• 6
  • 7
2011-09-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Saxat från http://sverigeidag.wordpress.com/201...eer-i-sverige/

Signaturen Jamo frågade Åkesson: ”Tycker du det ska få byggas synagoger, katolska kyrkor, tempel för hinduer och buddister i Sverige?”

På det svarade Åkesson: ”Ja, men det är viktigt att de passar in i samhället i övrigt. Detsamma gäller för moskéer.”

Anledningen att det just är fullskaliga moskéer Åkesson tidigare uttalat sig om lär bero på att det bara är om det han fått frågor. Hans åsikt är att byggnader ska passa in i samhället och det anser han inte att fullskaliga moskéer gör och jag kan bara hålla med honom.

Varför får han inte frågan om han tycker det ska få byggas kyrkor? Och varför säger han inte samma sak? Och vilka kyrkobyggnader tycker du passar in i samhället i övrigt. Varför tycker du att just fullskaliga Moskéer inte passar i? Gillar du halvskaliga. Gäller det också för andra kyrkor, fullskaliga passar inte in?

Jag tror jimmi åkesson skulle lita mer på att bli rättvisande tolkad av Guillou än av dig. Guillou lyckas i vart fall nyansera bilden och visa att det finns olika nyanser av sverigedemokrater.

"Partiet är Sveriges mest toppstyrda. Grobianer som Björn Söder och bröderna Ekeroth och deras kompisar tog hand om ledningen – och försörjningen."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle13535846.ab
Citera
2011-09-01, 20:24
Medlem
Storalfs avatar
Tråden handlar inte om mina åsikter så det var onödigt av mig att lägga in en i mitt senaste inlägg. Men eftersom du ändå frågar: Jag har inga problem med kyrkor eftersom de, enligt mig, passar in bra i Sverige till skillnad från fullskaliga moskéer med tillhörande minareter och bönutrop. Jag tycker som sagt inte att detta är att inskränka på religionsfriheten, vilket jag inte vill göra på något annat sätt heller.
Resten av ditt inlägg känns mest som ett enda långt personangrepp och varför länkar du till krönikan när jag redan gjort det i första inlägget?
Sen tolkar jag Åkesson efter vad han säger medan Guillou intar hobbypsykolog-rollen och tolkar vad han tror Åkesson egentligen menar. Det verkar även råda en total begreppsförvirring hos Guillou, men det har nog med åldern att göra och kanske lite komplex för att han är så kort

Edit: Om du anser det är att nyansera att kalla folk för grobianer, ja då förstår jag varför du är journalist!
Senast redigerad av Storalf 2011-09-01 kl. 20:39.
Citera
2011-09-01, 20:46
Bannlyst
Citat:

Edit: Om du anser det är att nyansera att kalla folk för grobianer, ja då förstår jag varför du är journalist!

H*n och kompisarna är snarare att betrakta som pseudojournalister.
Citera
2011-09-01, 21:09
Medlem
Citat:
Tråden handlar inte om mina åsikter så det var onödigt av mig att lägga in en i mitt senaste inlägg. Men eftersom du ändå frågar: Jag har inga problem med kyrkor eftersom de, enligt mig, passar in bra i Sverige till skillnad från fullskaliga moskéer med tillhörande minareter och bönutrop. Jag tycker som sagt inte att detta är att inskränka på religionsfriheten, vilket jag inte vill göra på något annat sätt heller.
Resten av ditt inlägg känns mest som ett enda långt personangrepp och varför länkar du till krönikan när jag redan gjort det i första inlägget?
Sen tolkar jag Åkesson efter vad han säger medan Guillou intar hobbypsykolog-rollen och tolkar vad han tror Åkesson egentligen menar. Det verkar även råda en total begreppsförvirring hos Guillou, men det har nog med åldern att göra och kanske lite komplex för att han är så kort

OK du har inte tidigare skrivit dina åsikter, det har bara verkat så.

jag länkade till krönikan för jag trodde du glömt bort den. Gulliou skriver inte om moskéer. han skriver om islamofobi och den åsikten har väll inte du, bara en arkitektonisk synpunkt på om moskeer ska vara fullskaliga eller halvskaliga.

Guillou kunde skilja mellan olika nyanser av sverigedemokrater, en del är som åkesson, andra grobianer och några är tydligen som du, arkitektoniskt intresserade.

eller har jag missförstått?
Citera
2011-09-02, 16:40
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
OK du har inte tidigare skrivit dina åsikter, det har bara verkat så.

jag länkade till krönikan för jag trodde du glömt bort den. Gulliou skriver inte om moskéer. han skriver om islamofobi och den åsikten har väll inte du, bara en arkitektonisk synpunkt på om moskeer ska vara fullskaliga eller halvskaliga.

Guillou kunde skilja mellan olika nyanser av sverigedemokrater, en del är som åkesson, andra grobianer och några är tydligen som du, arkitektoniskt intresserade.

eller har jag missförstått?

Läs tråden så ser du hur vi gled in på moskéer, det var inte jag som tog upp det.
Islamofobi säger du. Jag undrar var gränsen går mellan att vara kritisk till religionen islam och islamofob, faktum är att jag öht har svårt att se varför åsikter ska likställas med en fobi.

Guillou kan ha åsikter om sverigedemokrater och anse att det finns olika sorter av dem men hans snack om grobianer är ju som sagt bara en personlig åsikt likvärdig min om att vissa journalister är dåliga medan andra är usla.
Senast redigerad av Storalf 2011-09-02 kl. 16:44.
Citera
2011-09-02, 16:52
Medlem
Fula Gubbens avatar
Guillou är inte journalist. Han är en alkoholiserad f d KGB-agent, och hans trovärdighet är ungefär lika stor som Stig Berglings. Att någon läser vad han skriver 2011 är förvånande.

- F.G
Citera
2011-09-02, 17:00
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Guillou är inte journalist. Han är en alkoholiserad f d KGB-agent, och hans trovärdighet är ungefär lika stor som Stig Berglings. Att någon läser vad han skriver 2011 är förvånande.

- F.G

Jag håller med dig men han får ju trots allt orera fritt var 14:e dag i Sveriges största kvällstidning och det utnyttjar han för att sprida förakt mot alla som inte dansar efter pk-pipan.
Det värsta är att Guillou är något utav en folkhjälte efter ha skrivit några narcissistiska böcker om en kommunistisk, vältränad, rik och odödlig agent
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in