2009-03-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
Jag lämnade tillbaka lite böcker och lånade Talismanen, Svarta Tornet (uppföljaren till Talismanen) och Benrangel.

Jag har goda förhoppningar om alla dessa, och hoppas på att få upp mitt läsande igen...

Jag antar att det är "Svarta huset" som du lånat, den är rätt trevlig imho.

Det svarta tornet är en serie på sju böcker och du borde börja från början, med Revolvermannen/The Gunslinger.
Citera
2009-03-22, 12:14
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadexcuse
Jag antar att det är "Svarta huset" som du lånat, den är rätt trevlig imho.

Det svarta tornet är en serie på sju böcker och du borde börja från början, med Revolvermannen/The Gunslinger.
Svarta huset är mycket riktigt uppföljaren till Talismanen, men serien om revolvermannen och hans Ka-tet heter det mörka tornet, inte det svarta tornet.
Citera
2009-03-22, 15:53
Bannlyst
Måste ha sagt fel då! Jag har läst fyra böcker av the dark tower serien, underbaaaaar är den.
Citera
2009-03-22, 16:13
Medlem
Zcapegoats avatar
Som en hel del tidigare i tråden, så vill jag varmt rekommendera The Talisman och uppföljaren The Black House. Riktigt skön läsupplevelse
Citera
2009-03-22, 19:45
Medlem
Jag läser en SK-bok ca vart 5:e år, och kan tipsa om SIGNAL, mycket bra, intressant story.
Citera
2009-03-22, 19:47
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebban07
Jag läser en SK-bok ca vart 5:e år, och kan tipsa om SIGNAL, mycket bra, intressant story.
Ja, okej. Den har jag inte läst. Är den som filmen?
Jag läser The Stand nu, ganska underhållande i början i alla fall. Jag har läst 70 sidor hittills.
The Talisman tycker jag hade sina stunder men lessnade på den i slutet, lite för barnslig för min smak.
Dreamcatcher är min favorit.
Citera
2009-03-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Ja, okej. Den har jag inte läst. Är den som filmen?
Jag läser The Stand nu, ganska underhållande i början i alla fall. Jag har läst 70 sidor hittills.
The Talisman tycker jag hade sina stunder men lessnade på den i slutet, lite för barnslig för min smak.
Dreamcatcher är min favorit.

Vet ej om det finns nån film än, boken kom 2006 (the cell), men den skulle det nog gå att göra en hyfsad rulle på.
Citera
2009-03-22, 19:56
Medlem
Tullamores avatar
Nån som vet var hans novellsamlingar finns att få tag i?
Vinterverk och Sommadåd tex.
Citera
2009-03-22, 19:58
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebban07
Vet ej om det finns nån film än, boken kom 2006 (the cell), men den skulle det nog gå att göra en hyfsad rulle på.
Jag måste säga att efter att ha läst dom första meningarna av handlingen
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_(novel) så verkar den riktigt bra.
Citera
2009-03-22, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Jag måste säga att efter att ha läst dom första meningarna av handlingen
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_(novel) så verkar den riktigt bra.
Läste två, tre kapitel. Den sög. Men kan nog ha varit det svenska språket, kanske bättre på originalspråk, vem vet?

Läs på du dock! Det bästa med litteratur är ju att vi alla har olika smaker.
Citera
2009-03-22, 21:55
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Nån som vet var hans novellsamlingar finns att få tag i?
Vinterverk och Sommadåd tex.

Vill du ha dem på svenska eller på engelska? I det senare fallet brukar SF-Bokhandeln vara bra.

www.sfbok.se
Citera
2009-06-25, 18:16
Medlem
SirSkalles avatar
Någon här som vet om denna : http://www.bokus.com/b/9789170023118.html
är nyutgåva eller en gammal översättning? Försökt leta runt litegrann men hittar inget konkret svar. På baksidan av femte boken står det nämligen "Den sjätte delen i serien Det Mörka Tornet utkommer i Augusti 2009". Väldigt tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in