För några är sådan gav Bra Bäcker ut "KING-KLASSIKER I NYUTGÅVA"
i storpocket jag har kommit över Carrie,Varsel, Eldfödd, Det, Pestens Tid, Död zon,
Jurtjyrkogården samt Lida. Någon som har koll på om det släppts /planeras att släppas några mer?
För några är sådan gav Bra Bäcker ut "KING-KLASSIKER I NYUTGÅVA"
i storpocket jag har kommit över Carrie,Varsel, Eldfödd, Det, Pestens Tid, Död zon,
Jurtjyrkogården samt Lida. Någon som har koll på om det släppts /planeras att släppas några mer?
Har inte läst, Knackarna, Geralds lek, stark, sömnlös, rasande rose eller talismanen pga dom inte verkade läskiga när jag var mindre men vilka utav dessa tycker ni är riktigt bra? inte att den var ok bara utan riktigt bra
Har inte läst, Knackarna, Geralds lek, stark, sömnlös, rasande rose eller talismanen pga dom inte verkade läskiga när jag var mindre men vilka utav dessa tycker ni är riktigt bra? inte att den var ok bara utan riktigt bra
Kan bara svara för Talismanen och Rasande Rose (fantastisk översättning btw)en de tyckte jag var riktigt bra.
Blev klar med Doktor Sömn idag. Väldigt seg fram till slutet av boken där det verkligen tog fart.
Ingen direkt skräckmoment enligt mig men visst var den spännande, dock kunde den ha varit bättre.
Kommer typ aldrig hända, men inte helt oväntat från Akademins sida.
Inte som att han behöver priset heller...och ärligt talat tycker jag nog inte att han ska ha det heller. Men lite kul att en så pass "tung" kille som P O Enquist kläcker ur sig något sådant. Det blev jag glad över.
Inte som att han behöver priset heller...och ärligt talat tycker jag nog inte att han ska ha det heller. Men lite kul att en så pass "tung" kille som P O Enquist kläcker ur sig något sådant. Det blev jag glad över.
Ja, jag blev glad över det också, och King ska verkligen inte ha Nobelpriset, finns författare som är bättre lämpade än honom och som få dessutom har fått chansen att läsa.
60 sidor in i 22/11 1963 nu och den verkar hur bra som helst än så länge. Ingen risk att jag slutar läsa den här.
La ifrån mig boken, men har plockat upp den igen efter flera månader. Är väl halvvägs nu. Jävlar vad den segar sig, det som borde varit bokens feelgoodmoment:
När Jake rotar sig i staden och börjar jobba som lärare och träffar tjejen
är bara skittråkigt, och den sköna 50/60-talsskänslan som var så bra skildrad i början är så gott som bortblåst. Får bli ett långsamt projekt att ta mig genom den här. Återkommer med fullständig recension år 2020 uppskattningsvis.