2011-11-21, 17:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
AIK har ett starkt sammansvetsat kollektiv. När man kör - som mot exempelvis HV ifjol - på alla cylindrar är man otroligt svåra att hantera. När man inte kör så är man seriens överlägset sämsta lag. 7-8 matchen mot HV i år är förövrigt ett bra exempel på 100% för att sedan slå av på takten. I år har det dock varit allt annat än full rulle på alla cylindrar, det har snarare varit en rostig epa-traktor med soppatorsk fast med några få, väldigt få, ljusglimtar.

Jag vet, men jag vet också att kulturen är avgörande. Det är inte förintet som AIK haft svårt att nå ES under åren före senaste inträdet. Det är långe sedan som AIK var ett stabilt topplag. Det håller inte att "glimta till" då och då.
Citera
2011-11-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Tror han räknade "storstockholm"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stor-Stockholm

Invånare: 2 073 952

Jämför med Leksand som brukar ha sådär 10 000 åskådare...

Invånare: 5 934

http://sv.wikipedia.org/wiki/Leksand

.
Citera
2011-11-21, 19:03
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Jämför med Leksand som brukar ha sådär 10 000 åskådare...

Invånare: 5 934

http://sv.wikipedia.org/wiki/Leksand

.

Men det räknas inte för att bla bla bla bla bla. Ungefär så kommer det att låta.
Citera
2011-11-21, 20:39
Medlem
Damien Fleury lämnar Luleå. Han begärde att få bryta sitt kontrakt och Luleå gick med på de idag.
Med den forwardskonkurrans som finns så blev de alltför lite istid för honom.
Får önska han lycka till i framtiden!

Enligt NSD så ska han redan vara klar för en ny elitserieklubb.
Senast redigerad av BodenSwe 2011-11-21 kl. 20:45.
Citera
2011-11-21, 20:48
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Damien Fleury lämnar Luleå. Han begärde att få bryta sitt kontrakt och Luleå gick med på de idag.

http://www.luleahockey.se/Nyheter/Da...-Lulea-Hockey/

Synd att det blev så här. Trodde faktiskt att han skulle prestera mer men varningsklockorna ringde redan när han lirade VM för Frankrike.
Citera
2011-11-21, 21:07
Medlem
Ferross avatar
Citat:

Tråkigt men ganska väntat, jag tycker att han har gjort det rätt bra när han väl fått istid men väger lite för lätt i närkamper och har haft det svårt att hitta de där riktigt bra lägena för att göra mål.

Tror faktiskt att han skulle kunna göra ett helt ok jobb poängmässigt om han hade fått en annan roll.
Citera
2011-11-21, 21:07
Medlem
Damacys avatar
På Sportbladet så har man en omröstning, med frågan "Vem är Sveriges bästa hockeydomare", kul att 12.5% lagt en sarkastisk röst på Wolmer.
Citera
2011-11-21, 21:11
Medlem
Jaroschs avatar
Härligt med vinst idag! Hoppas detta ger en skjuts i flera matcher framöver. Riktigt kul att få vända 2-0 borta mot brynäs dessutom.

Blomdahl tvåmålsskytt
Citera
2011-11-21, 21:14
Medlem
Damien Fleury kommer presenteras för en ny elitserieklubb redan ikväll enligt han själv :

- Jag får inte säga vilken den nya klubben är, men de kommer nog gå ut med det i kväll.
Citera
2011-11-21, 21:16
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Damien Fleury kommer presenteras för en ny elitserieklubb redan ikväll enligt han själv :

- Jag får inte säga vilken den nya klubben är, men de kommer nog gå ut med det i kväll.

Ska vi gissa på Timrå?
Citera
2011-11-21, 21:18
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Ska vi gissa på Timrå?

Känns verkligen som det enda logiska valet. Är det inte Timrå ska jag äta min slips.
Citera
2011-11-21, 21:18
Bannlyst
Hade Brynäs haft ett MYCKET bättre försvar så hade dom varit SM-guld kandidater.

Undrar vad som händer med Brynäs när Järnkrok, Silfverberg, Johan Larsson etc drar till NHL? Lär bli ett par tunga säsonger för Brynäs då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in