2019-01-24, 22:44
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seismologen
Intressant! Lämnade du och din advokat in nån JO-anmälan om den incidenten?

Hur ser dina bokplaner ut framöver. Är det biografin som står på tur? Jag kommer ihåg för många år sen när jag läste att du tänkte ge ut en bok om trippelmordet också... finns den planen fortfarande eller kommer det vara inbakat i biografin?

Nej, ingen JO-anmälan. Vi lyfte det bara till ansvarig åklagare och polisens chef.

Jag har flera böcker på gång. Förutom biografin (allt kommer finnas med häri), så är ännu diktbok klar och även del två i min dagboksserie: ”En livstidsdömds dagbok, del 2, Kirseberg och Skänninge”
Citera
2019-01-25, 12:17
Medlem
Ny artikel i Kristianstadsbladet här:
http://www.kristianstadsbladet.se/kr...ott-pa-vatten/

Citat:
Stenbrottet är så högintressant att polisen tillsammans med forskare diskuterar om det går att söka efter ”human förekomst” bara genom att ta vattenprover. Kalla fall-gruppen undersöker också möjligheterna att tömma stenbrottet på vatten, för att underlätta dykningar.

Citat:
En kropp som aldrig återfunnits. En väska med 74 000 kronor. Och en upphittad slips. Det har gått 20 år sedan mordet på 36-årige tvåbarnsfadern Lelle Hildebrand. Och väskan är spårlöst borta.
Nu undersöker polisen möjligheten att tömma Jedenryds stenbrott på vatten.
Citera
2019-01-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RicardARNilsson
Detta blir första och sista gången jag kommenterar ett inlägg från dig. Att du slänger ur dig glåpord tyder på att du inte har något vettigt att komma med. Det är fegt att slänga ur sig förolämpningar bakom ett anonymt tangentbord. Att inte våga stå för det man slänger ur sig är typiskt personer med dålig självkänsla som känner ett hävdelsebehov som de aldrig skulle våga sig på i verkliga livet. Dömda att för alltid krypa ihop bakom tangentbordet där ingen vet vem de är. Dömda att för alltid leva i någon annans skugga.

Ska du snacka om att vara feg? Skjuta tre oskyldiga i huvudet, sannolikt 4?
Tror du någon endaste har nån lust att se ditt hånflinande fejs up close och riskera att du har med dig vapen? Inte en normal jävel skulle lita på en som du, efter vad du gjort- hoppas karma drabbar dig inom kort.
Citera
2019-01-25, 17:46
Medlem
Citat:
Nej, ingen JO-anmälan. Vi lyfte det bara till ansvarig åklagare och polisens chef.

Jag har flera böcker på gång. Förutom biografin (allt kommer finnas med häri), så är ännu diktbok klar och även del två i min dagboksserie: ”En livstidsdömds dagbok, del 2, Kirseberg och Skänninge”

Ricard hur kunde du vara tyst om en händelse i tio år??? Ditt samvete måste varit så tungt? Och så Lelle också? Kommer du någonsin erkänna det och låta Lelles mamma begrava sin son innan hon dör?

Med svenska mått är du livstidsdömd, men dom enda som faktiskt blev av med sina liv är Lelle, Gert, Stig och Christer. Christer hade hela livet framför sig. Gör det rätta Ricard och lått Lelles mamma begrava sin son. Ta ditt straff för att ha släckt ännu ett människoliv.
Citera
2019-01-25, 21:30
Medlem
Arthur Dents avatar
Nu vill polisen tömma hela stenbrottet i Jedenryd på vatten, de verkar ganska säkra på att kroppen finns där.
Citera
2019-01-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Nu vill polisen tömma hela stenbrottet i Jedenryd på vatten, de verkar ganska säkra på att kroppen finns där.

Ja, de känner sig helt säkra på händelseförloppet, enligt Kristianstadbladet 25/1. De ska bara få upp lämningar av kroppen.
Sen kan jag tycka att sannolikheter ur ett matematiskt perspektiv borde räcka för en fällande dom.
1. Att Lelle är död är fastställt.
2. Att han blev mördad är till mycket stor visshet fastställt genom väskfyndet. Ett rånmord.
3. Den sista kända person att träffa offret är hyggligt ofta den skyldige.
4. Är den misstänkte skyldig offret pengar ökar sannolikheten ytterligare.
5. Är den misstänkte också redan kriminell så stärks tesen än mer.
6. Visar sig den misstänkte också vara kapabel att mörda så finns en väldigt stark pusselbit till.
7. Har den misstänkte utan rimlig anledning kört vägen förbi där offrets väska hittades kan vi plussa på ännu högre sannolikhet.

Jag tänker mig att en matematiker skulle räkna fram att det är högre risk att RN träffas av nedfallande rymdskrot än att han skulle vara felaktigt anklagad för mordet på Lelle.
Citera
2019-01-27, 20:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rootweed
Ja, de känner sig helt säkra på händelseförloppet, enligt Kristianstadbladet 25/1. De ska bara få upp lämningar av kroppen.
Sen kan jag tycka att sannolikheter ur ett matematiskt perspektiv borde räcka för en fällande dom.
1. Att Lelle är död är fastställt.
2. Att han blev mördad är till mycket stor visshet fastställt genom väskfyndet. Ett rånmord.
3. Den sista kända person att träffa offret är hyggligt ofta den skyldige.
4. Är den misstänkte skyldig offret pengar ökar sannolikheten ytterligare.
5. Är den misstänkte också redan kriminell så stärks tesen än mer.
6. Visar sig den misstänkte också vara kapabel att mörda så finns en väldigt stark pusselbit till.
7. Har den misstänkte utan rimlig anledning kört vägen förbi där offrets väska hittades kan vi plussa på ännu högre sannolikhet.

Jag tänker mig att en matematiker skulle räkna fram att det är högre risk att RN träffas av nedfallande rymdskrot än att han skulle vara felaktigt anklagad för mordet på Lelle.
Nej, att han är dödförklarad är inte detsamma som att man kunnat fastställa att han verkligen är död.
Citera
2019-01-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, att han är dödförklarad är inte detsamma som att man kunnat fastställa att han verkligen är död.

Nej, men det är bortom rimligt tvivel.
Citera
2019-01-31, 17:47
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rootweed
Nej, men det är bortom rimligt tvivel.

Märks att du ej är insatt i Sveriges rättssystem
Citera
2019-02-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdeanforaday
Märks att du ej är insatt i Sveriges rättssystem
Jag vet mycket väl att verkligheten och rättssystemet inte synkar och så får det vara. Jag tror dock fortfarande att om man var bättre på att beräkna sannolikheter, eller brydde sig om att göra det, så skulle man få andra domar.
Citera
2019-02-11, 18:43
Medlem
Citat:

Du ska berätta var Lelle Hildebrands kropp är, i annat fall kommer Karma att drabba dig, hårt.

Du är inte välkommen varken i Arkelstorp eller Kristianstad, hoppas du känner det när du besöker orterna. Kanske i Svalöv.
Citera
2019-02-11, 20:53
Medlem
Tråkigt att få så dåligt minne just den kvällen,
Han vet mycke väl vad som hände den natten polisen okså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in