2011-09-04, 16:28
  #2293
Moderator
rotadents avatar
Det finns en tråd i humor där man kan posta sina egna photoshoppade bilder. Håll er till ämnet.

//Mod
Citera
2011-09-04, 16:29
  #2294
Medlem
Någon som vet hur man kommer åt debatten från SR Jönköping, eller de har gjort medvetet att man inte kan lyssna på det längre:S

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=4671014
Citera
2011-09-04, 16:30
  #2295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Istället för smutskastningen borde man ägna sig åt att ta reda på vilka fler bilder som är fejkade. Hittills har jag fått bevis för en handfull. Finns det fler, eller är det som Terje säger endast ett fåtal som blivit monterade?

Finns det andra kända naturfotografer som går att avslöja? Ni som slår er för bröstet.. ta reda på det istället.

Är väl en fem-sex lodjursbilder som har blivit bekräftade som falska. Allt som allt ett tiotal kanske?
Lite svårt hitta mer då de bilderna inte figurerar på hans hemsida och hans blogg är nere. Men andra alternativ som dök upp vid en google-sökning känns alla högst tvivelaktiga (läs: fejk med 99% säkerhet).
Citera
2011-09-04, 16:33
  #2296
Medlem
Radhusbiffs avatar
(För fullständig sammanfattning, se signatur negerslavars eminenta inlägg: https://www.flashback.org/sp32632162


Nu över till en sammanfattning av de avgörande minuterna och timmarna, under vilka Flashbacks eget CSI-team knäckte mysteriet med de suspekta lobilderna tagna av Årets Naturfotograf 2010, Terje Hellesö .

BANG! Mästaren mickepickepö drar ner brallorna till knävecken på fotografen samt alla fanboys som nu, förutom att ha tappat brallorna, tappar sina hakor och börjar backa ut ur tråden med skammens rodnad på kinderna.

2011-09-02, 20:24
mickepickepö
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e6122fcef33c_marder.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e6140df372fa_terje-fejk.gif


(Under det här tidsglappet dröjer sig några av Terjes mest hårdnackade fanboys kvar i tråden och slåss med näbbar och klor för sin upphöjda idols heder.)



HOPPSAN! En bil till...
2011-09-02, 23:27
veyloon/JohnnyDungeon
http://a.yey.nu/ptxLmc.jpg


SLURP! Nu är det proppen ur. Terjes knyckarsajt är avslöjad. Nu går det fort.

2011-09-02, 23:47
blonko
http://a.yey.nu/QHL7RE.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e615527e3935_terje-fejk-smoked.gif

2011-09-02, 23:49
twinkyboi
http://a.yey.nu/R17Lbr.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...b_lodjuret.jpg

2011-09-02, 23:57
Radhusbiff/Bergsurk
http://oi56.tinypic.com/2zrixdd.jpg
http://a.yey.nu/AYNWwT.jpg

Igår, 00:05
conter1
http://yay.nu/UhZg0Q

Igår, 00:25
puppetm (via nån på fotosidan.se)
http://yay.nu/E3aIhv

Igår, 00:30
blonko
http://yay.nu/3yqTxL
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e615c5ed17a2_terje-merfejk.gif

Igår, 02:08
lifesarisk
http://yay.nu/IJfOw5


Flashbacks CSI-team tar ett välbehövligt break och får sig några timmars sömn, nöjda med dagens insats. Lika nöjda är dock inte Terjes fanboys. Nu är dom puts väck. Poff!


Igår, 16:24
crillecrille
http://yay.nu/VIgcq3


Stor eloge utdelas till samtliga grävande Flashbackjournalister som deltagit i tråden och kommit med synpunkter och iakttagelser. En bukett rosor delas särskilt ut till signaturerna conter1 och system för förtjänstfullt Photoshoparbete.
__________________
Senast redigerad av Radhusbiff 2011-09-04 kl. 17:31.
Citera
2011-09-04, 16:34
  #2297
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Du har kämpat tappert de senaste inläggen för att släta över det faktum att du var en av Terjes beskyddare. Du försöker komma med efterhandskonstruktioner om hur du i själva verket satt som någon moralens väktare ett steg högre än pro-Terje- och anti-Terje-lägren. I själva verket kunde varken du eller dina gelikar acceptera att Terje skulle ha fuskat, och satt och avfärdade alla rimliga förklaringar som fördes fram.

