2012-02-06, 15:28
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det Arne egentligen menade var att kvinnor saknar djup för att förstå och uppskatta fotboll. En enkel pop-sport som hockey äår att föredra när man tuggar tuggummi och bloggar om stringtrosor, det är ju lite gladiatorspel över hockey. In i sargen och grotta puck! Trampa skridskor! I laguttagningen till hockeyn förbjuds individer med en IQ över 80, undre medelklassungar med förnamn som slutar på Y har förtur. Tyvärr är yttradefrihetens Sverige ett flickornas roliga timme, fantasier och föreställningar snarare än verkligheten eftersträvas. Därför kan Arne inte säga vad han egentligen menar. Svenska kvinnor intresserar sig inte för fotboll, den största kulturella företeelsen på jorden, och det tackar vi för. Vi ser hellre brasiliansk, italiensk, marockansk, thailändsk, tom brittisk fitta på läktarna hellre än den svenska "synden". Fortsätt med hockeyintresset, den latenta homosexualiteten kan förtjäna svenska kvinnor.
Du har helt fel. Jag älskar fotboll och jag ser fram emot sommarens fotbolls-EM. Jag har till och med varit mer intresserad än en del av mina tidigare pojkvänner. Jag kommer att se så många matcher som möjligt. Jag tror inte att det är könsbundet om man gillar fotboll eller inte. Det finns många män som hatar fotboll och sport och många kvinnor som älskar att se på sport. Det handlar inte om IQ. Dessutom är inte hockey en bimbosport, det behövs talang, teknik och spelintelligens även där. Jag tycker att du undervärderar hockey. Fotboll är inte speciellt intelligent alla gånger heller. Se bara på vissa spelares teateri så fort de får någon nuddar dem.
Menar du att hockeyspelare i själva verket är homosexuella? Nu får du väl ändå ge dig.
Vadå kvinnornas roliga timme? Menar du att kvinnors åsikter är totalt oväsentliga, att vi ska hålla käft och underordna oss männen? I vilken tidsålder lever du egentligen?