2011-08-26, 15:12
Medlem
stordrulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Japp jag ligger riktigt jävla illa till. Det är så här förra månaden hade jag ont om pengar så jag tog några sms lån eller 5 stycken faktiskt. Och jag gjorde ett svartjobb som skulle ge mig 22.000 så jag visste att jag skulle kunna betala tillbaka dom idag.

Men jag har blivit blåst har inte fått pengarna och får inte tag på personen. Jag vet hur idiotiskt det är att ta smslån osv. Men hur ska jag göra för att göra det bästa av situationen? Och jag har inget jobb.

- Kan inte låna av vänner/familj
- Ska jag göra nått kriminellt?
-ska jag bara skita i det?
-Ska jag ringa till dom och förklara vilket jag har gjort och de verkar inte hjälpa?

Jag tycker du skall åka till dennes familj om du vet vart den befinner sig. Bjuda in dig själv på en kopp kaffe.
Förklara läget, säg att du inte åker innan du fått några pengar. Finns inga hemma så säg att du kommer plocka på dig saker hemifrån som du anser vara likvärdig. Säger dom att dom skall ringa polisen så säger du gör gärna det, så kan vi ta upp detta om att *** har anlitat svart arbetskraft också.
Citera
2011-08-26, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stordrulen
Jag tycker du skall åka till dennes familj om du vet vart den befinner sig. Bjuda in dig själv på en kopp kaffe.
Förklara läget, säg att du inte åker innan du fått några pengar. Finns inga hemma så säg att du kommer plocka på dig saker hemifrån som du anser vara likvärdig. Säger dom att dom skall ringa polisen så säger du gör gärna det, så kan vi ta upp detta om att *** har anlitat svart arbetskraft också.

Har gjort det ingen öppnar..

Japp får nog bli något kriminellt:/
Citera
2011-08-26, 15:15
Medlem
Luriosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulannn
det låter som att det går bra för dig
Håller verkligen med
Citera
2011-08-26, 15:16
Medlem
Ring Lyxfällan på TV3
Citera
2011-08-26, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luriosan
Håller verkligen med

Alla gör vi misstag. Jag är inte den enda som sitter i denna sitsen. Jag försöker iallafall göra något åt det. Så jag inte är skyldig 200 miljoner om 1 år.
Citera
2011-08-26, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krabban2
Ring Lyxfällan på TV3

För 8000 det är nog lite lite va?
Citera
2011-08-26, 15:24
Medlem
Charlatanens avatar
Citat:
Alla gör vi misstag. Jag är inte den enda som sitter i denna sitsen. Jag försöker iallafall göra något åt det. Så jag inte är skyldig 200 miljoner om 1 år.

Göra något åt det? Du funderade ju precis på om du ska sprida din misär till resten av samhället genom någon form av kriminell handling? Inte direkt vad jag skulle kalla att ta ansvar över sin situation.

Kontakta långivarna, förklara din situation (nämn inget om svartarbetet), vädja om att dela upp skulden under en längre tid. Går dom inte med på det så be dom skicka ärendet till kronofogden och ta det därifrån.
Citera
2011-08-26, 15:26
Bannlyst
Det verkar gå bra för dig och pengar. Först blir du blåst på onlinepoker och nu blir du blåst på 22k.

Spela mer poker så kanske du får in 8000.
Citera
2011-08-26, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prolaps
Det verkar gå bra för dig och pengar. Först blir du blåst på onlinepoker och nu blir du blåst på 22k.

Spela mer poker så kanske du får in 8000.

Okej sätt in 2000 på mitt konto så ska jag spela.. svårt att spela upp från 0-8000
Citera
2011-08-26, 15:32
Medlem
Citat:
Okej sätt in 2000 på mitt konto så ska jag spela.. svårt att spela upp från 0-8000

Egentligen verkar du inte förtjäna hjälp. Men du ska få några tips

1. Ring fordringsägarna och förklara situationen och be om uppskov
2. Sök jobb
3. kontakta din bank och fråga om dem kan hjälpa dig lösa lånen och kan ställa upp på e snäll betalningsplan (=goodwill)
4. Lär dig läxan, förändra ditt liv
5. Undvik Jackvegas
6. Kontakta en läkare och be om remiss för utredning
7. Dem ord du inte förstod kan du hitta här www.google.com
Citera
2011-08-26, 15:33
Medlem
Sebzors avatar
Ring och snacka med dem som du föreslog. Då kanske du kan sänka räntan lite iallfall
Citera
2011-08-26, 15:37
Medlem
servuss avatar
Ta ut pengar från ditt kreditkort, sätt in dem på bank-kontot, betala räkningarna. Mycket bättre ränta än sms-lån. Gammalt student-know-how. Tänk på att själva konto-uttaget kostar 3%.

Har du redan kreditskulder är det däremot kört...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in