• 1
  • 2
2011-09-01, 10:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo

låt nätverkssladden sitta i när du installerar w7 så får du troligen de flesta drivrutinerna installerade samtidigt

Det är dock inte att rekommenderar. Du utför en åtgärd med utan någon säkerhet, t.ex ett antivirusprogram/brandvägg.

Du kör alltså helt oskyddat mot nätet om du utför en installation med en nätverkskabel i.

Däremot när installationen är klar så är du skyddad med hjälp av Windows egna brandvägg. Den kan man självklart byta ut när datorn är uppdaterad ifrån Windows Update.
Citera
2011-09-01, 12:08
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det är dock inte att rekommenderar. Du utför en åtgärd med utan någon säkerhet, t.ex ett antivirusprogram/brandvägg.

Du kör alltså helt oskyddat mot nätet om du utför en installation med en nätverkskabel i.

Däremot när installationen är klar så är du skyddad med hjälp av Windows egna brandvägg. Den kan man självklart byta ut när datorn är uppdaterad ifrån Windows Update.

Intressant att du säger detta, för när jag installerar min windows 7 så ÄR faktiskt brandväggen i gång redan direkt från start..
Anger iofs. detta i svarsfilen... Men hur är det annars??

Brandväggen skall väl vara ingång även vid start direkt mot DVD (utan svarsfil som anger att brandväggen skall vara på)??
Mini-Windowsversionen som utgör setupprogrammet skall väl ha såväl brandvägg som nätverksstöd!

Eller???
Citera
2011-09-01, 13:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Men hur är det annars??

Hm, Windows läser in filerna innan installationen påbörjar. I dessa svarsfiler så finns brandväggen.
När installationen lider mot sitt slut så läses brandväggen in som ett komplett skydd. Nu får man frågan av säkerhetscenter om diverse frågor och om diverse inställningar.

Denna information har jag fått.
Citera
2011-09-01, 15:02
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Hm, Windows läser in filerna innan installationen påbörjar. I dessa svarsfiler så finns brandväggen.
När installationen lider mot sitt slut så läses brandväggen in som ett komplett skydd. Nu får man frågan av säkerhetscenter om diverse frågor och om diverse inställningar.

Denna information har jag fått.

OK! (Har faktiskt inte tänkt på detta, då vi i företagsmiljö alltid kör svarsfiler och därmed anger att brandvägg skall vara på!)
Citera
2011-09-01, 20:36
Medlem
Citat:

det har jag inte funderat så mycket på innan,men risken borde vara minimal om datorn ansluter till microsofts sidor
för egen del borde jag ha ett visst skydd eftersom jag har router med brandvägg i tror jag

mvh
t
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här