• 1
  • 2
2011-08-30, 10:48
Medlem
longtimefromheres avatar
Hejsan!
Jag har nu denna morgon försökt att registrera ett nytt konto här på FB.
Dock så har det inte gått så bra, då jag hela tiden får upp felmeddelandet "koden stämde inte överens", och trots att jag VET att koden har stämt, och jag dessutom har försökt c:a 50 ggr nu, så undrar jag helt enkelt; Vad är problemet? Gör jag något fel, eller är det ngn form av tillfällig bugg i systemet?

Har tagit printscreen på hur det ser ut innan & efter som jag har tryckt på knappen "fortsätt".

Här på den första bilden så har jag fyllt i alla uppgifter, och som ni ser så är det samma säkerhetskod som står "tryckt" som den som jag har fyllt i!:
http://img849.imageshack.us/img849/9428/12300852.jpg

Men så trycker jag på knappen "fortsätt", och då ser det helt plötsligt ut så här istället:
http://img560.imageshack.us/img560/8548/27453149.png

Kan någon vara så snäll & förklara för mig vad det är som går fel?
Det skulle göra mig evigt tacksam isf...

MVH
longtimefromhere
Citera
2011-08-30, 10:52
Moderator
^Eazs avatar
Finns lite felsökningstips i den här tråden: "Koden stämde inte" vid nyregg? [Sammanfogad]

E.g. testa olika browsers, rensa cookies, cache osv.

Edit: Ad-blocker verkar ställa till det, så har du det installerat så stäng av det tillfälligt.
Citera
2011-08-30, 10:53
Medlem
epost72s avatar
Sökning "koden stämde inte"

Testa med en annan webläsare.
Citera
2011-08-30, 10:53
Bannlyst
Har du provat att verifiera den nya koden som du får fram vid felmeddelandet?
Citera
2011-08-30, 11:21
Medlem
longtimefromheres avatar
Funkade perfekt med en annan webläsare! Tack snälla ni för hjälpen!
Citera
2021-11-03, 17:21
Medlem
Det går inte att regga ny användare, CAPTCHA ballar ur

enligt topic.

Det har inte fungerat på flera dagar.
Citera
2021-11-03, 18:22
Medlem
Ingen som provat mer än jag??

Flashback får inga nya användare. det tycker jag borde starta febril aktivitet hos ledningen.
Citera
2021-11-03, 22:45
Avstängd
En kompis till mig gnölade om detta för nån vecka sen men jag sket i att rapportera för jag vil inte ha den sossen här på forat.
Citera
2021-11-11, 17:52
Kan ej skapa ny användare för en annan familjemedlem, fallerar under "Verifiera koden" med felmeddelande "koden stämde inte överens"

Vad är problemet?
Citera
2021-11-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
En kompis till mig gnölade om detta för nån vecka sen men jag sket i att rapportera för jag vil inte ha den sossen här på forat.
Ok, ja det får stå för dig. Men jag kan meddela att det går fortfarande inte att registrera ny användare här på flashback. Man tycker ju att någon administratör borde ta tag i detta?

CAPTCHA bara skriker att det är fel verifieringskod man angett hela tiden, trots att allt stämmer. Det har varit så i två veckor nu. Men flashback kanske inte bryr sig och tycker att en och en halv miljon members räcker.
Citera
2021-11-14, 08:33
Ja vad beror det på? Nej det är som du är bannad. Prova från annan dator? Funkar det då?
Citera
2021-11-14, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarsnittet
Ja vad beror det på? Nej det är som du är bannad. Prova från annan dator? Funkar det då?
Om jag vore bannad skulle jag väl inte kunna skriva detta?

Prova själv. Bara logga ut dig tillfälligt och gör en ny slaskanvändare, det kommer inte fungera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in