Citat:
Ursprungligen postat av SnuFF
På det första har du rätt, men jag tror ändå att Luleå kväver deras offensivare spelare som inte får spela ut sin roll, t.ex Harju. Rätta mig om jag har fel, men han har sett otroligt blek ut de matcher jag sett med Luleå i år. Nu ligger ni ändå 4, med en poäng efter Brynäs. Så jag antar att man inte kan gnälla på det. Men jag tror att förmågan finns att spela ett offensivare spel.
Vi är på tredje plats vad gäller skott på mål i hela Elitserien så allt snack om att Luleå spelar defensivt är bara okunnigt skitsnack. Problemet är att vi inte riktigt har någon bra playmaker och att vi har spelare som har svårt att gå in på kassen. Ändå finns ju uppenbarligen ambitionerna att anfalla när man ändå tar mycket avslut men som sagt - det här forumet håller ju tyvärr Tomas Ros-nivå på resonemangen. Den som vann var alltid bäst - den som gjorde mest mål var alltid offensivast.
-
Citat:
Ursprungligen postat av SnuFF
Man sparar otroligt mycket pengar på det ja, vart tror du att dom pengarna går när det blir "ett glapp"? Man värvar..
Bara för att man bygger sitt lag kring unga egna produkter så betyder inte det att laget är slut när dom drar.
Som sagt, en landslagsspelare är fyra gånger så dyr som en bra junior - minst dubbelt så dyr när vi snackar killar som gör sista året före NHL - typ Rundblad. Det är inte bara att värva.
I det långa loppet så måste lag som Brynäs, Skellefteå och Luleå växa ekonomiskt över lång sikt. Ni gjorde en vinst på 1,6 miljoner ifjol - det är på rätt väg men man skulle kunna önska att det var lite mer än så. Ska man tala om någorlunda stabilitet hos ett Elitserielag så ska man ha i runda slängar 20-25 miljoner undansparat för att klara av större svängningar. Och då talar jag inte i termer som att man äger några balkar i arenan för det köper du inga spelare för.