2011-10-23, 01:55
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
En förstärkning av en händelse behöver inte per automatik innebära att händelsen inte inträffar. Det finns inget försvar varför domaren inte blåser. Svedberg blir interferad solklart och domaren dömer inte trots att han är en meter från situationen. Att man "förstår" domaren i detta är för mig helt otroligt korkat. Jag vet eftersom jag sett Luleå spela ishockey ett otaliga gånger att detta med att målvakten är helig inte är något som aldrig har ens funnits i tankarna hos norrbottningarna men att man försvara detta med att Svedberg förstärker är urbota korkat även om så var fallet. Ge fan i målvakten när målvakten inte är i närheten av spel borde vara grundregeln och om domaren står en meter från situationen och inte upptäcker det är han således en idiot som aldrig borde döma svensk elitishockey igen.

Precis som du skriver så ska det inte spela någon roll om Svedberg förstärker eller inte då det är en interference på målvakten. Det ska vara två minuter på Sundström och kanske två minuter på Svedberg för att han förstärker. Dock ska det inte vara mål.
Citera
2011-10-23, 02:44
Medlem
siryessirs avatar
Ja det är ju tråkigt att se att Brynäs har domarna, nämnder och hela hockeysverige emot sig i varenda match
Citera
2011-10-23, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Jag vill verkligen se domares medverkan på presskonferensen efter matchen där tränare och media får en chans att fråga domarna hur man resonerar vid kontroversiella domslut. Givetvis ska det ske under städade former men det är inte mer än rätt att en domare ska kunna ställas till svars när dom står för matchavgörande beslut. Visst, det går fort och det är otroligt svårt att döma en match, ibland är det ju dock larvigt hur det blundas. Förra matchen mellan Brynäs och Modo är ett solklart exempel där två solklara tacklingar mot huvudet delades ut utan någon som helst påföljd under matchen trots att domarna såg vad som hände. Ska inte någon få ställa frågan: "Hur tänkte ni där?".

Vad jag inte förstår är att domarna inte sjävla använder sig av reprisbilder på jumbotronen!?? Är man tveksam så är det ju bara lyfta lite på blicken och kolla igen!

Varför inte använda teknik som redan finns!? Dom får ju faktiskt titta på reprisen om jag inte har helt fel..

.
Citera
2011-10-23, 04:50
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Vad jag inte förstår är att domarna inte sjävla använder sig av reprisbilder på jumbotronen!?? Är man tveksam så är det ju bara lyfta lite på blicken och kolla igen!

Varför inte använda teknik som redan finns!? Dom får ju faktiskt titta på reprisen om jag inte har helt fel..

.

Det är väl bara vid målsituationer man får ta hjälp av sådant?
Citera
2011-10-23, 04:55
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Ja det är ju tråkigt att se att Brynäs har domarna, nämnder och hela hockeysverige emot sig i varenda match

Som sagt var du är ju en Luleåfan så jag väntar på gnället när ditt lag får extremt sjuka domslut mot dig. Vi Brynäsare har haft en mängd korkade domslut och nämndbeslut mot oss så snart borde det jämna ut sig. Jag har följt Brynäs sedan sent åttiotal och kan knappast påminna mig om att vi någonsin haft sådan oflyt med bedömningar av domare och nämnder. Visst kan man förklara det med att mediabevakningen är betydligt större nu men som jag skrivit i ett tidigare inlägg har jag sällan (om aldrig) sett ett sådant solklart misslyckande från en domare som stått en meter från situationen. Ser du inte detta är du puckad som få eller så förklaras det helt enkelt med att du är luleåsupporter. Jag vet ärligt inte vad som är värst.
Citera
2011-10-23, 07:02
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Det handlar absolut inte bara om Brynäs. Men givetvis är det för mig enklast att ta Brynäs som exempel då jag ser i princip samtliga deras matcher.
Citera
2011-10-23, 07:43
Medlem
Flärps avatar
Underbart med tre poäng! Färjestad är bättre på allt matchen igenom.

Någon som fortfarande tvivlar på Nihlstorp?
Citera
2011-10-23, 10:01
Medlem
tcfmogs avatar
Oerhört dålig match av Skellefteå. Linköping var inget vidare men Skellefteå var sämre. LHC är det tråkigaste laget jag sett hittills, tråkigare än Luleå till och med. Första perioden i gårdagens match var faktiskt riktigt underhållande att se på med ett furiöst tempo. När Hadelöv kastade in 0-1 i slutet av första perioden anade man dock vartåt det barkade. De två följande perioderna spelade Linköping bedövande tråkigt och tilläts att haka, interfera och hålla fast. Hade domarna följt regelboken hade det varit fullständigt omöjligt för Linköping att spela på det sättet.

Måste någon dö innan detta förstörande av spelet tas upp till diskussion?
Citera
2011-10-23, 10:06
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Oerhört dålig match av Skellefteå. Linköping var inget vidare men Skellefteå var sämre. LHC är det tråkigaste laget jag sett hittills, tråkigare än Luleå till och med. Första perioden i gårdagens match var faktiskt riktigt underhållande att se på med ett furiöst tempo. När Hadelöv kastade in 0-1 i slutet av första perioden anade man dock vartåt det barkade. De två följande perioderna spelade Linköping bedövande tråkigt och tilläts att haka, interfera och hålla fast. Hade domarna följt regelboken hade det varit fullständigt omöjligt för Linköping att spela på det sättet.

Måste någon dö innan detta förstörande av spelet tas upp till diskussion?

Haha värsta jag hört, bra fart matchen igenom SAIK hade inte en chans på hela matchen(kanske därför den blev så tråkig? ) SAIK fans gnällde hela tiden över alla domslut, satt man hemma och kollade repriserna såg man att 9 av 10 fall så var det ingen utvisning på LHC spelare. Ni spelade skit, längtar efter att verkligheten kommer ifatt ert lag snart, puss
Citera
2011-10-23, 10:11
Medlem
Citat:
Det är väl bara vid målsituationer man får ta hjälp av sådant?

Dom får titta på jumbotronen när dom begärt granskning. Men ingen verkar göra det fast det är dom som i slutändan ändå tar avgörandet. Konstigt tycker jag.

Min poäng är att man ska använda existerande teknik om det kan vara till någon hjälp. Exempelvis när det handlar om skador och vårdslösa tacklingar som dom ibland missar fast dom står en meter därifrån.

Hur nu fyra par ögon alla kan missa!?? Är man osäker så kollar man bara en gång till.

.
Citera
2011-10-23, 10:14
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Haha värsta jag hört, bra fart matchen igenom SAIK hade inte en chans på hela matchen(kanske därför den blev så tråkig? ) SAIK fans gnällde hela tiden över alla domslut, satt man hemma och kollade repriserna såg man att 9 av 10 fall så var det ingen utvisning på LHC spelare. Ni spelade skit, längtar efter att verkligheten kommer ifatt ert lag snart, puss

Verkligheten kommer snart ikapp. Tror på tre raka förluster i veckans matcher. Det vore kanske bra i och för sig, då kommer nog motgångspubliken tillbaka.
Citera
2011-10-23, 11:18
Medlem
http://hockey.expressen.se/elitserie...l-i-elitserien

Brendl vill spela i Brynäs. Sannolikt? Bra? Är han lika bra som innan? Vill Sundlöv röra runt i truppen på forwardsidan? Känns som att om Brendl vill till Elitserien så måste Brynäs ta honom, bara för att inte riskera att någon annan gör det. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in