Alla bevis låg som pusselbitar på bordet - de sensationella iakttagelserna av djuren, uttalanden från Gunnar på Jägareförbundet, Terjes beteende, fruns bilder och Terjes egna förstås - det handlade bara om att lägga dem på rätt plats, men Terje-fansen gjorde sitt bästa för att gömma bitarna. Terje kunde tala djurens språk, Gunnar var en jävla fjant som var ute efter att smutskasta Terje, frun skulle hållas utanför, Terje var en gudabenådad fotograf som kunde ta vilka bilder som helst, osv - den ena ursäkten mer krystad än den andra.

Om det ser ut som en anka, simmar som en anka och låter som en anka, då är det fan ingen anka och ni borde skämmas för att påstå det, menade Terje-fansen.

Du pratar om "att förstå hur folk agerar och resonerar". Det var ju precis det som Terje-fansen var så usla på! Jag och några till försökte med en dåres envishet tidigt att förklara hur det visst var möjligt för Terje att börja mygla, trots sina många meriter, och hur hans aggressiva agerande överensstämde med en fuskares. Istället fick man höra mantrat "Terje har inget att vinna på det här, det kan inte vara sant". Underkänt betyg i psykologi för Terje-fansen alltså.

Du prata om "gamar och skitsnack". I början och under själva detektivarbetet var stämningen i tråden i det närmaste exemplarisk. Alla var fokuserade på bilderna och på Terjes yrkesroll som fotograf. Däremot ville Terje-fansen göra det personligt genom att prata om vilken fin, ärlig och pålitlig människa han var. Terje fick offer-stämpel direkt, och då var fritt fram att kalla oss här för hyenor, pack och pöbel. Fotoexperterna hånskrattade åt detektiverna i tråden. Gunnar fick absolut mest skit, till och med hot om advokat och polisanmälan.

Talande är hur du ser fortfarande ner på de som dök upp tidigt i tråden och utbrast "Det är ju fusk, det är ju hur tydligt som helst!". I din värld var det tydligen bara ren tur att de hade rätt - inte för att Terjes bilder verkligen var uselt fejkade, med knasiga proportioner, märkliga skuggor och vinterpäls i sommaren.

(Fan vad långt det blev, det här kommer ju ingen att läsa...)
Läst
Citera
2011-09-04, 16:40
  #2298
Medlem
Vet inte om det kommit upp tidigare ber om ursäkt i så fall. Terje skriver på Malins blogg idag:
Citat:
Terje permalänk
september 4, 2011 9:06 f m

Malin visste inte! Snälla alla, det är jag som gjort detta, inte Malin!


En Dorthe Hellesö har skrivit följande:
Citat:
Dorthe Hellesø permalänk
september 4, 2011 1:55 e m

Jeg forstår ikke dette hatet dere publiserer. Husk at de begge er mennesker som dere. Hva vil dere oppnå med denne skit kastingen? Drive begge to utfor stupet? Alle vil få vite hva som har skjedd dersom dere kan la de være i fred en stund, dersom dere fortsetter kan det ende riktig galt. Når jeg skriver ”hva som har skjedd”, mener jeg selvsagt hvorfor det er gjort. Hva som drev han til å utføre dette. Det er vel det dere alle vil ha svar på? Terje er allerede innlagt på sykehus, vil dere at Malin skal ende der også? Vær snill og la de være i fred, vis hensyn, vis medmenneskelighet. Nok er nok, det er grenser for hvor mye et menneske kan klare psykisk.


