Kommer ihåg att för många år sedan började jag att läsa på en bok med en korp på framsidan men jag läste aldrig ut den. Någon som vet vilken bok jag menar?
Antagligen Svarta huset som är uppföljaren till Talismanen.
Någon som läser Det nu eller kommer ihåg mycket ifrån den??
Var nog 2 årsen jag läste den senast och fastnade för något clownen sa i boken men kommer inte ihåg riktigt vad det var, det smått lilla jag kommer ihåg är
- Jag har kommit för att våldta era män och mörda era kvinnor.
Någon som vet vad jag menar? Ja det är män säger han först. Evigt tacksam om någon kan komma på vilken mening jag menar
"Tell your friends I am the last of a dying race," it said, grinning its sunken grin as it staggered and lurched down the porch steps after her. "The only survivor of a dying planet. I have come to rob all the women... rape all the men... and learn to do the Peppermint Twist!"
IT är min absoluta favorit, i likhet med flera här verkar det som. I min mening är det Kings bästa bok.
På senare år har han blivit väldigt underlig, och skriver bäcker som är svårförståeliga för en "simpleminded son of a bitch" som jag själv. Liseys Story sysselsätter jag mig med just nu, och är väl på sidan 100 eller så. Ännu har jag knappt förstått något av den.
Hahaha, men den är bra, dina onda drömmar till trots.
Ja det tvivlar jag inte på. Jag kom över en gammal pocketversion av den nyligen för 15 kr (dvs drygt ett öre per sida ) och ska ta itu med den så fort jag förtjänar det. Det är trots allt den bok jag sett fram mest emot att läsa det senaste året. Att jag drömde just den natten om den berodde nog på att jag läste om den dock.
IT är min absoluta favorit, i likhet med flera här verkar det som. I min mening är det Kings bästa bok.
På senare år har han blivit väldigt underlig, och skriver bäcker som är svårförståeliga för en "simpleminded son of a bitch" som jag själv. Liseys Story sysselsätter jag mig med just nu, och är väl på sidan 100 eller så. Ännu har jag knappt förstått något av den.
Jag har sett filmatiseringen och den är bra. Boken har jag dock inte läst än, även om jag har den i samlingen. Så frågan är: Hur är filmen i förhållande till boken?
Jag har sett filmatiseringen och den är bra. Boken har jag dock inte läst än, även om jag har den i samlingen. Så frågan är: Hur är filmen i förhållande till boken?
Jag såg filmen som nioåring och det var fan en traumatisk upplevelse. jag sov med täcket dubbelvikt i flera år efter så inga clownarmar skulle gripa tag i mig.
Boken läste jag ett par år efter, och den var utmärkt tycker jag. Ångrar dock att jag inte gjorde tvärtom, Läst boken först och sen sett filmen. Då hade jag nog sovit bättre
DET var underbar att läsa. Otroligt bra bok med starka karaktärer och man känner igen sig själv som barn. Djurkyrkogården är även den riktigt bra och även fast man hela tiden vet hur historien ska utvecklas så blir den aldrig tråkig. Riktigt bra bok. Men jag vart besviken när jag läste Varsel där jag faktiskt tycker att filmatiseringen är betydligt mycket bättre än boken eftersom storyn var lite för tunn i bokform.
King är ju lite speciellt pervers många gånger i sina böcker har jag märkt. Jag minns ett avsnitt i DET väldigt bra när Henry som trakasserade barnen är med sina kompisar vid en grusgrop och smäller smällare. Tjejen av de 7, gömmer sig bland bilvraken och får då se när Henrys är ensam med en av sina störda kompisar och polaren börja suga av han och att han faktiskt gillar det för att sedan smälla till den störda killen som sög honom när han kom på vad som verkligen hände mitt i all stimulans, hehe. Man får ju faktiskt tänka på att det är barn det handlar om.