2019-05-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RicardARNilsson
Tyck vad du vill, det är din rättighet, men att slänga ur sig glåpord är knappast ett tecken på intelligens. Det är faktiskt skillnad på gärning och gärningsman. En person är så mycket mer än någon enskild handling. Ja, jag har gjort något horribelt och oacceptabelt, ändå är jag mer än en mördare.

Du känner inte mig. Har ingen aning om vem jag är inombords. Och som jag alltid skriver, personer som sitter i anonymitet bakom ett skrivbord och inte vågar stå för sina åsikter öppet, de ger jag inte mycket för.
Nej Ricard, det jag kallade dig var inga glåpord utan ord som något sånär beskriver vad och vem du är. Vem du är inombords har du övertydligt visat i dina handlingar, du är ett monster som aldrig borde vistas ute i det fria igen.
Citera
2019-05-03, 10:49
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Nej Ricard, det jag kallade dig var inga glåpord utan ord som något sånär beskriver vad och vem du är. Vem du är inombords har du övertydligt visat i dina handlingar, du är ett monster som aldrig borde vistas ute i det fria igen.

Du kan inte veta vad och vem jag är. Du känner inte mig. Mina handlingar är avskyvärda. Men om jag helt ska definieras utifrån dem så är det inte mycket till samhälle som vi lever i. Säg att någon som stod dig nära begick ett avskyvärt brott, skulle du hata dem? Det är alltid lätt att ha en stark åsikt innan man hannar i en situation där det blir personligt.
Citera
2019-05-03, 10:52
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
R*card. Vilka fler var med dig den kvällen? (du har inte svarat på min fråga förut , såg du någon från Boråstrakten i Sölvesborg den kvällen L*ll* försvann? Därför att hemma hos barndomskamraten (har tagit reda på vad ett av föremålen han lade framför ögonen på mig var för något nu i efterhand) låg det en amerikansk lifecard 22lr på hans vardagsrums bord. Känner du R*card till varifrån denna lifecard 22lr kommit ifrån?

Vad är ett lifecard 22lr???
Citera
2019-05-03, 11:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du kan inte veta vad och vem jag är. Du känner inte mig. Mina handlingar är avskyvärda. Men om jag helt ska definieras utifrån dem så är det inte mycket till samhälle som vi lever i. Säg att någon som stod dig nära begick ett avskyvärt brott, skulle du hata dem? Det är alltid lätt att ha en stark åsikt innan man hannar i en situation där det blir personligt.
Dels är kriterierna för hur man värderar en människa man känner jämfört med en obekant givetvis olika.

Dels är det givetvis så att även om någon man känner nära begår ett grovt brott så kommer det finnas med i bilden av vem personen är. Att man hanterar det annorlunda när någon är bekant jämfört med obekant är en annan sak.

Du blir således definierad genom det som människor känner till av/om dig -- dvs för de allra flesta är du en dömd mördare och ses som det.
Citera
2019-05-03, 22:53
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Vad är ett lifecard 22lr???
Googlade och fann att det är en minipistol.
http://www.trailblazerfirearms.com/products/

Ganska fantastiskt att du sitter här och deltar i tråden så att man kan ställa frågor. Det är bra. Jag är lite nyfiken och undrar om du är helt utslussad ut i det fria nu, eller blir det nästa år? Det skulle påbörjas förra året såg jag.

Har följt fallet med Lelle Hildebrand från och till men lyssnade på radioserien om dig i P1 bara för någon dag sedan. Blev så fascinerad av Lelles då 93-åriga mamma, hon bör vara runt 95 nu. Allt hon vill veta är vad som hände.

Vad tror du hände? Jag förstår att man misstänker dig, ett märkligt sammanträffande att just du var den siste kände att träffa LH och att summan du skulle lämna till honom den kvällen saknades i portföljen man hittade på isen på sjön Immeln.
Citera
2019-05-05, 11:47
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Googlade och fann att det är en minipistol.
http://www.trailblazerfirearms.com/products/

Ganska fantastiskt att du sitter här och deltar i tråden så att man kan ställa frågor. Det är bra. Jag är lite nyfiken och undrar om du är helt utslussad ut i det fria nu, eller blir det nästa år? Det skulle påbörjas förra året såg jag.

Har följt fallet med Lelle Hildebrand från och till men lyssnade på radioserien om dig i P1 bara för någon dag sedan. Blev så fascinerad av Lelles då 93-åriga mamma, hon bör vara runt 95 nu. Allt hon vill veta är vad som hände.

