• 1
  • 2
2011-08-31, 18:31
Medlem
Hejhej, ska byta från windows XP till windows 7, troligen i helgen.

Har bara en fråga, jag har inte skivor till NÅGON av drivrutinerna, så kan man fixa alla drivrutiner genom internet och installeras några när man installerar windows 7?

Har byggt ihop datorn själv så är inte köpt ihopbyggd.
Citera
2011-08-31, 18:37
Medlem
trolololols avatar
Med största sannolikhet har Windows 7 redan drivrutiner till ditt nätverkskort. Har du bara det så ska det vara safe att köra på, då kan du ladda ner eventuella drivrutiner som Windows 7 inte har.
Citera
2011-08-31, 18:37
Medlem
AlGhouti90s avatar
https://thepiratebay.org/torrent/633....0.712-nikolas

Använder sj denna.
Citera
2011-08-31, 18:41
Medlem
micaeles avatar
Du kan lugnt räkna med att W7 har drivrutiner (iaf generiska) till i princip allt du äger och har. Är man van med hut välutrustade XP och Vista var är sjuan en fröjd i detta hänseende.
Men om du vill vara på lugna sidan laddar du först ner drivrutiner för ditt moderkort och ditt nätverkskort (om separat) och placerar på ett USB, resten löser sig självt genom Windows Update därefter.
Citera
2011-08-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du kan lugnt räkna med att W7 har drivrutiner (iaf generiska) till i princip allt du äger och har. Är man van med hut välutrustade XP och Vista var är sjuan en fröjd i detta hänseende.
Men om du vill vara på lugna sidan laddar du först ner drivrutiner för ditt moderkort och ditt nätverkskort (om separat) och placerar på ett USB, resten löser sig självt genom Windows Update därefter.

Var kan man hitta vilka drivrutiner man har på moderkortet? Enhetshanteraren eller? Vilket flik ligger den under isåfall? Datorn står på engelska så
Citera
2011-08-31, 20:21
Medlem
TorrentLovers avatar
Annars är det bara att ladda hem dem från officiella hemsidorna?
Citera
2011-08-31, 20:27
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hierman
Var kan man hitta vilka drivrutiner man har på moderkortet? Enhetshanteraren eller? Vilket flik ligger den under isåfall? Datorn står på engelska så
Just det, enhetshanteraren. Kolla där vilken tillverkare och vilken modell du har utav varje, så hittar du lätt drivisar på nätet hos respektive.
Citera
2011-08-31, 20:36
Medlem
FittLisas avatar
Windows update brukar plocka fram sådant med om man i inställningarna bockat i "föreslå rekommenderade uppdateringar på samma sätt som jag får för vanliga uppdateringar"
Citera
2011-08-31, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Just det, enhetshanteraren. Kolla där vilken tillverkare och vilken modell du har utav varje, så hittar du lätt drivisar på nätet hos respektive.

Okej tack men jag ska fixa windows 7 från en bränd cd, alltså jag ska inte köpa det i en affär om det nu förändrar nåt?
Citera
2011-08-31, 20:45
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Okej tack men jag ska fixa windows 7 från en bränd cd, alltså jag ska inte köpa det i en affär om det nu förändrar nåt?
Har ingen betydelse.
Citera
2011-08-31, 20:46
Medlem
Citat:

det krävs en dvd för att w7 skall få plats,w7 är på ca 3 gb.

låt nätverkssladden sitta i när du installerar w7 så får du troligen de flesta drivrutinerna installerade samtidigt

men det skadar inte att du vet vad nätverkskortet,grafikort osv heter innan du börjar

mvh
t
Citera
2011-08-31, 22:14
Medlem
Run3s avatar
Det är bara att gå in på tillverkarnas hemsidor och leta upp dina komponenter, därefter laddar du lätt ner drivrutinerna. Har du t.ex. ett Asus moderkort går du in på deras hemsida och letar där upp moderkortet. Vet du inte vilken modell du har är det bara att öppna datorn och kika. Det finns program som skannar datorn och ser vad du har, men de brukar vara så kassa så spara dig tid och besvär genom att öppna lådan. De komponenter du främst bör ladda ner drivisar till är moderkortet och grafikkortet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in