2011-08-29, 12:07
Den gamla och enormt sköna sportjournalisten Arne Hegerfors har hämnat i blåsväder igen. Detta efter att bilder från programmet "4 stjärnors middag" släpptes idag, ett program som innehåller fyra "stjärnor" som äter middag och diskuterar om allt mellan himmel och jord. Vid ett tillfälle kommer genus på tal angående att exempelvis fotboll är så mansdominerat - varav en tjej vid middagsbordet, Emma Pettersson, blir nästan förbannad. Detta för att Arne sa att det inte är samma fysiska förutsättningar att lyckas inom fotbollen för en dam som det är för en herre. Emma tyckte dock tvärtom och tyckte det var en självklarhet att damer kunde komma upp i samma nivå.
Laul förstår dock Arne; http://blogg.aftonbladet.se/laul/201...-inte-helt-fel
Vad tycker ni om Arnes uttalande? Har han rätt och var det okej för honom att uttrycka det också vid ett middagsbord framför Sveriges befolkning? Personligen älskar jag Arne och från och med nu ogillar starkt den där Emma Pettersson. Tydligen är hon känd från "Ensam mamma söker" och redan då bör man ju anat att allt inte står rätt till.
/ Per Melkersson
Citat:
- Aftonbladets artikel, http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle13539522.ab
Sportprofilen: ”Ishockey är en tjejidrott – den är lättare att förstå och lite roligare”
Fotboll är komplicerat – och därmed inget för kvinnor.
Det hävdar Arne Hegerfors under en diskussion i tv-programmet ”4 stjärnors middag” i kväll.
– Hockey är en tjejidrott för den är lättare att förstå, säger den legendariske sportkommentatorn.
Fotboll är komplicerat – och därmed inget för kvinnor.
Det hävdar Arne Hegerfors under en diskussion i tv-programmet ”4 stjärnors middag” i kväll.
– Hockey är en tjejidrott för den är lättare att förstå, säger den legendariske sportkommentatorn.
Laul förstår dock Arne; http://blogg.aftonbladet.se/laul/201...-inte-helt-fel
Citat:
Svårt att inte slänga ett getöga på Arne Hegerfgors uttalande att kvinnor inte förstår sig på fotboll. Den delen av hans tankar köper jag inte, det är bara dumt, kvinnor har precis samma förutsättningar att förstå fotboll, dock har de inte samma förutsättningar att bli lika bra på att spela fotboll men det är en annan sak och inte särskilt kontroversiellt.
Det Arne däremot har helt rätt i är att hockey är en simplare sport. Det har jag själv propagerat för många gånger. Fotboll kräver analys och förståelse, ishockey är mer som amerikansk action eller eurodisco.
Därför är det möjligt att ishockeyn lockar fler åskådare som inte är så där värst sportintresserade men kan få underhållning för stunden, kanske till och med ett slagsmål om de har tur.
Det Arne däremot har helt rätt i är att hockey är en simplare sport. Det har jag själv propagerat för många gånger. Fotboll kräver analys och förståelse, ishockey är mer som amerikansk action eller eurodisco.
Därför är det möjligt att ishockeyn lockar fler åskådare som inte är så där värst sportintresserade men kan få underhållning för stunden, kanske till och med ett slagsmål om de har tur.
Vad tycker ni om Arnes uttalande? Har han rätt och var det okej för honom att uttrycka det också vid ett middagsbord framför Sveriges befolkning? Personligen älskar jag Arne och från och med nu ogillar starkt den där Emma Pettersson. Tydligen är hon känd från "Ensam mamma söker" och redan då bör man ju anat att allt inte står rätt till.
/ Per Melkersson
Senast redigerad av Pelle.Melkersson 2011-08-29 kl. 12:11.
Senast redigerad av Pelle.Melkersson 2011-08-29 kl. 12:11.