukfetmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
OK, nu räcker det.

OT är raderat och Varning utdelad. Ska detta ämne diskuteras (alltså Bukfetmas särpräglade stil) i delforumet Flashback så ska det fan i mig göras utan att den särpräglade stilen används!

Jag bedömer det som klart forumförstörande och trams och det blir fler varningar om det fortsätter. Några inlägg finns kvar i denna tråd som exempel, och det går utmärkt att diskutera frågan vidare, men som sagt utan tramset.

/mod
**?

Det betyder ju att tråden, återigen, stängs av för mig. En tråd som handlar om mig och mitt strukturerade och överskådliga sätt att skriva får jag alltså inte svara i? *** *********! Det verkar ju inte klokt! Håller ni inte med om det?. *** *********!

**!

Tråden handlar ju för fasen om mig! Då kan ni väl inte förhindra mig att svara? Hur ska de registrerade medlemmarna kunna diskutera mitt strukturerade sätt att skriva, när sagda skrivsätt blivit bannlyst? Kom in i matchen för helvete! *** *********!

**! *** *********!
Citera
2015-01-05, 02:29
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag håller med du. Bukfetma skriver fyndigt trots sina tics och det duger gott så, tycker jag. Han är en provokatör med sin stil men seglar ensam så det får funka.

Jag har inga problem med att utläsa essensen av det han vill ha sagt i sina artiklar...
Haha jag har läst lite av bukfetma och blir även jag glad. Inte på ett skadeglatt sätt utan det flyter bra och man blir lite tagen på sängen varje gång en tourettes tics kommer in.

Sluta mobba bukfetma och ignorera hen om det stör..

Jaga inte bort våra orginal
Citera
2015-01-05, 05:59
Medlem
.Chloes avatar
Många har sin egna skrivstil, vissa använder en viss typ av språk och andra kanske använder ord och fraser mer frekvent.

I sin helhet är det helt OK att skriva hur man vill, men så länge man bara håller sig till topic och följer reglerna. I butfetmas fall är det ingen större grej då denna skribent faktiskt håller sig till topic. Testa att ta bort de fraser som används sparodiskt av skribenten så ser ni att inläggen blir hur bra som helst.

Sen gäller det att hålla en jämn balans i inläggen. Du kan inte "fylla ut" inläggen med fraserna och orden så pass mycket att mer än hälften av texten är offtopic och resterande är det faktiska inlägget.

Fortsätt att skriva som ni känner för! Finns absolut ingen mall för hur du ska skriva.
Citera
2015-01-05, 06:47
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Moderatorerna har fritt spelrum att radera och utdela OT-varning för skriftlig tourettes om den upptar en ansenlig del av ett inlägg.

admin5
Citera
2015-01-05, 06:58
Bannlyst
Jag får bara huvudvärk när jag (försöker) läser hans inlägg.

Nu har han rykt på en 0.06:a så bye bye.
Citera
2015-01-05, 10:18
Medlem
najass avatar
Citat:
**?

Det betyder ju att tråden, återigen, stängs av för mig. En tråd som handlar om mig och mitt strukturerade och överskådliga sätt att skriva får jag alltså inte svara i? *** *********! Det verkar ju inte klokt! Håller ni inte med om det?. *** *********!

**!

Tråden handlar ju för fasen om mig! Då kan ni väl inte förhindra mig att svara? Hur ska de registrerade medlemmarna kunna diskutera mitt strukturerade sätt att skriva, när sagda skrivsätt blivit bannlyst? Kom in i matchen för helvete! *** *********!

**! *** *********!

Om du på fullt allvar hävdar att du är oförmögen att diskutera ditt skrivsätt och effekterna av detta på diskussionerna i forumet utan att använda dina verbala ticks, så är det så att tråden är stängd för dig, ja. Det är helt rätt uppfattat.

Det går dock givetvis utmärkt väl att diskutera ämnet för denna tråd utan att hemfalla åt tramset. Det finns gott om exempel i tråden på skrivsättet och det räcker länge och väl för diskussionen.

Jag släpper dock på regel 0.06 i detta fall, då det får ses som en specialare, och där moderatorsåtgärder är en tämligen integrerad del av diskussionen.

Regel 0.03 gäller dock...

/mod
Citera
2015-01-05, 11:42
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Många har sin egna skrivstil, vissa använder en viss typ av språk och andra kanske använder ord och fraser mer frekvent.

I sin helhet är det helt OK att skriva hur man vill, men så länge man bara håller sig till topic och följer reglerna. I butfetmas fall är det ingen större grej då denna skribent faktiskt håller sig till topic. Testa att ta bort de fraser som används sparodiskt av skribenten så ser ni att inläggen blir hur bra som helst.

Sen gäller det att hålla en jämn balans i inläggen. Du kan inte "fylla ut" inläggen med fraserna och orden så pass mycket att mer än hälften av texten är offtopic och resterande är det faktiska inlägget.

Fortsätt att skriva som ni känner för! Finns absolut ingen mall för hur du ska skriva.
Är du helt säker på det? Läs den tidigare nämnda tråden (FB) Konfigurera "enhetsfilen" i Windows. Förutsätter det att NetBeans är installerat?

I mina ögon kan det mycket väl vara en trolltråd för början till slut. Ett hittepåproblem som topic, vilket i sig utgör ett försök att vara rolig, för att få in alla dessa basalorum. Svårt att säga säkert i alla fall.
Citera
2015-01-05, 13:59
Moderator
Citat:
**?

**!

**! *** *********!
Vadå stängd för dig? Det går uppenbarligen alldeles utmärkt att skriva utan ditt normala trams.
Tidigare har det också gått bra att skriva utan långa rader med "*" så det kan inte vara något problem att skippa det heller.

Så, exakt vad är problemet egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in