2014-05-08, 18:24
Medlem
Rakiis avatar
Trist att så få verkar gilla Rage.
Citera
2014-05-08, 18:54
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Fast minst en person har den ju på sin topp-tio-lista.
Hade jag orkat skriva ner en sån lista skulle den säkerligen hamna på övre halvan.
Sen om det beror på att det är bland det bästa av king jag läst eller om det var för att det var den tredje boken av king jag läste som 11-12-åring, tja.. bra fråga.
Citera
2014-05-08, 19:32
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st3fan91
Har hört mycket dåligt om den. Hur är det, kan man läsa den med behållning om man inte har läst dark tower serien? Har för mig att jag hörde att de hängde ihop på något vis.

Jaså?

Nej jag diggar den i.a.f. trots att jag inte läst DT-böckerna.

Utan att spoila något:
Den är lite som en blandning mellan hans typiska sci-fi böcker, hans skräckböcker med SK's sedvanliga djupa karaktär- och miljöutveckling/beskrivning (i brist på andra ord) och boken "DET".

En liten kort hint/inledning om boken:

Äh, hoppas att du blev klokare av mitt inlägg.
Citera
2014-05-08, 19:36
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Klart att jag gillar Raseri.

Önskar att de hade gjort en icke-PK censurerad film av den, utan att skära bort de sjukaste bitarna.

Men som sagt, det går ju bara in tio böcker/noveller på just en tio i topp lista, annars hade jag utan tvekan haft med både Raseri, Köplust och ett halvt dussin andra skrifter till om det hade varit en "topp 20 lista" istället
Senast redigerad av BallsMan 2014-05-08 kl. 19:38.
Citera
2014-05-08, 20:00
Medlem
st3fan91s avatar
Även jag tycker Rage är bra. Och tack för förklaringen av Sömnlös, blev lite mer sugen att läsa den nu
Citera
2014-05-08, 20:08
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Även jag tycker Rage är bra. Och tack för förklaringen av Sömnlös, blev lite mer sugen att läsa den nu

Nemas problemas och tack för tipset om Duma Key!

Har (redan köpt den och har) precis lagt bokplast om den så den står liksom och 'väntar' på mig i bokhyllan, ska bara få tummen ur... som sagt.
Citera
2014-05-09, 17:38
Medlem
st3fan91s avatar
Nu har jag läst tredje berättelsen i Four Past Midnight. Det går undan.

Jag tycker att den inte alls var lika bra som de första två. Den var lite för.. vet inte riktigt hur jag ska uttrycka det, men för övernaturligt på ett för absurt sätt. Langoljärerna är fortfarande den bästa, tätt följd av Hemligt fönster, hemlig trädgård. Den var inte dålig men inte väldigt bra heller, fem av tio skulle jag säga.

Men fortfarande så överaskar boken mig, nu ser jag fram emot sista berättelsen.
Citera
2014-05-09, 19:11
Medlem
Truffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
En mager lista på de få King-romaner jag läst:

Högsta betyg: Varsel
Rekommenderas: Cujo
Klart godkänt: Staden som försvann
Godkänt: Dimman

Underkänt: ingen roman än så länge. Novellsamlingen Majsens barn tyckte jag inte speciellt mycket om, men den läste jag å andra sidan långt innan min nuvarande fascination för skräcknoveller började.

Som sagt en väldigt, väldigt mager lista. Men vilka titlar har jag hemma olästa egentligen? Jo jag har Det, Benrangel, Jurtjyrkogården, Pestens tid, Sömnlös och Talismanen. Inköpta för 15, 20, 3, 3, 3 och 3 kr. Så förhoppningsvis ska jag väl kunna presentera en fylligare lista när jag bara betat av mitt eget bibliotek lite.

Ta & börja läs Benrangel...
Det är en av mina favoriter av Stephen King
Citera
2014-05-09, 23:49
Medlem
Vohkuns avatar
Fyfan, var länge sedan man satte sig ner och läste en King bok...
Har läst igenom Jurtjyrkogården, Carrie, Eldfödd, Lida och DET. Tips på en bra bok att fortsätta med? Är Cujo eller Majsens Barn läsvärda?
Citera
2014-05-09, 23:59
Medlem
st3fan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Fyfan, var länge sedan man satte sig ner och läste en King bok...
Har läst igenom Jurtjyrkogården, Carrie, Eldfödd, Lida och DET. Tips på en bra bok att fortsätta med? Är Cujo eller Majsens Barn läsvärda?

Cujo är jävligt skön Du ska få fem stabila tips, Benrangel, Mardrömmar, Raseri, Diffrent season och Köplust!
Citera
2014-05-10, 01:42
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Cujo är jävligt skön Du ska få fem stabila tips, Benrangel, Mardrömmar, Raseri, Diffrent season och Köplust!
Härligt, blir att besöka nån bokhandel imorgon då! Tack!
Citera
2014-05-10, 15:39
Medlem
serotonins avatar
60 sidor in i 22/11 1963 nu och den verkar hur bra som helst än så länge. Ingen risk att jag slutar läsa den här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in