Vad tror du hände? Jag förstår att man misstänker dig, ett märkligt sammanträffande att just du var den siste kände att träffa LH och att summan du skulle lämna till honom den kvällen saknades i portföljen man hittade på isen på sjön Immeln.

Jag försöker verkligen ha en öppen o respektfull dialog här.

Är på utslussning. Praktiserar som journalist hos Magasinet Paragraf.

Just Lelle undviker jag att kommentera allt för mycket eftersom det alltid misstolkas.
Citera
2019-05-05, 12:55
Medlem
Citat:
Jag försöker verkligen ha en öppen o respektfull dialog här.

Är på utslussning. Praktiserar som journalist hos Magasinet Paragraf.

Just Lelle undviker jag att kommentera allt för mycket eftersom det alltid misstolkas.

Är det verkligen så begåvat att gå in i trådarna på flashback och kommentera? Anhöriga till både Lelle och de som dog i trippelmordet läser här.

De måste vara vansinniga...
Citera
2019-05-05, 18:30
Medlem
Tror inte känslokalla massmördare som Rikard tyvärr bryr sig om anhöriga. Han ska ju ut och predika sitt gospel om hur tuff och dålig kriminalvården är. Han dödade ju faktiskt bara tre människor och sen fick han ett helvete i dom urusla svenska fängelserna.

Jag tror merparten av Sveriges befolkning är av åsikten att längre straff bör införas. Jag tror inte medel-svensson tycker synd om mördare. Problemet är att våra politiker vet vad det kostar i skattemedel att hålla bestar inlåsta.
Citera
2019-05-06, 10:45
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schavott
Är det verkligen så begåvat att gå in i trådarna på flashback och kommentera? Anhöriga till både Lelle och de som dog i trippelmordet läser här.

De måste vara vansinniga...

Utifrån de många privata meddelanden jag får så är det uppenbarligen väldigt uppskattat av många att jag bemöter och diskuterar olika frågor. Detta inkluderar vissa anhöriga.
Citera
2019-05-06, 11:38
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det är också märkligt att det enligt tråden var inbrott i en fabrik i hamnen. .......... samma natt som Lelle försvann.
hypotesen om 450 gradig galvmassa är nog inte omöjlig, med tanke på att det var - 17 grader utomhus den kvällen/natten. ( man vet ju tex. att en droppe vatten i en "smältgryta" för metaller ca. 2000 grader varmt. ....... skulle åstadkomma en explosion....... (därav kan den smällen som hördes vid 22 tiden förklaras).

Kommer ju nästa fundering, måste det vara någon med god lokalkännedom som ligger bakom Lelles försvinnande.

Citat:
Ursprungligen postat av NotYou
Jag minns inte hur det var just den här vintern men färjan går ju endast vintertid när isen inte håller för biltrafik. Detta var ju i Januari månad och det var -17 grader ute, med andra ord inte säkert att kroppen transporterades med färjan.

Kan någon tala om varifrån uppgiften kommer att det ska ha varit -17 grader ute den kvällen/natten?

Går man in på "historiska väderdata" och söker på Kristianstad så var det den 25 januari 1999 som lägst +4 grader. Hela dygnet efter var det också plusgrader. Mellan den 8-14 januari var det mestadels minusgrader, som lägst -7, men därefter kom en mild period som höll i sig fram till och med 26 januari. Bland annat ett par dagar med en maxtemperatur på +9 grader. Därefter blev det ett väderomslag till betydligt kallare väder.

Jag vet inte hur tillförlitliga uppgifterna på "historiska väderdata" är, men om man ska tro på dem så var det inte speciellt kallt den kvällen/natten. Däremot ska det tydligen varit väldigt blåsigt, med byvindar på upp till 18 sekundmeter.

Nu gäller ju visserligen dessa siffror för Kristianstad, men så långt är ju inte avståndet att det skulle skilja så markant i temperatur. Vill man så kan man även kolla väderdatan för Osby.

https://rl.se/klimat
Citera
2019-05-11, 11:58
Medlem
Sunsets avatar
Fynd som kan ha samband med den skånske turnéledaren Lelle Hildebrands försvinnande har gjorts i stenbrottet i Jedenryd. Nya dykningar gjordes i veckan.... Ca 1:53 in i nyhetssändningen.

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=101
Citera
2019-05-11, 12:10
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Fynd som kan ha samband med den skånske turnéledaren Lelle Hildebrands försvinnande har gjorts i stenbrottet i Jedenryd. Nya dykningar gjordes i veckan.... Ca 1:53 in i nyhetssändningen.

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=101

Detta var nog lite bättre.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7218189
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in