Det får räcka nu för fan.. Vi pratar om en naturfotograf inte om Ghaddafi...
Citera
2011-09-04, 16:43
  #2299
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMarbles
Någon som vet hur man kommer åt debatten från SR Jönköping, eller de har gjort medvetet att man inte kan lyssna på det längre:S

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=4671014


Det har krånglat för många med radiolänkar från SR Jönköping. I synnerhet intervjun med Terjes fru. För mig tog det timmar innan jag kunde höra den. Och det stod även på deras huvudsida att många hade problem att lyssna. Anar att det är likadant nu också med sidan. Försök igen senare.
Citera
2011-09-04, 16:44
  #2300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Vet inte om det kommit upp tidigare ber om ursäkt i så fall. Terje skriver på Malins blogg idag:


En Dorthe Hellesö har skrivit följande:


Det får räcka nu för fan.. Vi pratar om en naturfotograf inte om Ghaddafi...

Tror inte han påverkas nämnbart av det som folk skriver här i Flashback och på Fotosidan. Klart han kan få en psykisk kollaps när allt han har byggt upp, karriärsmässigt, inte minst hans fantastiska lodjurs-hantering, raserar. He did this to himself.
Citera
2011-09-04, 16:44
  #2301
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Vet inte om det kommit upp tidigare ber om ursäkt i så fall. Terje skriver på Malins blogg idag:


En Dorthe Hellesö har skrivit följande:


Det får räcka nu för fan.. Vi pratar om en naturfotograf inte om Ghaddafi...

Jag tror iofs inte herr, fru och mamma (syster?) Hellesö sitter och läser Flashback för att hitta något att bli upprörda över. Snarare är det nog så att folk som betalat en rejäl slant till Terje i kursavgift eller som på annat sätt är direkt berörda har hört av sig mer personligen till honom.
__________________
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2011-09-04 kl. 16:58.
Citera
2011-09-04, 16:49
  #2302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
(För fullständig sammanfattning, se signatur negerslavars eminenta inlägg: https://www.flashback.org/sp32632162


Nu över till en sammanfattning av de avgörande minuterna och timmarna, under vilka Flashbacks eget CSI-team knäckte mysteriet med de suspekta lobilderna tagna av Årets Naturfotograf 2010, Terje Hellesö .

BANG! Mästaren mickepickepö drar ner brallorna till knävecken på fotografen samt alla fanboys som nu, förutom att ha tappat brallorna, tappar sina hakor och börjar backa ut ur tråden med skammens rodnad på kinderna.

2011-09-02, 20:24
mickepickepö
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e6122fcef33c_marder.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e6140df372fa_terje-fejk.gif


(Under det här tidsglappet dröjer sig några av Terjes mest hårdnackade fanboys kvar i tråden och slåss med näbbar och klor för sin upphöjda idols heder.)



SLURP! Nu är det proppen ur. Terjes knyckarsajt är avslöjad. Nu går det fort.
2011-09-02, 23:27
veyloon/JohnnyDungeon
http://a.yey.nu/ptxLmc.jpg

2011-09-02, 23:47
blonko
http://a.yey.nu/QHL7RE.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e615527e3935_terje-fejk-smoked.gif

2011-09-02, 23:49
twinkyboi
http://a.yey.nu/R17Lbr.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...b_lodjuret.jpg

2011-09-02, 23:57
Radhusbiff/Bergsurk
http://oi56.tinypic.com/2zrixdd.jpg
http://a.yey.nu/AYNWwT.jpg

Igår, 00:05
conter1
http://yay.nu/UhZg0Q

Igår, 00:25
puppetm (via nån på fotosidan.se)
http://yay.nu/E3aIhv

Igår, 00:30
blonko
http://yay.nu/3yqTxL
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e615c5ed17a2_terje-merfejk.gif

Igår, 02:08
lifesarisk
http://yay.nu/IJfOw5


Flashbacks CSI-team tar ett välbehövligt break och får sig några timmars sömn, nöjda med dagens insats. Lika nöjda är dock inte Terjes fanboys. Nu är dom puts väck. Poff!


