• 1
  • 2
2011-08-29, 00:09
Medlem
Har sedan fredags morse haft en väldigt intensiv huvudvärk då jag anstränger mig fysiskt, dvs under motion och sexuell aktivitet. Fick avbryta jogging rundan idag efter ett par hundra meter då jag fick extremt ont i huvudet. Det har hänt 100% av gångerna hittills då jag som sagt ansträngt mig fysiskt sedan i fredags, ca 5 tillfällen. Panodil hjälper, men det tar lång tid och när det gör som ondast gör det förbaskat ont..

Smärtan sitter på vänster sida av mitt huvud och går som från vänstra ögonbryn upp mot huvudet och leder ner till baksidan av huvudet. Smärtan är pulserande och det pulserar i en väldig hög takt så smärtan "peakar" varannan sekund skulle jag påstå. Känner lite lättare illamående när smärtan är som värst.

Jag är i tjugoårsåldern, i väldigt god fysik, dricker 1-2 gånger i veckan (blir full), tar för nuvarande ingen drog "över" alkohol, äter hälsosamt och rör mig regelbundet, men nu kan jag uppenbarligen inte motionera då det medför extrem smärta..

Värt att notera att jag drack relativt mycket dagen innan(torsdagen) innan jag kände av symptomen. Och som sagt, smärtan kommer endast vid fysisk aktivitet men håller i sig väldigt länge vet inte exakt hur länge men troligtvis 1-4 timmar.

Kan även säga att utöver huvudvärken och illamåendet så känner jag inga andra obehag, kan hända att jag börjar kisa med ögonen men det är på grund av smärtan, vet inte om det händer för andra men det är alltid så för mig när jag känner hög smärta, att ögonen vill stänga sig.

Kommer ta kontakt med vårdcentralen imorgon bitti, så jag berättar mer då.
Citera
2011-08-29, 00:11
Medlem
Hjärnblödning är det första jag tänker på iaf.. March till doktorn, tycker jag.
Citera
2011-08-29, 00:14
Medlem
Timbuktus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...

Tänkte samma. Bäst att kolla upp det.
Citera
2011-08-29, 00:14
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Skräm inte honom sådär, finns många hypokondriker här inne. Jag har själv migrän och spänningshuvudvärk sedan flera år tillbaks och fysisk aktivitet kan utlösa det såväl som stress osv.
Citera
2011-08-29, 00:15
Medlem
Liknande det jag kände i början av min hjärnhinneinflammation. Är du stel/öm i nacken? Hur känns ryggen?
Citera
2011-08-29, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Skräm inte honom sådär, finns många hypokondriker här inne. Jag har själv migrän och spänningshuvudvärk sedan flera år tillbaks och fysisk aktivitet kan utlösa det såväl som stress osv.

Hellre att skrämma skiten ur någon än att de går med en oupptäckt hjärnblödning. Såg på det där hockeyproffset i morse på TV4 nyhetsmorgon, som svimmade av i köket till slut och inte kunde prata. Om han hade blivit lite skraj så hade han inte varit så sjuk som han fortfarande är idag. Hockeyn kan han glömma för övrigt.
Citera
2011-08-29, 00:18
Medlem
Nja, är det inte migrän som p g a för svag behandling startar upp om och om
igen vid fysisk aktivitet ?
Så fungerar det för mig i alla fall.

Hoppas att du får hjälp med din huvudvärk ! !
Citera
2011-08-29, 00:21
Medlem
Ryggen känns bra, nacken känns lite skum efter ett anfall, aningen stel men inget fel på rörligheten. Just nu har jag en svagt pulserande huvudvärk i ovansidan av bakhuvudet, som ibland gör lite ondare men då på vänster sida ovanpå huvud.

Är aningen rädd för att anstränga mig fysiskt då jag vet inte vad som skulle hända om jag inte "lyder" signalerna (smärtan) och avbryter. När jag väl anstränger mig så känner jag relativt tidigt att smärtan kommer och den kommer inte i full intensitet på direkten utan den byggs successivt upp..

Jo jag har funderat om det möjligtvis kan vara en hjärnblödning, känner mig visserligen inte rädd för själva tanken om det nu skulle vara det som är diagnosen om jag ska vara ärlig.. Är bara smärtan som jag har svårt att hantera, den är mindre rolig..

Som sagt, ska ta kontakt med vårdcentralen så fort de har öppnat imorgon 08.00 och se och jag kommer att uppdatera, det lovar jag
Citera
2011-08-29, 00:27
Medlem
Hände precis samma för mig för något halvår sen. Gör brutalt ont om man inte avbryter sin aktivitet när det börjar smyga sig på. Kunde inte ens tömma pungen normalt. Men det försvann efter nån vecka, tror det kan ha med blodtryck eller blodsocker att göra. Men jag vet inte. Mitt försvann iaf efter ett tag.

mvh
Citera
2011-08-29, 00:40
Medlem
Hjärnblödning behöver då inte oroa dig för, det slår till direkt.
Min man har fått det 3 gånger.

För mig är det migränattacker, symtomen är precis som min egen migrän.
Citera
2011-09-01, 15:31
Medlem
Har varit en sväng på vårdcentralen fick Rizatriptan, vilket jag kände absolut 0 effekt av när jag väl fick ett "egenförvållat anfall", dvs jag ansträngde mig fysiskt för att få huvudvärken för att sen se om tabletterna(2) jag fick fungerade eller ej. Idag prövade jag även igen, samma sak med Sumatriptan.. Hjälper inte ett jota.. Paracetamol hjälper lite, tog två tabletter efter att jag gett Sumatriptan en timme att verka, har väl 6/10 i värk just nu, ner från 9 om man ska sätta några siffror på det hela.

Ska ta kontakt och förhoppningsvis få en ny tid på vårdcentralen imorgon, kan ju utesluta att det inte rör sig om migrän om två olika migränpreparat inte har någon som helst effekt så jag hoppas de säger något annat den här gången.. Men blir väl säkert, här pröva de här, gå hem, funkar det inte, hör av dig.. Sån jävla process att få tid på vårdcentralen, tidigt ska man upp för å ringa sen blir man uppringd långt senare för att sedan få en tid några timmar senare, urk..
Citera
2011-09-03, 18:24
Medlem
Har nu varit på sjukhuset, fick en spruta mot migrän/hortons Imigrane rakt i låret, blev sämre efter sprutan så då fick jag citodon, diklofenak och stesolid och då gick smärtan ner rejält, ska kontakta vårdcentralen på måndag för att försöka få en remiss för en datortomografi, vilket jag borde få, frågade läkaren på sjukhuset(akuten) om dokumentationen de fört under tiden jag var där kommer synas för vårdcentralen och det sa hon ja till, så jag har underlag nu. Tänker fan inte gå hem med nya piller å bli runtslussad något mer.. Önska mig lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in