2007-07-29, 18:01
Medlem
Rakiis avatar
Lisey´s Story kommer på svensk utgåva nu i augusti, någon som läst och kan ge eventuellt lovord?
Citera
2007-07-29, 19:12
Bannlyst
Datum:

2007
1/8 Liseys berättelse (Bok)
15/8 Det svarta tornet 4: Magiker och glas(bok)
2/11 1408 (film)

2008
11/6 Blaze (bok)

Liseyrecension:
http://www.foljeslagarna.com/recension.php?id=102
Citera
2007-07-29, 19:13
Avslutad
Du måste ju läsa "DET" eller också "IT" som den heter på engelska klart
hans bästa bok men många av hans böcker är bra.
Citera
2007-07-29, 19:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
2007
1/8 Liseys berättelse (Bok)
15/8 Det svarta tornet 4: Magiker och glas(bok)

Var inte lite dåligt det där, sett fram emot Magiker och glas nu sen jag läste trean och hade ingen aning om att den kommer i augusti, trodde datumet låg längre fram i tiden. Men tack ska du ha för recensionen.

Någon som är villig att slänga upp bild/bilder på sin King-samling om någon mer än jag som har en? Vore kul att se eventuella utgåvor ni har m.m, vet att det finns en liknande tråd på Följeslagarna.
Citera
2007-07-29, 19:39
Medlem
marcarolos avatar
Jag har faktiskt inte läst något av Stephen King, men jag har lyssnat på hans audiobook av Bag of Bones läst av Stephen King själv
http://www.talking-book-store.com/Title.aspx?titleId=5416
Det var väldigt bra. Stephen King är en otroligt bra berättare/uppläsare.
Citera
2007-07-29, 19:59
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Lisey´s Story kommer på svensk utgåva nu i augusti, någon som läst och kan ge eventuellt lovord?

Jag tyckte den var tjatig och minst tvåhundra sidor för lång.
Citera
2007-07-29, 20:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag tyckte den var tjatig och minst tvåhundra sidor för lång.

Hm, King har ju gjort en hel del blandade verk genom åren och tycker faktiskt att han börjat glida ifrån sitt ursprung nu på sistonde men skall bli spännande att få läsa. Väntar ivrigt på att sätta tänderna i Colorado Kid också.

Café nämnde också Joe Hill med någon bok i nyaste numret, var tydligen Kings son och boken fick fyra av fem i betyg, verkade någorlunda bra och skall försöka få den läst, kanske inte platsar i tråden men någon som läst?

[EDIT] http://en.wikipedia.org/wiki/Heart-Shaped_Box_(novel)
Citera
2007-07-29, 20:27
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Du måste ju läsa "DET" eller också "IT" som den heter på engelska klart
hans bästa bok men många av hans böcker är bra.

Håller helt klart med, den är helt jävla klockren den boken. Gillar dreamcatcher också!
Citera
2007-07-29, 20:33
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Hm, King har ju gjort en hel del blandade verk genom åren och tycker faktiskt att han börjat glida ifrån sitt ursprung nu på sistonde men skall bli spännande att få läsa. Väntar ivrigt på att sätta tänderna i Colorado Kid också.

Café nämnde också Joe Hill med någon bok i nyaste numret, var tydligen Kings son och boken fick fyra av fem i betyg, verkade någorlunda bra och skall försöka få den läst, kanske inte platsar i tråden men någon som läst?

[EDIT] http://en.wikipedia.org/wiki/Heart-Shaped_Box_(novel)

Den har blivit sjukt hypad, men jag tänker läsa hans novellsamling först. Den heter 20th Century Ghosts och kommer i pocket i oktober. Han ville tydligen klara sig på egna meriter, därav droppandet av King som efternamn.
Citera
2007-07-29, 20:38
Medlem
Anna-Mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpaj
Kan också rekomendera DET, underbar bok. Även maratonmarschen hör till mina Kingfavoriter.

RedRose
Citera
2007-07-29, 21:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Den har blivit sjukt hypad, men jag tänker läsa hans novellsamling först. Den heter 20th Century Ghosts och kommer i pocket i oktober. Han ville tydligen klara sig på egna meriter, därav droppandet av King som efternamn.

Du råkar inte hålla inne på recensioner eller så? Är mest fundersam över hur mycket den nu kan jämnföras med Kings verk, om det nu har likheter mer än handlingsmässigt. Tänkte på om den kunde jämnföras med Stephens tidigare verk vore det super, då jag främst gillar honom fram till 90-talets början, Bachman-eran gjorde sitt så att säga.
Citera
2007-07-29, 21:12
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Du råkar inte hålla inne på recensioner eller så? Är mest fundersam över hur mycket den nu kan jämnföras med Kings verk, om det nu har likheter mer än handlingsmässigt. Tänkte på om den kunde jämnföras med Stephens tidigare verk vore det super, då jag främst gillar honom fram till 90-talets början, Bachman-eran gjorde sitt så att säga.

Om du syftar på romanen Heart-Shaped Box finns lite info om den här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Heart-Shaped_Box_%28novel%29
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in