2011-08-26, 18:35
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinobarcelona
Jag röstar på: göra något kriminellt

Samma här. Gärna något storslaget också.
Citera
2011-08-26, 19:11
Medlem
Tronkans avatar
skiter du i det är du fuckt. betalningsanmärkningar i 3 år men detta kommer följa dig i 10-20 år, med den attityden du har. den effektiva räntan alltså årsräntan på smslån ligger över 3000%

såhär blir räntan om du inte betalar efter 30 dagar. den kommer knulla dig, din mamma och MIN pappa typ.

har du då 5 st så kan du tänka vad som kommer hända.
Citera
2011-08-26, 20:09
Medlem
HyVlarNPoWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Har gjort det ingen öppnar..

Japp får nog bli något kriminellt:/

Ta dig in i hans villa eller vänta utanför tills du får dina pengar då detta är din ända riktiga chans att få tillbaka dina pengar. Så försök och få tag på honom, prata med grannar ring hem till honom eller bara sitt där och vänta på att han ska komma hem. Ett till tips är att ta med dig basebollträ och hota med att allvarligt skada personen.
Citera
2011-08-26, 20:23
Medlem
Att använda pengar man inte har är korkat. Skyll dig själv!
Citera
2011-08-26, 21:07
Medlem
Jetings avatar
Om man surfar runt lite på smslån sidorna (fan de fanns en del kan jag säga) så har du en lösning, för du har ju uppenbarligen en mobil och en inkomst eftersom du tagit smslån förr.

Folkia.se har lån på 8000 kr fördelat på 90 dagar och som jag fattar det kostar det cirka 500 kr per faktura extra alltså ungefär 3200 kr i månaden. Hittade även risicum.se och ferratum.se som också erbjuder lite högre summor med 90 dagars återbetalningtid (dock var dessa dyrare)

Det är din lösning om du inte får blancolån av en vanlig bank, som förstås är det bästa alternativet då inte släkt/vänner kan hjälpa.

Nu kommer några skrika att man inte ska betala smslån med nya smslån, men 1600 i läropengar tror jag det kan vara värt ändå!
Citera
2011-08-26, 21:53
Medlem
Waies avatar
Jag tycker du ska ringa till dom och fråga om du inte kan få dela upp avbetalningen.
Får du det så brukar det väl ta ca 2 veckor innan första delen på avbetalningen skall betalas, då vinner du även lite tid att fixa fram pengar.
Citera
2011-08-27, 00:02
Medlem
dkws avatar
Jag röstar på, PORR!

Låtsas vara nån tjej, klä upp dig tjejig, gå in på nån chatt - haffa en gubbjävel.
Säg att du vill ha pengar för att visa kroppen.

Kan lova dig att du kommer förundras hur många män som är villiga att betala för sånt här.
Citera
2011-08-27, 00:21
Medlem
lolliances avatar
Citat:
Har gjort det ingen öppnar..

Japp får nog bli något kriminellt:/

Du jobbar svart, dvs olagligt, och får sota för att du har jobbat för ett så stort värde som du blir blåst på. Varför då ta till kriminella handlingar igen? Nu vet jag inte om du var seriös eller inte med att du tänkte göra nåt kriminellt för att få ihop nya pengar, men det brukar ju inte sluta gott...

Mycket andra tips har jag dessvärre inte.. men slit ihop lite laglig cash, testa dina möjligheter.

Lycka till!
Citera
2011-08-27, 08:30
Medlem
Är du med i ett fackförbund? Kontakta dom och säg att du inte fått lön från din arbetsgivare, vill inte dom hjälpa så stäm personen i tingsrätten. Först kan du även testa att meddela din arbetsgivare att du kommer vidta åtgärder. Kontakta också långivaren och säg att du inte fått din lön utbetald, att du arbetar på det och att du betalar in lånet när du du fått in din lön.
Citera
2011-08-27, 21:38
Medlem
Citat:
Alla gör vi misstag. Jag är inte den enda som sitter i denna sitsen. Jag försöker iallafall göra något åt det. Så jag inte är skyldig 200 miljoner om 1 år.

men det låter ju som att du ständigt har svårt att fixa fram pengar. och att ta smslån, wtf? trodde att det var allmänt känt att man bara inte tar såna vid det här laget, men nej. du förvånar mig något så otroligt
Citera
2011-08-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galofix
Är du med i ett fackförbund? Kontakta dom och säg att du inte fått lön från din arbetsgivare, vill inte dom hjälpa så stäm personen i tingsrätten. Först kan du även testa att meddela din arbetsgivare att du kommer vidta åtgärder. Kontakta också långivaren och säg att du inte fått din lön utbetald, att du arbetar på det och att du betalar in lånet när du du fått in din lön.

bra tänkt men i det här fallet misstänker jag starkt att han jobbat svart och då finns det ju inget han kan göra.
Citera
2011-08-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smulannn
bra tänkt men i det här fallet misstänker jag starkt att han jobbat svart och då finns det ju inget han kan göra.

Det påverkar ingenting. Om arbetsgivaren inte betalar arbetsgivaravgifter är helt och hållet arbetsgivarens problem. Hans problem blir det inte förrän han eventuellt deklarerar och skriver in att han inte haft några förvärvsinkomster. Som det är nu finns det ett anställningsavtal och kan han bara visa ett avtal eller bevisa att han arbetat för arbetsgivaren så ser jag ingen möjlighet för arbetsgivaren att komma undan. Fördelarna ligger helt och håller hos arbetstagaren i det här fallet och han ska utnyttja det maximalt för att få pengarna omgående. Visa att han inte är svag och att det blir värre om inte pengarna kommer omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in