2011-08-29, 16:12
Medlem
tuffkatts avatar
Tycker det är så jävla löjligt hur Aftonbladet fortsätter envisas med att hans uttalande ''upprör fotbollssverige'' när det är så uppenbart att majoriteten faktiskt håller med Arne.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...2016.04.50.png

Lägg märkte till det inringade och sedan rubriken ''Vi håller inte med''. Haha, vafan?
Citera
2011-08-29, 16:13
Medlem
Rifter666s avatar
Bara i Sverige man får löpa gatloppet i media efter ha sagt en sanning. Fast man börjar bli van.

Det är ju såhär det fungerar i landet som ska kalla sig fritt. "du får tycka vad du vill så länge du tycker rätt"
Jag hade för mig vi har yttrandefrihet i Sverige men senaste åren har jag börjat bli tveksam.
Citera
2011-08-29, 16:21
Bannlyst
Varför blir tjejer arga för när dom innerst inne vet att det är sanning? Är det något att bli arg för ens?
Citera
2011-08-29, 16:26
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kugminsuk
Varför blir tjejer arga för när dom innerst inne vet att det är sanning? Är det något att bli arg för ens?

Inte alla tjejer blir arga. Bara dom som hade en taskig fadersförebild. Dom tjejerna tenderar
nämligen att hoppa på "kan-själv"-tåget påhejade av aftonbladet och diverse ljusskygg
"genusforskning". Feminister är roliga när dom ska vara sina egna manliga förebilder. Det
blir som deras egna fördomar om hur män "ska vara". Det blir liksom en nidbild av allting,
för dom ska hårddra allting så jävla hårt så det saknar all rim och reson.
Citera
2011-08-29, 16:28
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantia
Klart Arne har rätt, att kvinnor inte har samma fysiska förutsättningar är väl självklart för de flesta som vuxit upp på Tellus.

Dock undrar jag hur man kan tycka Hockey är en simplare sport, fotboll är väl så "enkelt" som möjligt, förutom då offside regeln för oinsatta. Hockey däremot, varför blir det interference, charging, holding etc etc? Varför blir det icing/offside?

Hockey må vara roligare för vissa(inte för mig, hatar Hockey) men knappast simplare.
Han har helt rätt. Förstår inte vad den där "feministen" menar med att åldersskillnaden mellan henne och Arne skulle ha någon roll i detta "drama". Det är ju inte som att kvinnan har utvecklats något enormt de senaste fyrtio åren och därför skulle ha bättre förutsättningar nu än när Arne drog igång verksamheten.

Hockey är ganska simpelt för en person med ett otränat öga, det enda som är lite jobbigt skulle kanske vara offside/icing men båda reglerna är väldigt enkla att förklara. Utvisningar kan man se som just det, utvisningar. Spelaren gjorde fel och åkte ut. I fotboll är det mer ett övergripande taktiskt spel som kräver mer förståelse och erfarenhet.
Citera
2011-08-29, 16:35
Medlem
Gillar detta.

Citat:
”Vi håller inte med”
Fotbollssverige rasar mot hånet ”För dumt för att kommentera”

Sedan kollar man frågeställningen.

Citat:
Är fotboll för komplicerat för kvinnor?

Ja, Arne har rätt (59.6 %)
Nej, självklart inte (40.4 %)
Senast redigerad av mysen 2011-08-29 kl. 16:38.
Citera
2011-08-29, 16:38
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Gillar detta.

Kul också att dom har smygt in ett självklart där på "rätt" ställe för att
hjälpa till lite.
Citera
2011-08-29, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
hjälpa till lite.

Haha

Typiskt aftonbladet...
Citera
2011-08-29, 16:46
Medlem
Flyttkartongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Nja.. de var 13-14 år, men ni är kanske inte könsmogna då heller.
Då sög de.
När vi var 13-14 år slog vi Kenty (spelade i damallsvenskan då) med klara 6-0.
Citera
2011-08-29, 16:55
Medlem
Arne Hegerfors har en poäng att tv reportrar slår Sveriges dam landslag säger ju en del om dam fotboll
Citera
2011-08-29, 17:09
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Gillar detta.

Sedan kollar man frågeställningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
hjälpa till lite.

Ja, eller hur Hahaha, lite småkomiskt. Vet inte vem det är som rasar och avsett är Arne alldeles för rutinerad för att ta åt sig. Nåja, vem bryr sig? AB och feminister.

När jag kollade på damfotbolls VM i somras måste jag säga att en del matcher hade högre nivå än vad jag trodde de skulle ha faktiskt.
Citera
2011-08-29, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flyttkartong
Då sög de.
När vi var 13-14 år slog vi Kenty (spelade i damallsvenskan då) med klara 6-0.

När jag lirade fotboll förr i tiden så slog mitt lag (vilket var p10) damlaget i den föreningen som var ett topplag i division 2 med 10-6

Deras tränare fick sparken direkt men det var ju liksom inte tränarens fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in