2011-05-23, 02:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --j--
Jag skulle vilja läsa någon bok av Stephen King som inte är en rysare. Vilken bok tycker ni jag ska läsa då? Tacksam för svar.

Blaze är väldigt bra.
Citera
2011-05-23, 02:54
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Jag skulle vilja läsa någon bok av Stephen King som inte är en rysare. Vilken bok tycker ni jag ska läsa då? Tacksam för svar.

Raseri, Marathonmarshen eller The Running Man...alla publicerade under pseudonymen Bachman.
Annars är Insomnia inte så dum..Talismanen är väl kanske inte heller skräck...inte heller Drakens ögon och Eldfödd är helt okej.
Citera
2011-05-23, 05:31
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:

Sommardåd eller Vinterverk.
Citera
2011-05-23, 07:55
Avslutad
Tack: sprialk, Rakii, Cognitive Dissident och Kundalini!
Citera
2011-05-25, 16:24
Medlem
lousys avatar
Jag läste Needful Things i höstas efter att min flickvän tjatat på mig väldigt länge. Det var den boken som verkligen öppnade mina ögon för Stephen King. Vilken fantastisk bok! Jag läste Pestens Tid på svenska när jag var tonåring men jag orkade aldrig läsa särskilt mycket, men efter att ha skummat igenom den här tråden tror jag definitivt att jag ska ge den en chans till. The Cell är den senaste boken jag läste av honom och den var ... ojämn.
Citera
2011-05-25, 19:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
The Cell är den senaste boken jag läste av honom och den var ... ojämn.

Känns som att jag är en av få som gillar den boken...
Citera
2011-05-26, 03:33
Bannlyst
Mina King-favoriter är:

Talismanen
Drakens ögon
Raseri
Lida (även filmen är att rekommendera)
Att skriva: En hantverkares memoarer
Flickan som älskade Tom Gordon

Citera
2011-05-26, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Placido-Domingo
Lida (även filmen är att rekommendera)

Shit asså! Jag hade ingen aning om att Lida eller "Misery" fanns som film. Jävlar. Bra betyg har den ju också fått . Får ta och skaffa den. Älskar boken Lida liksom ;D
Citera
2011-05-26, 10:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donbistotovarr
Shit asså! Jag hade ingen aning om att Lida eller "Misery" fanns som film. Jävlar. Bra betyg har den ju också fått . Får ta och skaffa den. Älskar boken Lida liksom ;D

Filmen är väldigt bra faktiskt, en av de bättre adaptionerna till film av hans böcker.
Citera
2011-05-26, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donbistotovarr

Ja, Lida är bland det bästa King skrivit och filmen är i stort sett lika bra.
Citera
2011-05-27, 15:01
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Filmen är väldigt bra faktiskt, en av de bättre adaptionerna till film av hans böcker.
Citat:
Ursprungligen postat av Placido-Domingo
Ja, Lida är bland det bästa King skrivit och filmen är i stort sett lika bra.
Det är en väldigt bra film, men det jag alltid ogillat är en av ändringarna som jag tycker förändrar Annie Wilkes personlighet. I boken så straffar hon ju Paul Sheldon genom att först skära av honom tummen med en elektrisk kniv och något senare hugga av honom ena foten med en yxa (och kauterisera stumpen med en blåslampa). Det kändes på något vis som en naturlig utveckling av hennes galenskap, och amputeringen och kauteriseringen passade in på hennes bakgrund som sjuksköterska.
Citera
2011-05-27, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Det är en väldigt bra film, men det jag alltid ogillat är en av ändringarna som jag tycker förändrar Annie Wilkes personlighet. I boken så straffar hon ju Paul Sheldon genom att först skära av honom tummen med en elektrisk kniv och något senare hugga av honom ena foten med en yxa (och kauterisera stumpen med en blåslampa). Det kändes på något vis som en naturlig utveckling av hennes galenskap, och amputeringen och kauteriseringen passade in på hennes bakgrund som sjuksköterska.

Ja, jag stör mig också på att de inte tog med det i filmen. Men det är en bra film för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in