Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Jag håller med om att PI är precis lika värdelösa som expressen när det gäller detta. Jag har själv blivit totalblockad från att skriva kommentarer där utan att någonsin skrivit något som bör censureras eller vara anledning för att bli avstängd.
På aftonbladet och expressen har jag blivit censurerad ett oräkneligt antal gånger, men ALDRIG på PI. Kan kanske till en del bero på att jag respekterar PI väldigt högt, men föraktar PK-tidningarna och dess äckel-journalister mer än något annat. Helin och Mattsson är till och med vidrigare än journalisterna, vilka måste hålla sig till det politiskt korrekta för att behålla sina jobb. Ulf Nilsson försökte öppna debatten, men blev totalt nedsablad av sina kollegor.
Att expressen kommer att tappa trafik på detta är helt självklart och då tappar man också pengar, vilket givetvis är bra.
Aftonbladet går tydligen riktigt knackigt och har tvingats skära ner antalet anställda med en tredjedel på bara något år. Samtidigt växer PI så det knakar. Någon som kunde se statistiken skrev att vid vissa tillfällen skiljde det bara ett par hundra besökare mellan ab och PI just då. Om några år kanske de fria sidorna är de största och jag undrar vad som händer då, ska man helt enkelt försöka släcka ner nätet eller kanske blockera opportunistiska sidor så som man gör i Kina. Det senare kräver väl bara ett riksdagsbeslut som säger att all kritik mot invandringspolitiken och islam är rasistisk. Hur många Brevik får vi då?