Citat:
Peka ut en enda strawman jag har gjort.. Och kom ihåg, jag har faktiskt citerat ett flertal av dina uttalanden som bevisar att du inte förstår skillnaden mellan religion och religionsvetenskap, så nej, det är inte en strawman. Dessutom har nu även andra i tråden gjort det, ta till dig kritik.
Eller ska du nu som vanligt slingra dig?
Citat:
Kära Rationalisten : det har ju inte direkt kunna missas att du på ett lätt naivt sätt, men övertydligt, känner dig genomgående angripen över din egen subjektiva syn på ditt fält, utifrån alltför överskattat värdeladdad och ganska osymmetrisk förståelse på dels kärnämnenas alla breda områden i både samhället som sådant, men också rent existentiellt sett i ett filosofiskt perspektiv.
Detta ÄR däremot på G att vara en Strawman, du måste bara lägga fram ett argument emot den falska bild du försöker bygga upp av mig så är vi där! I nuläge är ovanstående spalt bara ett intetsägande konstaterande, som dessutom är felaktigt.
Citat:
Du verkar inte skilja på att religion som ämne, förekommet på fakultet och religion för unga elever som är på väg.. att rusta sig för ett helt liv
Är inte synonymt med att religion har vetenskaplig prägel på gymnasiuym, NÄR.. det står villkorat för elever att uppnå :
HÖGSKOLEBEHÖRIGHET.
Är inte synonymt med att religion har vetenskaplig prägel på gymnasiuym, NÄR.. det står villkorat för elever att uppnå :
HÖGSKOLEBEHÖRIGHET.
Ja universiteten anser att detta är ett behov i de flesta kurser, du anser alltså att du vet bättre än den komitén av forskare som bestämt detta, varför? OBS: Säger inte att du har fel, anser bara att du behöver starkare belägg än att bara konstatera att religionsvetenskap är ett krav på universitet. Och ja, dom rustar för ett helt liv, i denna rustning ingår religionsvetenskap som en försäkran om att dom inte blir religiösa, eller iaf inte mer religiösa.
Citat:
Det anser som sagt inte universiteten. Dom vill inte ha personer med så låg grad av allmänbildning att dom inte har kunskap i religionsvetenskap, på samma sätt som dom inte vill ha folk som inte förstår hur vårt demokratiska system fungerar eller som inte klarar av potenser i matematik. Religionsvetenskap i gymnasiet minskar antalet religiösa fanatiker på universitetet, självklart är detta något dom föredrar.
Citat:
Gymnasium förbereder för universitet, där det är en nödvändighet, enligt universiteten. Nästan alla universitet i världen faktiskt, stor del iaf.
Men självklart vet sjuksköterskan Black Jewel mer än personer som spenderat sina liv med att sätta sig in i ämnet.. Nu har som sagt fler än jag börjat kommentera på att du inte har koll, ska du inte ge dig snart?
Citat:
Du har inte filosofi som obligatoriskt ämne på gymnasium, däremot sett som ensam vetenskap, ser jag filosofin med idéläror, som betydligt mer mattnyttigt, när vi pratar om att förstå marknader, då filosofi går in i samtliga brancher och yrkesfält, mer eller mindre.
Nepp, för det inte påverkar samhället och världspolitiken på den nivån.. Det gör religion. Filosofer flyger inte in i höghus, det gör religiösa. DÄRFÖR, prioriteras religion över filosofi.
Själv skulle jag gärna lägga till att även filosofi och psykologi vore obligatoriskt, och även logik (finns inte som gymnasiekurs alls). Gymnasiet är som sagt för slött, man skulle lugnt kunna klämma in 5 obligatoriska ämnen till.. Har för mig att Japan har typ så, men kan ha fel...
Citat:
Så du menar att Vatikanstaten, Ryssland, republikaner, terrorister, pedofilpräster, global politik, hedersvåld, palestinakonflikten, 9/11, etc inte existerar? För annars verkar religionsvetenskap väldigt relevant i nutid. Men nej, dumt att bilda elever att gå ifrån sådana tankegångar..
