Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jan Guillou har inte kunnat smälta att han ,en kort tid innan Jimmie Åkessons artikel om islamisering, skrev att partiet på intet sätt var rasistiskt. I dagens krönika skriver han att det inte handlar om dålig journalistik från honom utan att partiledningen gjorde en tvärvänding i och med artikeln och att det var mycket överraskande att se en sådan artikel från Åkesson. Han redogör en tes där han påstår att många av Sds väljare inte lämnade partiet enbart för att media skrev så illa om partiet.
Han kallar vidare Björn Söder och bröderna Ekroth grobianer och i slutet skriver han följande:
"Hans trovärdighet är något större när han säger sig vara emot väpnad kamp för att uppnå det rena muslimfria samhället och rädda Europa. På den punkten tror jag honom, jag känner honom något efter en veckas samvaro. Hans grobiankompisar i partiledningen är jag mer osäker på".
Min fråga är om Jan Guillou fullständigt tappat vettet? Att han är en narcissist ut i fingerspetsarna vet alla som läst hans böcker men att han på fullt allvar tycker att Åkessons artikel var oväntad säger ju allt om hur dåligt påläst han var innan den kom.
Tilägg: Givetvis passar även Guillou på att ta upp Berhring Breivik och av någon anledning är inte Jimmie Åkesson en demokrat, enligt Guillou.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle13535846.ab
Kanske Gillou har insett, att hans karriär kan vara slut, om inte han hänger på er andra babianer, som hatar SD av en anledning ni knappast själva känner til!
Per Gudmunsson på SVD är ett gott exempel på hur kommunisterna behandlar seriösa journalister. Han är tystad, han vars artiklar har skapat en väldigt god ekonomi för tidningen genom en landsomfattande läsekrets. Nu lär vi prenumeranter sluta läsa även den tidningen.
Dags att beställa Pravda, som är mer seriös än någon svensk tidning ! Saknar en seriös journalistik , som vågar sticka ut och skriva saker med sitt eget namn.
Det här samhället har ni journalister skapat i Sverige;
http://www.youtube.com/watch?v=423ww...layer_embedded