2011-08-28, 16:10
Medlem
Såg i tidningen att två nakna brottare (mannliga) ska fajtas halva dagarna på ett museum (konsthall) i Stockholm hela hösten. Dom har en huva som ända klädsel och i den sitter deras bägge huvuden så dem inte ser något.
Hur sannolikt är det att en av dom får fjång och hur sannolikt att bägge får det samtidigt under hösten? Har hört att man kan se ibland om brottare i trikå fått fjång, så det kan bli en ny dimension i konsten med nakna brottare.
Det värkar vara olika brottare, skulle en vara där alla dagar i huvan skulle han nog bli nojig.
Jag ska åka dit och titta i alla fall...
Citera
2011-08-28, 16:53
Medlem
I sånt samband tycker jag det skulle va en konsnärlig upplevelse, inte något sexuellt.
Citera
2011-09-10, 09:19
Medlem
Nu har jag sett nakenbrottning i Bonniers konsthall, första gågnen jag vart där. Jag satt på bänken vid fönstren och kollade och det vart två nakna män som hade varsin tygpåse över huvuna som vart sambundna. En man vart brun av solen och hade en skaplig kropp, den andra var inge speciell och såg ut att komma utomlands (svårt säga när jag aldrig såg huvudet).
De stod och knuffade varann. Och när jag satt kanske kvarten hade den brunbrännda plötsligt erektion. Jag trodde han kanske skulle pausa men dom fortsatte knuffas kanske 15 minuter ändå och hanses ståkuk snurrade hit och dit under matchen. Häftigt att se och en sann konstupplevelse i en vitmålad sal med brunbrännd kropp.
Sen gick dom på paus i en kabyss. Jag kollade annat och sedan tillbaka nakna killarna. Brunbrännda fick halvfjång några gånger innan jag gått.
Citera
2011-09-10, 22:44
Medlem
Bluebeast72s avatar
Trevligt att konsten funnit brottningens ursprung. Ja, det skedde naket i gamla grekland o var en stor publiksport.

Erektionen berodde nog mer på adrenalin än kåthet för övrigt.
Citera
2011-09-13, 13:17
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Dom lär ju vara åtminstone lite till vänster för att ställa upp på nåt sånt.
Citera
2011-09-14, 21:22
Medlem
Douche-chills avatar
Lär ju inte ha varit några riktiga brottare från Spårvägen eller Athen Bk iaf.
Citera
2011-09-14, 21:43
Bannlyst
När jag läste denna tråd kom jag att tänka på den neo-dadaistiska konstnären Yves Klein. Allra mest beror det på en sak; han är allmänt erkänd för att ha varit en judo-expert! Inom judo betraktas motståndaren också som en form av medarbetare och det är denna tanke som Klein uttryckte i sitt skapande. Att brottas på museum låter som en okonventionell metod att skapa konst, men när det kommer till att jobba med kroppen tillsammans så kan man väl säga att Klein gick till historien när han lät några unga nakna kvinnor - indränkta i blå målarfärg - rulla runt och leka med varandra på en duk som var utrullad på golvet. Det blev som en form av installation. Nakenbrottningen i Bonniers konsthall är väl lite i Kleins anda. Men jag tycker att det mest intressanta inslaget är att brottas iförda huva. Rent symboliskt skulle jag tolka det som om de försöker att uttrycka det som om att vi alla som kämpar och sliter i livet ofta gör det för att - självfallet - segra, men också i blindo. Vi vet aldrig om ett engagemang blir fruktbart i slutändan, och på en, exempelvis, arbetsplats kan vi ju vara ambitiösa och kämpa mot varandra, trots att vi har samma mål i slutet på varje månad. Det är som brottaren som brottas inom ramarna för sporten, både vill segra och försöker att vinna över varandra, men samtidigt följer brottarna reglerna och samarbetar som Klein kanske skulle påstå

Dimensionen med utsatt nakenhet inför andra anar jag också är ett inslag för att väcka frågor som handlar om sociala normer och regler.
Senast redigerad av Kissmeyer 2011-09-14 kl. 21:46.
Citera
2011-09-26, 17:15
Medlem
Dom sa jag kunde köpa medlemmskort så gjorde det o slapp betala inträdena under året. Kollade ett par gågner till och det vart olika nakna brottare. Men inte riktiga brottare tror jag, men nakna män i alla fallen.
Vad jag spånat i första inläggandet här var om två samtidigt får erektion under brottning. Har inte sett det men kanske för en hade rätt stor båge och en än väldigt liten men hård så svårt säga. Sannolikheterna kanske inte så stora för dom kan inte bli taggade av varanndra då dom inte kan se något.
I alla fall lite spännande att kolla så där anonymt med "blinda" i nakenbrottning. Ska hålla på till nyår har jag fått reda.
Citera
2011-11-05, 09:26
Medlem
Nu har svaret kommit på min ursprungliga fråga i denna tråd, ifall bägge nakenbrottarna skulle råka få erektion samtidigt någon gång under utställningen på konsthallen. Jag har varit där flertalet dagar men bara korta stunder för att studera rörelsemönstret hos de nakna brottarna, men nästan varannan gång har det varit en något knubbig och hårig man som man inte kunnat se framsidan på, förran vände baken till publiken hela tiden. Men jag hann få en skymt av hanses kuk och den var svart och minimal, så det var kanske därran inte ville visa framsidan.
Men så blev svaret JA på min fråga denna vecka. Två långa och tämligen solbrända "naked wrestlers" vart i farten och en hade ståkuk från och till och så plötsligt hade den andra det också. Jag tror inte dom märkte det sinsmellan då dom har tyg över huvudet och brottas stående med övriga kroppen en bit från den andras. Just då vart jag ensam åskådare.
Så är man ståndaktig och kollar flera gånger så kan faktsikt råka kolla in stånd, jo dubbelstånd!
Citera
2011-11-05, 14:49
Medlem
_-olle-_s avatar
Jag har tränat brasiljansk jujitsu i ett antal år och för mig är konstverket synnerligen banalt. Det hela är ett bra exempel på när en konstnär tror sig hitta en spännande företeelse och packar in det i en pretentiös kulturestetik, men i själva verket är det varken mer eller mindre än sina beståndsdelar.

Vad jag menar är att det naturligtvis blir en effekt av att visa en naken man på en konsthall, en svag och pretentiös effekt, men jag skulle inte bli helt oberörd. Tänk då att vi har två män, marginellt starkare effekt, marginellt. Ok, släng på maskeringar och låt dem "brottas", men bara lite sådär för syns. Ja, det blir ett spektakel. Det är alltid kul att se lite knäppa grejer, särskilt med kukar och fittor, men som sagt, helheten blir inte mer än delarna.
Citera
2011-11-05, 23:48
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Det är nog samma bevekelsegrund som när man låter skådespelare vara nakna i teaterpjäser - att locka publik som vill se snusk under en finkulturell täckmantel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in