Citat:
Nej, ditt förra inlägg var mer personangrepp än något annat, och det innehöll som jag pekade ut inte ett enda argument som följde logik. Det är vad du kallar att diskutera? Tror du blandar ihop Diskutera med att vilseleda. Inte förvånande med tanke på nivån din Svenska håller.
Citat:
Som du väl ser här, betonar du så gärna "vd du är" - det är fullständigt ointressant, däremot visar du med önskvärd tydlighet att du debatterar utifrån din egen världsuppfattning och redan tappat fotfästet i det väsentliga - vad behöver eleverna och på vilka arenor spelar de ämnen och med vilken kunskapsbas vilka nycklar, som eleverna framledes behöver : det är mer s'llan religion , kan jag upplysa dig med , ur dagsfärsk rapport.
Det är väldigt intressant när du finner det nödvändigt att lyfta fram 35 gånger per inlägg att jag är en religiös fanatiker som förespråkar islam. Jag hade inte haft behovet att peka ut det om du kunde hålla dig till ämnet.
Sen argumenterar jag ifrån min världsuppfattning ja, det gör inte du? Nej just det, du argumenterar inte i huvud taget, du spyr ur dig någon dynga som liknar sammanhängande text men som i själva verket totalt saknar substans. Menar, hittills i inlägget har du 0 argument som är relevanta för det som diskuteras. Du har hittills diskuterat vad du tycker om mig. Inte en enda egen åsikt med belägg framlagd i hela diskussionen.
Citat:
Som jag sagt snart 100 ggr, talar inte för min räkning, jag talar om om att även högteknologiska yrkesområden, har ett fält som består av kompetenser i ständigt utbyte.. för att de olika fälten smidigt ska kunna delegera i olika omfattning, krävs beröringspunkter att kunna aktiveras.. varför du diskuterar så trångt utifrån att du mer o mer verkar sakna insikter, kunskaper..
JA, dessa består utav under 10% av vår befolkning, resten har inte användning för gymnasie-no.. Det är ju precis det jag sagt hela tiden. Varför ska denna de 90% som inte är i de yrken du nu beskriver lära sig detta?
Citat:
Nej, inte ett enda.. Citera dig själv, ett enda hållbart argument med belägg i hela diskussionen. Jag har som sagt källbelagt min grundåsikt, så nej, "den som sa det han var det" kommer inte funka som argument emot detta. Citera bara, ett enda argument som håller och som har belägg du lagt fram i denna diskussion.
Citat:
Kommer från personen som totalt ignorerar alla argument utom de som kommer ifrån egen hand, vilket dock inte är ett enda hittills..
Trängd? Jag anser som sagt att man kan trycka in 5 obligatoriska ämnen till.. Vi hamnar bakom för att vi daltar med eleverna. In med: Filosofi, psykologi, logik, och 2 till som obligatoriska. Som sagt, vi måste gallra lite med, Gymnasiet skall både allmänbilda och gallra ut dem som inte är lämpliga för högre studier än så. I nuläget kan typ vem som helst få gymnasiekompetens, vilket leder till att många hoppar av universitetsutbildningar då de inte klarar nivån. DU kanske tyckte gymnasiet var jobbigt, det kanske bara betyder att du faktiskt inte är så smart och inte bör studera så mycket högre än så?
Citat:
Negativt laddad? JAg vill lära ut religion för att motverka en icke NO-baserad världsbild. Så vad i helvete snackar du om? Är det så svårt att inte ljuga? Eller är det att du är så jävla dålig på svenska att du inte kan läsa det man skriver? Är du mytoman???
Religionsvetenskap på gymnasienivå gör mer än naturämnena när det kommer till att ge ungdomarna en naturvetenskaplig världsbild. De religiösa eleverna (vissa) lär sig evolutionsteorin i biologin, men de köper den inte. Det är i religion om något dom övertygas fel rörande detta. Deras ståndpunkter diskuteras och felbevisas inte i biologin, det gör dom i religionsvetenskapen.
Citat:
Ja dom förbereds som sagt för universitetet.. Klarar dom inte tempot nu är dom chanslösa..
Menar du att vi ska slöa ner universitetsstudierna då? för om vi ska slöa ner gymnasiet ännu mer kommer dom ju vara totalt chanslösa på universitetet.