2018-10-10, 17:45
Medlem
Companitripps avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...ryds-stenbrott

Kolla inslaget...man får väl säga att det är ett ganska hyfsat uttalande....men det är kanske det som är meningen...man vill kanske ”röra om” på ”annat håll”
Citera
2018-10-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Companitripp
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...ryds-stenbrott

Kolla inslaget...man får väl säga att det är ett ganska hyfsat uttalande....men det är kanske det som är meningen...man vill kanske ”röra om” på ”annat håll”

Mycket intressant vad resultatet blir...tänk om..Lelles gamla mor kan få frid att Lelle hittats..

Och en mördare kan sättas dit för brottet..
Citera
2018-10-10, 21:05
Medlem
Jag sitter och läser i denna tråden och i trippelmordstråden. Det kommer fortfarande upp argument om att Lelles försvinnande inte kan ha varit ett rånmord eftersom det fanns pengar kvar i väskan. Är här inte fler än jag som minns att det stod i tidningarna när det begav sig att det fanns ett lönnfack i väskan och att det var vanligt bland turnéledare att ha en sådan väska?
Citera
2018-10-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rootweed
Jag sitter och läser i denna tråden och i trippelmordstråden. Det kommer fortfarande upp argument om att Lelles försvinnande inte kan ha varit ett rånmord eftersom det fanns pengar kvar i väskan. Är här inte fler än jag som minns att det stod i tidningarna när det begav sig att det fanns ett lönnfack i väskan och att det var vanligt bland turnéledare att ha en sådan väska?

Ja då, den uppgiften har funnits, men de som märkligt nog försöker prata bort fokus från den ende misstänkte i fallet har tagit tillfället i akt och påpekat att det inte kan vara den misstänkte med hänvisning till pengarna som var kvar.

Har du lyssnat igenom P1-dokumentären?

Länkar:
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=3052

Det är i tre delar, en av delarna tar upp "Lelle-fallet"
Citera
2018-10-10, 21:35
Medlem
Tror inte det handlar om pengar
Citera
2018-10-10, 21:38
Medlem
Det verkar på Kalla Fall-ledaren Bo Lundquist som han har mycket handfasta uppgifter på att Lelle kan finnas i Jedenryd stenbrott...mycket spännande, man undrar vem som läckt information..medhjälparen som inser att hans brott är preskriberat?

I mina tankar har Ricard Nilsson ringt någon när han halvt av misstag mördat Lelle som han kanske "bara ville skrämma lite" för att slippa betala, och vädjat om hjälp.

Att utredarna inte hittat blodsspår i RN bil kan ju då förklaras av att den inpackade kroppen transporterats i medhjälparens bil.
En nära vän eller någon med blodsband? Det var nära för hjälp att ansluta från Arkelstorp.

Nilsson har själv berättat att hans trippelmord "bara blev sådär", han hade med sig pistol för att råna- plötsligt var de tre akjutna i huvudet...det har i mina tankar gått till nästan identiskt med Lelle.

Det vore helt fantastiskt om polisen hittar kroppen nu...kanske Nilsson inte "får nära till morgonsofforna" på TV då? Att anhöriga skulle behöva höra honom som sommarpratarna är bara befängt, så som han önskar i början av del 2 i P1 Verkligheten...det kommer inte hända och visar bara på vilken dålig insikt RN har i vad han gjort...
Senast redigerad av ante70 2018-10-10 kl. 21:42.
Citera
2018-10-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Ja då, den uppgiften har funnits, men de som märkligt nog försöker prata bort fokus från den ende misstänkte i fallet har tagit tillfället i akt och påpekat att det inte kan vara den misstänkte med hänvisning till pengarna som var kvar.

Har du lyssnat igenom P1-dokumentären?

Länkar:
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=3052

Det är i tre delar, en av delarna tar upp "Lelle-fallet"

Ja, men jag ska lyssna på den en gång till.
Och visst verkar en del försöka flytta fokus. Kan ju vara vänner till GM eller så har GM flera profiler här.
Citera
2018-10-10, 21:59
Medlem
Intervjun med RN i Aftonbladet 1999 där han säger att man inte mördar för att man har skulder är ett av många exempel på ett naivt resonemang som verkar prägla honom. Och han verkar tro att alla andra är lika naiva. Rättssystemet som tidsbestämt straffet hör förvisso dit. Där finns en för låg kunskap om psykopatiskt fungerade. Att man sköter sig i fängelset har som enda syfte att få komma ut. Det beror inte på någon genomgripande personlighetsförändring i positiv riktning. Forskning har visat att försök till rehabilitering av dessa individer kan få till följd att de bara blir ännu bättre på att manipulera och att dölja sina avsikter. Rättssystemet borde ha kunskap om detta så de inte tror att god skötsel betyder något annat än att personen vill ut.
Citera
2018-10-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Tror inte det handlar om pengar

Vad tror du på då?
Citera
2018-10-10, 23:14
Medlem
Borde inte vattensökande likhund ganska lätt kunna avgöra om det ligger en kropp i stenbrottet eller ej? Nu menar jag självklart inte att det är fel att dyka också men i artikeln framgår det ju att sikten är väldigt dålig.
Citera
2018-10-10, 23:20
Medlem
Inget fynd idag då vad vi vet?
Citera
2018-10-10, 23:50
Citat:
Ursprungligen postat av FrVaFan
Inget fynd idag då vad vi vet?

Den orange,a bojen förhoppningsvis.
Men den kan också vara en markör för var någonstans nästa dykpass skall börja söka.

Det är näst intill kolsvart och sikten är noll. ... är det grumligt så hjälper ficklampor kanske bara en dm. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in