2019-01-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RicardARNilsson
Nu hittar du på saker om en av mina vänner, och därmed kommer jag inte längre att kommentera eller besvara något från dig.

Får hoppas för din skull att det inte stämmer då det bartendern påstår.
Citera
2019-01-17, 14:02
Medlem
RicardARNilssons avatar
https://24blekinge.se/fynden-analyse...daren_5f47e3f5
Citera
2019-01-17, 14:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det var väl ganska väntat, kan jag tycka. Det har ju gått många år och är nog tveksamt om det finns något kvar att hitta av det han möjligen kan ha tappat på vägen.
Citera
2019-01-17, 14:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Får hoppas för din skull att det inte stämmer då det bartendern påstår.
Det vore ju bra om du talade ur skägget och redogjorde för vad det är bartendern påstår, i vilket sammanhang denne fått uppgifter och lämnat uppgifter osv.

Att RN vet vem du avser har väl redan framgått, så det finns alltså inga skäl att mumla i skägget för att inte avslöja bartendern.
Citera
2019-01-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det vore ju bra om du talade ur skägget och redogjorde för vad det är bartendern påstår, i vilket sammanhang denne fått uppgifter och lämnat uppgifter osv.

Att RN vet vem du avser har väl redan framgått, så det finns alltså inga skäl att mumla i skägget för att inte avslöja bartendern.

Bartendern vet eller "har på känn" vad som hänt Lelle Hildebrand.
Citera
2019-01-23, 19:36
Medlem
Det krävdes stark bevisning och 10 år i fängelse innan Ricard erkände trippelmordet. Givetvis gjorde han det för sitt eget bästa - chansen att få ett tidsbestämt straff är större om han visar ånger. Det visade sig fungera till slut.

Finns inte en chans att han skulle erkänna mordet på Lelle när han själv inte har något att vinna på det. Att Lelles anhöriga är desperata och vill få ett avslut berör inte Ricard.
Citera
2019-01-23, 20:18
Medlem
Näe han är en kall jävel som mest bryr sig om sig själv. Jag tycker inte han borde få en ny chans och att dom löser mordet på Lelle. Dom flesta utredare anser väl att fallet är polisiärt uppklarat , finns det egentligen några alternativa gärningsmän??

Att Lelle blivit mördad är det väl inga tvivel om.

När det kommer till dessa mördare så är ju Rikard bland dom längst ner på skalan. Han har mördat totalt oskyldiga människor som aldrig vigt sitt liv åt kriminalitet eller liknande. Att Rikard mördat innan tyder råheten och kylan i hans sätt att begå trippelmordet. Allt för att han själv och bara han skulle ha det bra.
Citera
2019-01-23, 23:15
Medlem
Citat:

En seriös fråga nu från mig: hur tycker du polisen har skött sig? Alltså professionellt. Du har ju blivit utredd för trippelmordet och för Lelles fall och borde ha pratat med flera poliser / förhörsledare.

Har någon polis gått över gränsen i förhör eller liknande. Eller tagit det för personligt kanske? Tänker på Lelles försvinnande som de säger sig vara säkra på att det är du som ligger bakom men inte kan bevisa.
Citera
2019-01-24, 07:17
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seismologen
En seriös fråga nu från mig: hur tycker du polisen har skött sig? Alltså professionellt. Du har ju blivit utredd för trippelmordet och för Lelles fall och borde ha pratat med flera poliser / förhörsledare.

Har någon polis gått över gränsen i förhör eller liknande. Eller tagit det för personligt kanske? Tänker på Lelles försvinnande som de säger sig vara säkra på att det är du som ligger bakom men inte kan bevisa.

Den gång som sticker ut mest är när en polis förhörde mig 1999 om turnéledarens försvinnande. Han blev så arg vid ett tillfälle att han bokstavligen flög över bordet för att ta tag i mig och började skrika. Både jag och min advokat blev väldigt förvånade. Ett officiellt klagomål framfördes mot polisen och han fick naturligtvis inte sköta några fler förhör med mig.

Sen har en och annan polisen genom åren gått över andra gränser, men det kommenterar jag inte vidare. Du får vänta på min biografi.
Citera
2019-01-24, 12:46
Medlem
Maff1as avatar
Citat:
Måste vrida sig i magen när Lelles anhöriga ser dig i denna tråden .

Att mördaren engagerar sig i fallet på nätet

Du pratar mycket om du förändrats som person och bla bla bla , men du e ju fortfarande samma lilla feta skit som snor datorer från röda korset !

Du får aldrig någon respekt från någon normal människa med kännedom om detta fallet förräns du erkänner vad du gjort och ger Lelles anhöriga en kropp att begrava .
Först då kommer du kunna få ro i livet
Citera
2019-01-24, 13:20
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maff1a
Måste vrida sig i magen när Lelles anhöriga ser dig i denna tråden .

Att mördaren engagerar sig i fallet på nätet

Du pratar mycket om du förändrats som person och bla bla bla , men du e ju fortfarande samma lilla feta skit som snor datorer från röda korset !

Du får aldrig någon respekt från någon normal människa med kännedom om detta fallet förräns du erkänner vad du gjort och ger Lelles anhöriga en kropp att begrava .
Först då kommer du kunna få ro i livet

Detta blir första och sista gången jag kommenterar ett inlägg från dig. Att du slänger ur dig glåpord tyder på att du inte har något vettigt att komma med. Det är fegt att slänga ur sig förolämpningar bakom ett anonymt tangentbord. Att inte våga stå för det man slänger ur sig är typiskt personer med dålig självkänsla som känner ett hävdelsebehov som de aldrig skulle våga sig på i verkliga livet. Dömda att för alltid krypa ihop bakom tangentbordet där ingen vet vem de är. Dömda att för alltid leva i någon annans skugga.
Citera
2019-01-24, 15:28
Medlem
Citat:
Den gång som sticker ut mest är när en polis förhörde mig 1999 om turnéledarens försvinnande. Han blev så arg vid ett tillfälle att han bokstavligen flög över bordet för att ta tag i mig och började skrika. Både jag och min advokat blev väldigt förvånade. Ett officiellt klagomål framfördes mot polisen och han fick naturligtvis inte sköta några fler förhör med mig.

Sen har en och annan polisen genom åren gått över andra gränser, men det kommenterar jag inte vidare. Du får vänta på min biografi.

Intressant! Lämnade du och din advokat in nån JO-anmälan om den incidenten?

Hur ser dina bokplaner ut framöver. Är det biografin som står på tur? Jag kommer ihåg för många år sen när jag läste att du tänkte ge ut en bok om trippelmordet också... finns den planen fortfarande eller kommer det vara inbakat i biografin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in