Citat:
Ursprungligen postat av
RicardARNilsson
Jag har aldrig framhållit någon typ av ”hjältegloria”. Jag är dömd mördare och det bär jag med mig resten av livet. Inga ursäkter. Mina brott, mitt ansvar. Jag är oerhört tacksam för min andra chans. Och jag kommer inte att förspilla den.
Att överklaga beslut och ifrågasätta Kriminalvården handlar om att förbättra ett dåligt system. Genom att få till ändringar och förbättringar så kan återfallen reduceras och det tjänar hela samhället på.
Du framhäver och tycker det är lustigt att vara "en nagel i ögat på Kriminalvården". Något som kostar oss skattebetalare oerhörda pengar.
Hur mycket har ditt lustmördande kostat oss Rikard? 19 x 365 x 3500 = 24 miljoner
Du har nog bättre koll på kostnaden så du får rätta mig men 24 miljoner för fängslandet, rättegången med prövning i olika instanser ca 1-1,5 miljon? Högskoleutbildningarna ca 0,5 miljoner? Allt bråk med kriminalvården ? 1 miljon? Den villkorliga frigivningen 1 miljon?
Troligen så någonstans runt 30 miljoner med olika transporter, häktning och allt.
Då lägger vi inte på utredningskostnaderna för Lelle.