Igår, 16:24
crillecrille
http://yay.nu/VIgcq3


Stor eloge utdelas till samtliga grävande Flashbackjournalister som deltagit i tråden och kommit med synpunkter och iakttagelser. En bukett rosor delas särskilt ut till signaturerna conter1 och system för förtjänstfullt Photoshoparbete.
10 säkrade bilder alltså. Samtliga på svårfångade lodjur, en mårdhund och en grävling. Tack för sammanfattningen.
Citera
2011-09-04, 16:51
  #2303
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Du har kämpat tappert de senaste inläggen för att släta över det faktum att du var en av Terjes beskyddare. Du försöker komma med efterhandskonstruktioner om hur du i själva verket satt som någon moralens väktare ett steg högre än pro-Terje- och anti-Terje-lägren. I själva verket kunde varken du eller dina gelikar acceptera att Terje skulle ha fuskat, och satt och avfärdade alla rimliga förklaringar som fördes fram.

Alla bevis låg som pusselbitar på bordet - de sensationella iakttagelserna av djuren, uttalanden från Gunnar på Jägareförbundet, Terjes beteende, fruns bilder och Terjes egna förstås - det handlade bara om att lägga dem på rätt plats, men Terje-fansen gjorde sitt bästa för att gömma bitarna. Terje kunde tala djurens språk, Gunnar var en jävla fjant som var ute efter att smutskasta Terje, frun skulle hållas utanför, Terje var en gudabenådad fotograf som kunde ta vilka bilder som helst, osv - den ena ursäkten mer krystad än den andra.

Om det ser ut som en anka, simmar som en anka och låter som en anka, då är det fan ingen anka och ni borde skämmas för att påstå det, menade Terje-fansen.

Du pratar om "att förstå hur folk agerar och resonerar". Det var ju precis det som Terje-fansen var så usla på! Jag och några till försökte med en dåres envishet tidigt att förklara hur det visst var möjligt för Terje att börja mygla, trots sina många meriter, och hur hans aggressiva agerande överensstämde med en fuskares. Istället fick man höra mantrat "Terje har inget att vinna på det här, det kan inte vara sant". Underkänt betyg i psykologi för Terje-fansen alltså.

Du prata om "gamar och skitsnack". I början och under själva detektivarbetet var stämningen i tråden i det närmaste exemplarisk. Alla var fokuserade på bilderna och på Terjes yrkesroll som fotograf. Däremot ville Terje-fansen göra det personligt genom att prata om vilken fin, ärlig och pålitlig människa han var. Terje fick offer-stämpel direkt, och då var fritt fram att kalla oss här för hyenor, pack och pöbel. Fotoexperterna hånskrattade åt detektiverna i tråden. Gunnar fick absolut mest skit, till och med hot om advokat och polisanmälan.

Talande är hur du ser fortfarande ner på de som dök upp tidigt i tråden och utbrast "Det är ju fusk, det är ju hur tydligt som helst!". I din värld var det tydligen bara ren tur att de hade rätt - inte för att Terjes bilder verkligen var uselt fejkade, med knasiga proportioner, märkliga skuggor och vinterpäls i sommaren.

(Fan vad långt det blev, det här kommer ju ingen att läsa...)
Du borde kanske läsa alla inläggen användaren har gjort istället för att citera ett skitgammalt inlägg.
Citera
2011-09-04, 16:54
  #2304
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Terje: "Malin visste inte! Snälla alla, det är jag som gjort detta, inte Malin!"

Tror sig fan att man säger det för att skydda sin fru, oavsett om det är sant eller inte.

Jag förstår inte varför så många i tråden försöker tala sig varma för ett scenario där Malin inte kände till något. Vill man vara snäll mot Malin väljer man lämpligen en teori där man inte måste utgå från att hon är mer än lovligt dum och naiv. Malin framstår väl ändå i bäst dager i ett scenario där hon känner till vad som försiggår och försöker övertyga Terje privat, men beskyddar sin man utåt. Det är nobelt och något jag skulle ha full förståelse för (att man inte vill vara den som hänger ut och förstör sin mans karriär alltså).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in