Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-27, 11:24
  #1
Medlem
Tja som topic!! Kan jag koppla in denna till datorn och isf hur?

http://forum.donanimhaber.com/m_22785835/tm.htm

Så ser den ut på baksidan!
Citera
2011-08-27, 17:19
  #2
Medlem
Vappas avatar
Ja det går, vet inte vad du har för ljudkort, men du kan alltid koppla från hörlursurtaget till line in. 3,5mmtele-->2xRCA
Men om du inte har fler utgångar så behöver du de tillhörande högtalarna eftersom det inte verkar finnas någon vidarematning på lågnivå till ett annat system.
Citera
2012-02-01, 18:19
  #3
Medlem
Hej! Jag undrar om jag kan koppla ett par Jamo 8 ohm rated power 50w, musik power 60W, IEC (268-5) 30W till datorns hörlursutgång? Jag har en HP Intel core i5 med win7. Vet inte riktigt vad jag har för ljudkort men gissar att det är standard eftersom jag inte betalat extra för det.
Mvh
Rosalia
Citera
2012-02-01, 18:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosalia
Hej! Jag undrar om jag kan koppla ett par Jamo 8 ohm rated power 50w, musik power 60W, IEC (268-5) 30W till datorns hörlursutgång? Jag har en HP Intel core i5 med win7. Vet inte riktigt vad jag har för ljudkort men gissar att det är standard eftersom jag inte betalat extra för det.
Mvh
Rosalia


Jag antar att det inte är mycket i högtalarväg som en dator orkar driva själv, alltså behövs det väl tämligen fort en förstärkare i högtalarna eller att man kopplar ljudet dator>förstärkare>högtalare.


Dr Tinnitus
Citera
2012-02-01, 21:23
  #5
Medlem
Ska börja med att tacka för svar.
Men jag har flera frågor. 8 ohm är ju en del. I alla fall var det så förr i tiden.
Finns det någon risk att man föstör något i datorn? Hur fungerar det här med impedansen i datorerna? Är det sånt man kan ta reda på i ljudkortets data?
/Rosalia
Citera
2012-02-01, 21:24
  #6
Medlem
Ser att jag fått svar redan
/Rosalia
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback