• 1
  • 2
2011-09-03, 18:30
Medlem
ps, Läkaren hade ingen direkt "definitiv" diagnos, men hon sa att det KAN röra sig om en hjärnblödning, vilket borde visas på en röntgen om inte det tänker jag be om ett ryggmärgsprov.. Gjort det förut, vet att det gör ont ut av helvete, men men hellre det
Citera
2012-04-18, 17:28
Medlem
Jag sitter i samma sits nu. Tränade upp mig inför fystester till att bli ordningsvakt eftersom det inkluderade löpning och jag brukar inte löpträna särskilt mycket. Men träningen inför testerna gick skitbra och när det var dags att löpa hos polisen så kom huvudvärken kraftigt. Hade sprungit i några minuter när det slog till. Sedan dess var den återkommande under fysisk aktivitet såsom styrketräning och onani. Dock har jag inga andra symptom, som ofta kommer vid allvarligare tillstånd såsom blödning, tumörer osv. Har varit på vårdcentralen och tagit en massa tester - alla fullt normala. Så nu väntar en skiktröntgen om några veckor.

Så min fråga till er, bör man oroa sig?

Vill även tillägga att jag hade kraftiga huvudvärker i tonåren som var väldigt lika migrän.

Är ganska orolig...
Citera
2012-06-14, 18:49
Medlem
Puffpuff-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassekongofixar
ps, Läkaren hade ingen direkt "definitiv" diagnos, men hon sa att det KAN röra sig om en hjärnblödning, vilket borde visas på en röntgen om inte det tänker jag be om ett ryggmärgsprov.. Gjort det förut, vet att det gör ont ut av helvete, men men hellre det

var det en hjärnblödning ?
Citera
2012-06-14, 20:43
Medlem
DocXs avatar
Det är migrän eller s.k ansträngningsutlöst huvudvärk. Kontakta akuten för att få era hjärnblödningsundersökningar gjorda en gång, sedan kan ni börja medicinera med Ipren och Alvedon.
Citera
2012-06-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffpuff-
var det en hjärnblödning ?
Vet inte, efter runt 1,5 månad av huvudvärk vid fysisk aktivitet så försvann huvudvärken och jag har inte haft den sedan dess, jag mår väldigt bra både fysiskt och psykiskt idag

Citat:
Ursprungligen postat av DocX
sedan kan ni börja medicinera med Ipren och Alvedon.
Öh...? Citodon och Stesolid menar du? Det var det enda som bet på min huvudvärk, alvedon och ipren var totalt värdelöst..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in