Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-29, 14:49
  #1
Medlem
GotoSweden heter ett företag som kontaktade mig, efter ha googlat lite på dom hittade jag lite på nätet, undrar om det är andra som har något information om dom? googlade här på fb och såg att det fanns ett företag som heter go 2 sweden som sysslade med att ta betalt för att ta in invandrare. se artikel http://www.metro.se/nyheter/de-betal...dc!06_4952-42/

Min fråga är det här samma företag eller två olika? vad vet ni om gotosweden och go 2 sweden?
Citera
2011-08-29, 15:35
  #2
Medlem
maggan51s avatar
Jag är så fruktansvärt trött på att goto sweden ringer och tjatar om att vi skall köpa någon slags svindyr annonsering på deras hemsida - som inte ens fungerar. Luktar yreg / yellow register / Eniro lång väg. :-(

/M
Citera
2011-08-29, 15:44
  #3
Medlem
Googlade lite och ser att samma ägare som idag äger gotosweden har haft liknande företag som tex den här artikeln http://www.travelnews.se/Hotell/Rese...e-gick-omkull/ vet inte om iden är att tjäna pengar till sig själv och sen stänga ner företaget eller vad som är tänkt. Fler input på det här?
Citera
2011-08-29, 15:47
  #4
Medlem
Mjölko! Snacka om att tjäna pengar på lättlurade!
Citera
2011-08-29, 15:50
  #5
Medlem
maggan51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johansson1001
Mjölko! Snacka om att tjäna pengar på lättlurade!

Du anar inte hur många oseriösa företag som GotoSweden som ringer oss turistföretagare varje dag. :-( Uppdrag granskning borde göra ett inslag om det. Som företagare är man i princip oskyddad. Det räcker att man är lite otydlig i telefonen eller att man råkar betala en av deras bluffakturor - sedan är man fast och kan behöva gå ifrån hela sitt företag.
Citera
2011-08-29, 15:55
  #6
Medlem
Haha men min fråga var inte om han var seriös eller inte för det verkade han inte vara utan om dom har knytningar till varandra? eller bara två olika företag som är ute efter att blåsa folk på pengar?
Citera
2011-08-31, 07:44
  #7
Medlem
Ingen som har mer info? eller vågar utala sig?
Citera
2011-08-31, 08:29
  #8
Moderator
najass avatar
Resor--->Företagsskvaller

/mod
Citera
2011-09-29, 23:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhenriksson
Ingen som har mer info? eller vågar utala sig?

Har kollat lite och verkar som den som driver det har ett enda mål och det är att tjäna pengar, tyvärr finns det lättlurade företag som nappar på det här hur kan man som det står på deras blogg att skriva kontrakt med nåt som inte finns än? låter som ännu en blodsugare...
Citera
2011-10-07, 08:55
  #10
Medlem
Som den detektiven jag är så ser jag att dom även har skrivit "Företaget tecknade sin första kund den 13 mars 2011 och vid halvårsskiftet samma år hade företaget över 1800 betalande kunder."

Vilka 1800 kunder är det som har betalat för en tjänst som inte är klar enligt deras sida? antingen finns det 1800 idioter som har ett företag eller så är det någon som ljuger nånstans?
Citera
2011-10-07, 09:27
  #11
Medlem
Och om nu 1800 idioter har betalat för en tjänst som inte ens finns på gotosweden och kollar upp dom tex på allabolag.se och ser att dom har gått minus nästan en miljon borde inte ens den trögfattade av alla dra örona åt sig? nä det här skriker att gotosweden kommer göra samma sak som vd har gjort med sitt förra företag sänka den som en ubåt.
Citera
2012-06-16, 09:02
  #12
Medlem
Blir så innerligt, innerligt ledsen. Nu har Gotosweden gått i konkurs. En bra bit över tusen kr har jag förlorat, nästan två tusen inkl moms det är mycket pengar för mitt lilla vandrarhem Önskar bara att jag hade hittat denna tråden innan de prackade på mig sin "fina och smarta" annonsering.

http://www.allabolag.se/5567949374/Gotoscandinavia_AB
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback