• 4
  • 5
2011-08-30, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galofix
Det påverkar ingenting. Om arbetsgivaren inte betalar arbetsgivaravgifter är helt och hållet arbetsgivarens problem. Hans problem blir det inte förrän han eventuellt deklarerar och skriver in att han inte haft några förvärvsinkomster. Som det är nu finns det ett anställningsavtal och kan han bara visa ett avtal eller bevisa att han arbetat för arbetsgivaren så ser jag ingen möjlighet för arbetsgivaren att komma undan. Fördelarna ligger helt och håller hos arbetstagaren i det här fallet och han ska utnyttja det maximalt för att få pengarna omgående. Visa att han inte är svag och att det blir värre om inte pengarna kommer omgående.

vart läste du att det fanns ett anställningsavtal?
Citera
2011-08-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smulannn
vart läste du att det fanns ett anställningsavtal?

Kanske kan det jag skrev misstolkas, jag antar att du menar skriftligt avtal och det vet jag inte om det finns utan det jag menar är ett avtal i någon form. Antagligen muntligt, vilket förstås är sämre ur bevisningssynpunkt.
Citera
2011-08-31, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Japp jag ligger riktigt jävla illa till. Det är så här förra månaden hade jag ont om pengar så jag tog några sms lån eller 5 stycken faktiskt. Och jag gjorde ett svartjobb som skulle ge mig 22.000 så jag visste att jag skulle kunna betala tillbaka dom idag.

Men jag har blivit blåst har inte fått pengarna och får inte tag på personen. Jag vet hur idiotiskt det är att ta smslån osv. Men hur ska jag göra för att göra det bästa av situationen? Och jag har inget jobb.

- Kan inte låna av vänner/familj
- Ska jag göra nått kriminellt?
-ska jag bara skita i det?
-Ska jag ringa till dom och förklara vilket jag har gjort och de verkar inte hjälpa?

1. Ring till dom som gett fakturorna att förklara samt försök ordna en avbetalning
2. Avsluta alla abonnemang som kostar samt minska levnadskostnaderna till minimum tills du fått stabil inkomst
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in