Citat:
Medicinfältet tror du är många människor inom? Återigen talar du om en superliten grupp gent emot den enorma massan.
Thats right baby.. du är lite dåligt uppdaterad..
tänker inte sitta och kasta pärlor i svinstian för att mata dig som här så uppenbart avslöjar dig som väldigt fundamentalreligiös m. skygglapparna väl påsatta - jag ser ingen relevans p.g.a du är så blockerad.
det märks.. mycket tydligare än du tror
Citat:
Du kommer inte med några argument här, du bara påpekar de saker jag redan laggt fram argument för. Jag säger att det är en minoritet som har användning för dessa ämnen, du kontrar med att räkna upp 2-3 yrken som en extrem minoritet jobbar inom..
åh jösses..
ok einstein... du vet allt, jag vet inget , tjohoo
Citat:
Detta bevisar bara att du saknar kunskap. Det grundläggande tar ca 80 timmar att gå igenom. DVS 2 terminer med den fördelningen vi har. Gymnasiet går inte in djupt alls, det är ytterst grundläggande kunskap vi talar om på gymnasienivå. På dessa 80 timmar brukar man tvingas välja bort 1 världsreligion, då det inte finns tid för alla på 80 timmar.
Såja lilla stumpan.. andas nu lugnt, ska inte slänga en trave böcker under nosen på dig, så du kan fatta VAD som krävs att utföra uuupgifter, kompetent och snabbt ska det gå.
förstår varför du inte vill, du fattar ändå inte vad jag skulle förklara för dig, jag har jobbat med det jag pratar om i många många år.
och mött många kolleger i både eget fack liksom tvärfackligt.. så du kan ta din religionsnapp och sutta på.. du vinner, ska du ha en liten guldstjärna av mig?
(för jag vet ju inte att jag har rätt.. jag svamlar när jag ska förklara för dig, varför... det är ju com si com sa, att klara av att räkna ut en logaritmisk skala i mer än ett yrkesområde.. och dina vad sa du.. 2 procent? .. oki einstein.. du har såååååååå rätt så rätt så... duuuuktig! kicka
jag kan ju se.. att du inte är så dum i huvudet som du ser ut att vara utefter din extreeeeemt seriösa charlatanvalsen. (nä.. du ville ha dig.. till.. anarkist, minsann du får sparken, yeeh the winner)
och vi är 15 år nu.
( sedan får du ursäkta att jag nog inte skulle vilja jobba ihop med din morsa, utefter vad du säger om hennes icke-behov av det som inte bara jag, utan alla de andra MÅSTE ha, vad gäller kemi biologi och matte. det är alltså inte förhandlingsbart, men hon kanske bara behöver öppna en påse att smälla in i gapet på dem hon jobbar med.. ok.. finns många slags ssk. det ska du veta.
Citat:
Ja men varför ska man motta dessa ämnen om man inte har användning för dem efter skolan?? Det är ju den frågan du bollar bort hela tiden...Varför ska man ha mottaglighet för ämnen man inte får användning för, varför ska inte de som ska jobba med matte och fysik få välja det istället?
Jösses vad efterbliven du är.
Citat:
Religion (ämnet) däremot, använder du varje gång du möter en religiös kund, samt varje gång du filosoferar runt din egen existens. Bevisligen är religionskunskap viktigare än matte för de flesta människor i vårt land.
Vilket craptalk.. är du så här flummig varenda dag?
Citat:
Ja, och det har man som kioskbiträde användning för hur? Eller som försäljare? Man kanske ringer å säger: "hej, jag säljer julkort, vill du att jag passar på att förklara evolutionsteorin för dig?".. Japp, låter troligt.
Så där hittade du ett "yrke" som är lagom kvalificerat...
bravo snuttan
Citat:
Nu blandar du ihop religion och religionskunskap igen. Religionskunskap är KUNSKAP om religion. Religion är propaganda, inte religionsvetenskap.
zzzz... in your lil dream
kul att bygga halmdockor idag? månntro..
Citat:
OK, nu har du räknat upp max 2% av befolkningen då, min poäng kvarstår... Medicinen är inte ett brett fält på den nivå du talar om. Ja många jobbar med paketering etc, dvs, personer som har 0 användning för någon av de ämnen du nämnt. De som faktiskt jobbar med biologin bakom medicin är åter igen en extrem minoritet.
Hahaa. ja jag räknar ÅTMINSTONDE och utifrån min förmåga att omvandla skulle jag vilja säga att det märks att du fick IG i matte, men skäms inte..
