2018-10-10, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, du har säkert rätt och jag hoppas att de hittar kvarlevorna så att anhöriga kan få begrava Lelle.

Jag tycker också att det är konstigt att man inte sökt där förr. Fast platsen kanske kommit som ett tips och därför nu blivit aktuell.

Gällande RN så nej han är ingen Einstein men givetvis ingen moran heller givet att han kunnat studera på de nivåerna han gjort.
Han har haft gott om tid på sig.....
Citera
2018-10-10, 08:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Han har haft gott om tid på sig.....
Fast krasst så räcker inte tid för att uppnå akademiska resultat, utan man måste också ha förmågan att ta till sig kunskapen och kunna redovisa sina kunskaper.
Citera
2018-10-10, 11:42
Medlem
Companitripps avatar
http://www.kristianstadsbladet.se/kr...har-paborjats/
Citera
2018-10-10, 12:48
Medlem
Companitripps avatar
Dykarna som söker efter den mördade Lelle Hildebrands kropp i Jeneryds stenbrott har gjort ett fynd.
– De har märkt ut en plats med en stor orange boj. De söker på ett speciellt ställe, säger Kvällspostens fotograf.

https://www.expressen.se/kvallsposte...ebrands-kropp/
Citera
2018-10-10, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Companitripp
Dykarna som söker efter den mördade Lelle Hildebrands kropp i Jeneryds stenbrott har gjort ett fynd.
– De har märkt ut en plats med en stor orange boj. De söker på ett speciellt ställe, säger Kvällspostens fotograf.

https://www.expressen.se/kvallsposte...ebrands-kropp/

Wow, säger wow! Hoppas dom hittar Lelle, det vore fantastiskt...

Jag tror att RN ringt någon når han efter bråket förivrat sig och skjutit Lelle, och fått hjälp forsla bort kroppen och dumpa den- det år därför han inte erkände också detta i samband med trippel-erkännandet- för då skulle ju hans medhjälpare åka dit också!

Det ligger väl nära till hands att han ringt till en nära släkting i Arkelstorp, eller en nära vän där. För att nån ska "hålla tyst" kanske det krävs väldigt nära blodsband...
Citera
2018-10-10, 14:04
Medlem
Är det inte någon som bor i området som kan åka dit o kolla vad som händer?

Rootweed, bor inte du ett stenkast därifrån?
Citera
2018-10-10, 16:19
Tanken om djupet 35 meter, det skulle fungera mycket bra med Mammutsug (som en dammsugare under vattnet).
Man silar allt som finns på botten. .... och frisätter bottensedementet.

Marinarkeologer har bra erfarenhet av denna teknik... (kanske kan bli aktuellt).
Citera
2018-10-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Tanken om djupet 35 meter, det skulle fungera mycket bra med Mammutsug (som en dammsugare under vattnet).
Man silar allt som finns på botten. .... och frisätter bottensedementet.

Marinarkeologer har bra erfarenhet av denna teknik... (kanske kan bli aktuellt).

Man vill väl ta ett eventuellt paket som en helhet för att inte ödelägga spår efter gärningsman, tror man går väldigt försiktigt fram...
Fynd av ett minsta hårstrå från gärningsman eller hen närstående inne i en presenning skulle ju vara ”bingo”!
Citera
2018-10-10, 17:05
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Man vill väl ta ett eventuellt paket som en helhet för att inte ödelägga spår efter gärningsman, tror man går väldigt försiktigt fram...
Fynd av ett minsta hårstrå från gärningsman eller hen närstående inne i en presenning skulle ju vara ”bingo”!

Ja absolut. ... (tänkte på att dykare kan faktiskt ha med en mammutsug "av mindre diameter + en extra dykflaska kopplad till en lång plastslang)..... det skulle ge mycket bättre sikt. .... alternativt en kopressor på en båt vid ytan som trycker ner luft till ett långt plaströr. .. med diametern ca 10 - 15 cm)....

Plastslangen / plaströret kan gå ändå upp till ytan, där man silar allt som kommer upp.
Senast redigerad av Fiddleback 2018-10-10 kl. 17:08.
Citera
2018-10-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Är det inte någon som bor i området som kan åka dit o kolla vad som händer?

Rootweed, bor inte du ett stenkast därifrån?

Jag har tyvärr inte möjlighet att ta mig dit dagtid när man har möjlighet att se något. Eventuellt till helgen.
Citera
2018-10-10, 17:12
Medlem
Companitripps avatar
http://www.kristianstadsbladet.se/os...han-finns-har/

15 min sedan på KB...tyvärr betalartikel. Men verkar som man har ”på fötterna”, få se vad det ger så småningom
Citera
2018-10-10, 17:25
Medlem
Companitripps avatar
Öppnade upp artikeln:

Vi har goda förhoppningar om att han finns här”
ÖSTRA GÖINGE 44 minuter sedan, uppdaterad 25 minuter sedan

Vi har goda förhoppningar om att han finns här”. Det sa Kalla fall-chefen Bo Lundqvist mitt i onsdagens sökning efter försvunne Lelle Hildebrand i Jedenryds stenbrott i Östra Göinge.

35 meter djupt. Fler olika lager av botten. Kallt.

Det var förutsättningarna när dykare från Sjöpolisen under onsdagen letade igenom ett tio gånger tio meter stort område i vattendraget vid stenbrottet, mittemellan Värestorp och Immeln.

Ni har fått tips att Lelle ska finnas här?

– Jag kan inte nämna något om det, men vi har en konkret uppgift som säger att vi ska leta här, säger Bo Lundqvist.

Samtidigt hade Missing people fått låna teknisk utrustning av polisen för att följa upp de sökningar som gjordes i Sölvesborg den 30 september. Det var nämligen där Lelle Hildebrand, turnéledare för bandet Hammerfall, försvann efter en spelning den 25 januari 1999.

Misstänker ni att Lelle blivit skjuten och sedan dumpad i Jedenryd?

– Hur gärningen konkret ska ha gått till kommenterar vi inte. Vi har ett scenario om vad som har hänt, samt på vilka geografiska platser. Avgränsade platser som vi verkligen tror på. Jag önskar bara att vi hade kunnat söka här i Jedenryd tidigare, vi har känt till platsen ett tag. Men det handlar om att få loss resurser och att även väderleken ska passa in.

Sökinsatsen i Jedenryd planerades till onsdagen, samt eventuellt torsdag förmiddag. Samarbete med Johan Rönnby, professor i marinarkeologi på Södertörns högskola i Stockholm, finns också. Just eftersom flera lager av botten finns i vattnet och en tes är att sänken ska ha gjort att en eventuell kropp stannat vid bottnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in