2022-10-22, 08:47
Medlem
Zunars avatar
Jag lyssnar just nu på hans nya bok "En saga". Höll nästan på att ge upp efter sex timmars lyssning men sen så börjar det arta sig i handlingen. Någon mer som lyssnar/läst den?
Citera
2022-10-22, 08:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zunar
Jag lyssnar just nu på hans nya bok "En saga". Höll nästan på att ge upp efter sex timmars lyssning men sen så börjar det arta sig i handlingen. Någon mer som lyssnar/läst den?

Inte lyssnat på just den men några andra av hans senare böcker och tyvärr har han tappat stinget.
Jag har mer eller mindre plöjt alla hans böcker men som sagt, han har tappat lite av storheten nu med de senare böckerna.
Gubben är gammal dessutom så klart det kan ha med det att göra också.

Har kvar det mörka tornet serien som jag bara kommit igenom första boken två gånger, inte för att den är dålig utan endast för att den inte finns som ljudbok vilket är väldigt konstigt. Har inte riktigt tiden eller ron att läsa längre så lyssnar gärna samtidigt som man gör annat.
Citera
2023-06-01, 20:52
Medlem
Vad tycker ni gör King så bra?

Vad gör King till kingen?

Och vad gör honom mindre bra?

Han skriver en del om sex. Tror ni han är en kinky gubbe irl och tror ni han någon gång varit otrogen mot frugan som han haft sen sjuttiotalet?
Citera
2023-06-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Inte lyssnat på just den men några andra av hans senare böcker och tyvärr har han tappat stinget.
Jag har mer eller mindre plöjt alla hans böcker men som sagt, han har tappat lite av storheten nu med de senare böckerna.
Gubben är gammal dessutom så klart det kan ha med det att göra också.

Har kvar det mörka tornet serien som jag bara kommit igenom första boken två gånger, inte för att den är dålig utan endast för att den inte finns som ljudbok vilket är väldigt konstigt. Har inte riktigt tiden eller ron att läsa längre så lyssnar gärna samtidigt som man gör annat.

Finns på engelska
Citera
2023-06-03, 21:09
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Nej herregud Cell eller Signal är ju riktigt bra. Han kan ju skriva zombie-akopalyps med, fast med en intressant stil som gör den rätt unik.

Ok, jag kanske var på fel humör när jag läste signal (eller dålig översättning).
Har den i bokhyllan kan läsa den på nytt någon regnig dag.

Jag kan ändra bottennappet till Knackarna
Senast redigerad av FB-Wannabe 2023-06-03 kl. 21:14.
Citera
2023-06-03, 22:13
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Wannabe
Ok, jag kanske var på fel humör när jag läste signal (eller dålig översättning).
Har den i bokhyllan kan läsa den på nytt någon regnig dag.

Jag kan ändra bottennappet till Knackarna

Vad alla ska dissa Knackarna.

Jag läste den som ung tonåring och tyckte den var grym. Så här i efterhand inser jag att det jag gillade bäst var alla personporträtt och sidohandlingar. King är grym på att skriva människor; det är det som gör honom bäst. Ramhandlingen i den boken är ju en ganska ordinär science-fictionhistoria, men det är som sagt Kings förmåga att göra människor levande som lyfter berättelsen.
Citera
2023-06-03, 22:22
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vad alla ska dissa Knackarna.

Jag läste den som ung tonåring och tyckte den var grym. Så här i efterhand inser jag att det jag gillade bäst var alla personporträtt och sidohandlingar. King är grym på att skriva människor; det är det som gör honom bäst. Ramhandlingen i den boken är ju en ganska ordinär science-fictionhistoria, men det är som sagt Kings förmåga att göra människor levande som lyfter berättelsen.

King var ju ständigt påtänd när han skrev Knackarna och det lyser igenom. Men boken är helt ok tillskillnad från filmen.
Citera
2023-06-07, 23:28
Medlem
Är inget stort King-fan men har betat:

Mörka tornet-böckerna
Varsel
Staden som försvann
Sömnlös
Pestens tid

Numera så skiter han väl mest ut böcker, men sambon har läst En saga och tyckte det var den bästa på många år. Själv är Mörka tornet-böckerna mina favoriter men jag är svag för postapokalyps och fantasy.

Carrie eller Det är nog de böcker av King jag kommer läsa näst, men det står många böcker framför i kön.
Citera
2023-06-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReaktorBoris
Är inget stort King-fan men har betat:

Mörka tornet-böckerna
Varsel
Staden som försvann
Sömnlös
Pestens tid

Numera så skiter han väl mest ut böcker, men sambon har läst En saga och tyckte det var den bästa på många år. Själv är Mörka tornet-böckerna mina favoriter men jag är svag för postapokalyps och fantasy.

Carrie eller Det är nog de böcker av King jag kommer läsa näst, men det står många böcker framför i kön.

Läser du enbart på svenska?
Citera
2023-06-08, 13:36
Avstängd
Halloween2s avatar
Så sugen på att börja läsa igen. Vill så klart läsa om de bästa men sitter just nu på 3 olästa böcker.

Billy Summers
En Saga
Bazaar of bad dreams (kan bli min första bok på engelska)
Citera
2023-06-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Så sugen på att börja läsa igen. Vill så klart läsa om de bästa men sitter just nu på 3 olästa böcker.

Billy Summers
En Saga
Bazaar of bad dreams (kan bli min första bok på engelska)

Vilka är de bästa enl dig?

Tycker f.ö. att King är synonymt med sommar. Man bör läsa ett King-alster under sommaren. Som regel.
Citera
2023-06-08, 14:53
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Vilka är de bästa enl dig?

Tycker f.ö. att King är synonymt med sommar. Man bör läsa ett King-alster under sommaren. Som regel.

Staden som försvann. Varsel. Christine. Jurtjyrkogården. Vägbygge. Och sedan de två novell samlingarna Dödsbädden och Den förskräckliga apan.

King och sommar hör ihop det har du rätt i. Böcker/novell jag hade valt att läsa under sommaren.

Cujo. Höstgärning (Stand by me). Under kupolen. 11/22/63. Maratonmarschen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in