Tror jag vet typ 100 ggr mer om ämnet medicin än din lilla mamma, utefter vad du kläckte ur dig, så håller du din morsa för allvetaren... som vet hur det går till på sjukhusen och vad som efterfrågas där?
du har en värld med massor av incidenter, men nej-... enll dig krävs två varma händer och ett hjärta som bankar för empati-sjuksköterske á la mammaversionen
(skärp dig gärna.. och inse att vårdhem med t.ex demens.. självklart inte kräver sjuksköterskor som mer än utför kontorsjobb.. men inte det jag diskuterar.. du har en värld som består av mer än gamla nerkissde tanter och farbröder.
obs det / många är de också
förresten, då är hon inte leg. ssk heller.. din mamma, alltså, är hon biträde kan tro?
och .. det är hyfsat tröttsamt att se hur korttänkt din tankevy förmår sträcka sig, märks att du varit ointresserad av det världsliga, vilket kostar när det väl visar sig vilket jävla svinn det är att satsa på religion bekostnad kärnämnen
Citat:
Nehej? Det är ju inte vad religionsämnet tar upp, så vet inte varför du nämner det. för att lysa med din okunskap? Religionsvetenskap är NUTIDSORIENTERANDE! Man centrerar kring religioners effekt på samhället IDAG. Inte vem fan Jesus eller shiva var.
lysa med okunskap? snälla rationalisten, nu börjar du bli riktigt komisk!
du förstår inte vad felsökning är, du har ju inte ens allmänbildning! hur faan kan du förhålla dig kritiskt - du klarar inte av att förhålla dig sakligt nog.. i denna tråd.
/
ärligt
Citat:
Ska man i övrigt berätta om shiva på en nivå så att det hade betydelse skulle det i övrigt ta ett flertal timmar. Bara shivas inverkan på dagens indiska samhälle skulle man kunna ägna 5 timmar åt. Inget jag gör dock..
ooops så avancerat : kräver många skattepengar att förstå vad för djupt du fick sagt här, jääääteviktigt att FÖRSTÅ dig, för jag inte förstå vad du egentligen prata... berätta nu en hel termin för mig, vaaaaaed du med det stora intellektet vile lära mig
..einstein.. du vinner.. ska du ha en guldstjärna till i sfi-boken?
Citat:
Om jag jobbar på posten, hur hjälper biologi mig då?
Och du vill ha mig att börja knyppla halmdockor bara för att det enda du gjort i dessa fasligt måste-vinna-leken , lol
SVAR PÅ INTELLIGENTA FRÅGAN :
KLART JA
Stumpan lilla :
Du finner ett ca 50-tal yrkesområden, minst.. där du behöver inte bara veta, utan uträkna plasmakoncentration
- linjär farmakokinetisk konstant fraktion
-initialkoncentrationer i div. flöden/vätskor
-uträkna eliminationskonstanter
uträkning av ordinata..
...biologisk halveringstid
... fatta vad kontakt med enzym är i olika organ utifrån div. terapeutisk metod
..abnsoluta biologiska tillgängligheten..
..absorpitioner, ställa anamneser mot priognoser.. löpande
...absorpt. som sagt, distribution men i olika kontexter
...div analyser för metaboliska fördelningsrum/compartments
utr. av hastighetskonstanter + absorpt.konstanter(Ka) eleminationskonstanter, Kel
Men.. först måste du FÖRSTÅ, vidden... vidden , kom ihåg.. spektrat.. INOM fältet du är obehörig inom.
men det ordnar sig.. ta en karamell och läs på lite mer i hadit-handboken nu, så inte barnen blandar ihop rätt ifrån fel
och detta var det sista, du har i enbart urologi och dialyser, att sitta med matte.. så det visslar om öronen.. du har enbart i kardiologin, att läsa tills du gråter, men det BEHÖVS, mmm på riktigt ditt lilla pucko
skulle jag annars behöva argumen tera?
.. och du har ett ett präktigt stigmatiserat kunskapsförakt som bottnar i avsaknade meriter.
så du pratar som vanligt antagl hemtjänst, men drar till med något..som inte heller handlar om så mkt mer än pappersvändning,
ur sig det dravlet du hittills avslöjat.. återfinns ingen markör över att du står på den nivån som alla dem jag haft som kollegor. när jag jobbade i skola, visst det pustades.. men inte alls den fanatism du yppar.. med så mycket proklamation för religioner.. du är ju en passionerad fundamentalist. vad du representerar, behöver inte ta upp mer än tre dgr.. sedan kan du söka annan uppdragsgivare, t.ex i privat sfär. t.ex bistå en imam..