2010-03-11, 13:17
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
Den röda US (Viking) var klart snyggast
Snyggt men lite fantasilöst?

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det ryska omslaget var fräckt!

^^Franska då? Vem får inte mardrömmar av det här:
http://www.stephenkingshop.com/images/books/king/covers/it/it2-fra.gif
Citera
2010-03-11, 14:40
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Snyggt men lite fantasilöst?

^^Franska då? Vem får inte mardrömmar av det här:
http://www.stephenkingshop.com/images/books/king/covers/it/it2-fra.gif
Fantasilöst? Nej, snarare avskalat och rent. Det gillar jag.
Citera
2010-03-17, 23:34
Medlem
loafmasters avatar
Hur är det egentligen med de nya storpocket-utgåvorna? Skulle inte Det, Pestens Tid osv släppas nu i dagarna? Går bara och väntar på att få beställa hela bunten då det känns onödigt att bara beställa hem dom tre första nu.
Citera
2010-03-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Hur är det egentligen med de nya storpocket-utgåvorna? Skulle inte Det, Pestens Tid osv släppas nu i dagarna? Går bara och väntar på att få beställa hela bunten då det känns onödigt att bara beställa hem dom tre första nu.

Jo då. Någon gång i Mars skulle de andra tre dyka upp på Adlibris. Konstigt att dom inte har kommit än.
Citera
2010-03-17, 23:58
Medlem
Rakiis avatar
Kanske har blivit försenade bara.
Citera
2010-03-18, 00:07
Medlem
QOTSAs avatar
Blev klar med Talismanen igår, väldigt bra bok. Var på biblioteket idag och lånade Svarta Huset, får se om den är lika underhållande som Talismanen.
Citera
2010-03-18, 00:19
Medlem
wernblom88s avatar
Vilken tycker ni jag ska läsa efter The Stand, It eller The Talisman?
Citera
2010-03-18, 00:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Vilken tycker ni jag ska läsa efter The Stand, It eller The Talisman?

Oj, väldigt svår fråga men måste nog säga Talismanen.
Citera
2010-03-18, 03:40
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Stephen King var en av världens bästa författare och böcker som Det, Pestens tid osv är nog bland det bästa som har skrivits. Men nya King är rena skiten. Pretentiöst och tråkig akrobatik. Har gett honom chansen flera gånger, senast med Duma Key. Rena skiten. Orkade hundra sidor, sedan lade jag ifrån mig smörjan.
Citera
2010-03-18, 08:26
Medlem
LeonBlanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Stephen King var en av världens bästa författare och böcker som Det, Pestens tid osv är nog bland det bästa som har skrivits. Men nya King är rena skiten. Pretentiöst och tråkig akrobatik. Har gett honom chansen flera gånger, senast med Duma Key. Rena skiten. Orkade hundra sidor, sedan lade jag ifrån mig smörjan.

Kan hålla med till viss del. Min personliga åsikt är att King litterärt sett förlorat på att nyktra till sig från sitt intensiva och maniska droganvändande under 70 och 80-talet. Det fanns ett slags pirrande mörkerdjup i böckerna han skrev under den tiden som inte alls finns där idag. Däremot skulle jag knappast kalla de senare böckerna för pretentiösa. Under the Dome känns snarare som ett anspråkslöst verk av genuin berättarglädje.
Citera
2010-03-18, 10:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare

Vad är det som är pretentiöst med hans senare romaner?
Citera
2010-03-18, 11:15
Medlem
snapcases avatar
Under the dome är INTE en bra bok. Jag tar tillbaka det jag skrev tidigare. Den är på tok för lång och går fruktansvärt sakta. Jag är en snabb läsare och jag har hållit på med fanstyget i två veckor snart. Funderar allvarligt på att ge upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in