2010-03-18, 19:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Under the dome är INTE en bra bok. Jag tar tillbaka det jag skrev tidigare. Den är på tok för lång och går fruktansvärt sakta. Jag är en snabb läsare och jag har hållit på med fanstyget i två veckor snart. Funderar allvarligt på att ge upp.

Har försökt mig på boken två gånger vid olika tillfällen och aldrig kommit längre än en hundra sidor, så det du säger stämmer nog en del.
Citera
2010-03-18, 19:48
Medlem
K9Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har försökt mig på boken två gånger vid olika tillfällen och aldrig kommit längre än en hundra sidor, så det du säger stämmer nog en del.

Jag flög igenom den, och den seglade rätt upp på min all time topp fem-lista när det gäller King.

Förresten har jag blivit klar med Liseys Berättelse nu, och det var värt besväret!
Citera
2010-03-18, 19:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K9Devil
Jag flög igenom den, och den seglade rätt upp på min all time topp fem-lista när det gäller King.

Förresten har jag blivit klar med Liseys Berättelse nu, och det var värt besväret!

Känns lite som att King börjar tappa stinget som gjorde hans böcker så bra förut, med levande karaktärsporträtt och intressanta livsöden. Fick intrycket av att Under the dome kunde ha varit ett för långt avsnitt av Twilight Zone med ett karaktärsregister kopierat ur valfri rysk 1800-talsroman. Var något med den som inte riktigt tilltalade mig trots att jag försökte, samma sak med Liseys Story.

Tror inte direkt att jag börjar växa ifrån King, men något illavarslande är det.
Citera
2010-03-18, 21:17
Medlem
Någon som har gett sig på att läsa "Storm of the century"? Tycker att storyn verkar intressant. Har dock sett att den är skriven som ett filmanus. Vad innebär det för läsaren? Är inte riktigt säker på att jag vet vad som skiljer en bok från ett filmmanus i själva utförandet, har trots allt aldrig läst ett filmmanus. Är den värd att läsa?
Citera
2010-03-19, 17:54
Medlem
Hur är Liseys story?

Fick den av morsan i present då hon hade hittat den på bokrean och visste att jag gillade King. Är det något att ha? Måste säga att boken troligtvis har det fulaste omslaget jag någonsin skådat så det har någon anledning inte gjort mig sugen på att börja med den. Även läst en hel del dåliga recensioner om den.
Citera
2010-03-19, 19:49
Medlem
K9Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Hur är Liseys story?

Fick den av morsan i present då hon hade hittat den på bokrean och visste att jag gillade King. Är det något att ha? Måste säga att boken troligtvis har det fulaste omslaget jag någonsin skådat så det har någon anledning inte gjort mig sugen på att börja med den. Även läst en hel del dåliga recensioner om den.

sidan 1-234 = kasst och långtråkigt
sidan 234 - slutet = gammal hederlig, bra, King.
Citera
2010-03-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K9Devil
sidan 1-234 = kasst och långtråkigt
sidan 234 - slutet = gammal hederlig, bra, King.

Kanske gillar den då.

Har läst både Duma key och Benrangel som många ska ha sagt är sega och tråkiga, men jag har tyckt att de varit fantastiska.

Har boken några skräckmoment?
Citera
2010-03-19, 21:38
Medlem
carlan85s avatar
Hade sett fram emot att köpa nyurgivningen av Det, hittar den dock bara som storpocket.

Vet någon om den finns/kommer släppas som inbunden?
Citera
2010-03-19, 21:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlan85

Den finns som inbunden men då får du leta på antikvariat, det är bara storpocket varianten som nylanseras.
Citera
2010-03-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlan85
Hade sett fram emot att köpa nyurgivningen av Det, hittar den dock bara som storpocket.

Har den släppts än? De skulle ju släppas i mars men vad jag sett så är de inte ute än.
Citera
2010-03-19, 22:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Har den släppts än? De skulle ju släppas i mars men vad jag sett så är de inte ute än.

Det har (tror jag) blivit en försening ifrån förlaget.
Citera
2010-03-19, 23:36
Medlem
carlan85s avatar
Citat:

oj förlåt, fel av mig

Den släpps den 19 mars

Skit att den inte släpps som inbunden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in