http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Utbildning-och-forskning/Utbildningsniva/Forskarutbildade-i-Sverige/
Där e faktan.. Nu är du uppdaterad.. 1%.. Uppenbarligen trodde du fel. Nu har vi fakta så nu kan du släppa det.. OCh det är forskarutbildade, alla dessa är inte inom medicin. Och det är just dessa som står för den högre matematiken inom medicin. Din husläkare sitter inte och räknar tredjegradsekvationer. Dom hade han användning för under sin utbildning, just för att dom krävdes, men inte mycket mer efter det. [/quote]
Citat:
Irrelevant
Irrelevant.
Ja det verkar stämma rätt bra ja... Du är i min mening bland de mest ologiska människor jag stött på, totalt befriad från logiskt resonemang. 95% av allt du skriver är direkta felslut. Som påvisat i ovanstående inlägg.. Där ca 90% av inlägget just var ad hominem eller red herrings.
Citat:
Irrelevant dravel..
Citat:
Irrelevant för det som sägs. Och som redan påvisat har du inte dig själv som saknar religionsutbildning att jämföra med, så du har inget argument här.
Citat:
Har redan alla smycken jag behöver tror jag..
Citat:
(för jag vet ju inte att jag har rätt.. jag svamlar när jag ska förklara för dig, varför... det är ju com si com sa, att klara av att räkna ut en logaritmisk skala i mer än ett yrkesområde.. och dina vad sa du.. 2 procent? .. oki einstein.. du har såååååååå rätt så rätt så... duuuuktig! kicka
Japp, då sa jag det bara, nu har jag faktiskt tagit fram faktiska siffror, och jag hade rätt, det rör sig garanterat om max 10%.
Så nu kan du äntligen svara rakt på frågan: Varför skall ett ämne som så få har användning för prioriteras??
Nej jag är 30+
Citat:
( sedan får du ursäkta att jag nog inte skulle vilja jobba ihop med din morsa, utefter vad du säger om hennes icke-behov av det som inte bara jag, utan alla de andra MÅSTE ha, vad gäller kemi biologi och matte. det är alltså inte förhandlingsbart, men hon kanske bara behöver öppna en påse att smälla in i gapet på dem hon jobbar med.. ok.. finns många slags ssk. det ska du veta.
Alltså, det är väll inte min mammas fel att yrket inte kräver dessa kunskaper? Hon har dem, min moder har iaf ett antal gymnasiekurser i matematik mer än mig själv (då jag inte hade behovet fanns ingen anledning att välja till fler än vad som var obligatoriskt). Det är helt enkelt så att sjuksköterskor inte har något arbetsområde som kräver andragradsekvationer, ditt tidigare exempel var rent löjligt, dvs att läkarna skulle skriva saker till sköterskorna som krävde att dom skulle räkna andragradare.. Vad skulle det vara???
Kemi, mhm, till att blanda revaxör då eller? Så vitt jag vet skriver läkarna ut exakt recept och behandlingar som sjuksköterskorna sedan assisterar med så att säga. Menar du att det är gymnasiematematik att fylla en nål med ett visst antal Milliliter??
Doktorer behöver de saker du säger, vilket återigen är långt färre personer.
OK, men svara på frågan: Varför skall ett ämne som så få har praktisk användning för prioriteras i huvud taget?
Varför svarar du inte??
Jag har redan bevisat detta så, du kan kalla det craptalk hur mycket du vill, bevisar bara att du inte har något att komma med utom undanflykter. ALLA som påverkas av religion på något sätt har användning för religionsvetenskap, detta är långt fler än de som behöver matematik över högstadienivå. Du kan fäkta bort detta med referenser till min flummighet hur mycket du vill, det tar inte bort argumentet som står.
Citat:
Japp, har faktiskt jobbat med det i min ungdom, i min ungdom såg man inte skitjobb utan möjligheter, jag har knegat på ordentligt innan jag utbildade mig och det är jag stolt över. Men håna sådana yrken du, moget av dig.
Halmdockor skulle innebära att jag la fram ett falsk påstående om dig som jag sedan argumenterade emot. Jag citerade och förklarade precis var din förvirring låg. Så nej, inte en strawman, förslagsvis undviker du i framtiden begrepp som är över din uppfattningsförmåga.
Citat:
Nja, nu även belagt av källor, du hade fel.
Citat:
Detta är irrelevant och barnsligt på en nivå att jag skäms för hela din årskull, förutsatt att du inte är under 12. Du får helt enkelt förstå att sjuksyrror inte har användning för gymnasiematte, du har hittills inte kunnat nämna en enda arbetsuppgift där dom behöver denna, utom som sagt, en totalt idiotisk sådan, antydande att läkare försöker försvåra för sköterskorna alternativt bara vara totalt idiotiskt.
Citat:
Nej, du verkar inte har förstått argumentet. Min mamma är sjuksköterska och jobbar med samma sak som andra sjuksköterskor, dom använder inte gymnasiematte i det yrket. Du kan fråga vilken sjuksköterska som helst. Och får du ett ja får du gärna berätta här precis till vad det används.