• 1
  • 2
2011-08-28, 09:30
Medlem
Storalfs avatar
Jan Guillou har inte kunnat smälta att han ,en kort tid innan Jimmie Åkessons artikel om islamisering, skrev att partiet på intet sätt var rasistiskt. I dagens krönika skriver han att det inte handlar om dålig journalistik från honom utan att partiledningen gjorde en tvärvänding i och med artikeln och att det var mycket överraskande att se en sådan artikel från Åkesson. Han redogör en tes där han påstår att många av Sds väljare inte lämnade partiet enbart för att media skrev så illa om partiet.

Han kallar vidare Björn Söder och bröderna Ekroth grobianer och i slutet skriver han följande:
"Hans trovärdighet är något större när han säger sig vara emot väpnad kamp för att uppnå det rena muslimfria samhället och rädda Europa. På den punkten tror jag honom, jag känner honom något efter en veckas samvaro. Hans grobiankompisar i partiledningen är jag mer osäker på".

Min fråga är om Jan Guillou fullständigt tappat vettet? Att han är en narcissist ut i fingerspetsarna vet alla som läst hans böcker men att han på fullt allvar tycker att Åkessons artikel var oväntad säger ju allt om hur dåligt påläst han var innan den kom.

Tilägg: Givetvis passar även Guillou på att ta upp Berhring Breivik och av någon anledning är inte Jimmie Åkesson en demokrat, enligt Guillou.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle13535846.ab
Senast redigerad av Storalf 2011-08-28 kl. 09:33.
Citera
2011-08-28, 10:34
Avstängd
mirafioris avatar
Ja denna lönnfeta, självgoda, äckelgubbe.

Som någon skrev här på FB. Det är bara att skita i vad denna landsförrädare och sovjetspion gör och säger. Enkel biljett till nordkorea vore en bra lösning.
Citera
2011-08-28, 10:40
Medlem
Daos avatar
Bra Guillou!

Synd att så få journalister tar steget ut och granskar SD ordentligt, och skriver rakt ut vad de hittar!

Då blir det inte roligt för SD!
Citera
2011-08-28, 10:42
Medlem
Men han var ju på vår sida förut?
Citera
2011-08-28, 10:47
Medlem
Daos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zippin
Men han var ju på vår sida förut?

Han har alltid varit på vår sida - mot SD och deras wannabees!
Citera
2011-08-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jan Guillou har inte kunnat smälta att han ,en kort tid innan Jimmie Åkessons artikel om islamisering, skrev att partiet på intet sätt var rasistiskt. I dagens krönika skriver han att det inte handlar om dålig journalistik från honom utan att partiledningen gjorde en tvärvänding i och med artikeln och att det var mycket överraskande att se en sådan artikel från Åkesson. Han redogör en tes där han påstår att många av Sds väljare inte lämnade partiet enbart för att media skrev så illa om partiet.

Han kallar vidare Björn Söder och bröderna Ekroth grobianer och i slutet skriver han följande:
"Hans trovärdighet är något större när han säger sig vara emot väpnad kamp för att uppnå det rena muslimfria samhället och rädda Europa. På den punkten tror jag honom, jag känner honom något efter en veckas samvaro. Hans grobiankompisar i partiledningen är jag mer osäker på".

Min fråga är om Jan Guillou fullständigt tappat vettet? Att han är en narcissist ut i fingerspetsarna vet alla som läst hans böcker men att han på fullt allvar tycker att Åkessons artikel var oväntad säger ju allt om hur dåligt påläst han var innan den kom.

Tilägg: Givetvis passar även Guillou på att ta upp Berhring Breivik och av någon anledning är inte Jimmie Åkesson en demokrat, enligt Guillou.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle13535846.ab

Kanske Gillou har insett, att hans karriär kan vara slut, om inte han hänger på er andra babianer, som hatar SD av en anledning ni knappast själva känner til!
Per Gudmunsson på SVD är ett gott exempel på hur kommunisterna behandlar seriösa journalister. Han är tystad, han vars artiklar har skapat en väldigt god ekonomi för tidningen genom en landsomfattande läsekrets. Nu lär vi prenumeranter sluta läsa även den tidningen.
Dags att beställa Pravda, som är mer seriös än någon svensk tidning ! Saknar en seriös journalistik , som vågar sticka ut och skriva saker med sitt eget namn.

Det här samhället har ni journalister skapat i Sverige;
http://www.youtube.com/watch?v=423ww...layer_embedded
Citera
2011-08-28, 11:36
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
För övrigt anser jag att ...
 … Jimmie Åkesson är lika viktig för Sverigedemokraterna som Gudrun Schyman var för Vänsterpartiet. Blott medvetet skattefusk kunde fälla henne. Vi får hoppas att Jimmie förälskar sig i en arabisk kvinna. Och efterträds av någon som säger sig fortfarande vara nazist.

 … Det är både talande och tänkvärt att det parti som förlorat minst antal röster till Sverige*demokraterna är Moderaterna. I gedigna höger*områden som Danderyd och Täby bryr sig partiet *inte ens om att dela ut flygblad.

Jag har ett starkt minne av att SD tog 0,5% från S och 0,7% av M valnatten 2010. Då var det M som man sög mest röster ifrån. Använder Guillou någon färskare statistik?
Citera
2011-08-28, 11:42
Medlem
Citat:
… Det är både talande och tänkvärt att det parti som förlorat minst antal röster till Sverige*demokraterna är Moderaterna. I gedigna höger*områden som Danderyd och Täby bryr sig partiet *inte ens om att dela ut flygblad.

Var inte orolig, Janne. De Nya Moderaterna sliter dag och natt för att tappa väljare.
Citera
2011-08-28, 11:48
Medlem
Mad monks avatar
Guillou är ju en muslimkramare av stora mått så det är då inte förvånande att han angriper zionistpartiet SD med alla medel som står till buds.
Citera
2011-08-28, 12:25
Medlem
Tror Jan G har ångest över att han kommer bli avslöjad för otrevliga saker snart och vill framstå som en PK grabb
Citera
2011-08-28, 12:34
Medlem
Var det inte Jan Guillou som skrev 3st tempelriddarböcker? Han får själv ta ansvar för den galna ABB som blev fascinerad av dessa.
Citera
2011-08-28, 14:10
Medlem
Daos avatar
Allt journalistiskt arbete gentemot SD är "attacker mot SD"!

Hur länge skall detta parti fortsätta använda martyrskap som metod? Blir det inte ganska barnsligt i längden?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback