Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-28, 20:07
  #361
Medlem
Det är frågan vid nån bro där han kan hoppa i för att undkomma att bli skjuten kanske i nne i hamnen eftersom skott avlossas där tror personligen att resan gått norröver jag upprepar han kan ju inte hållt i lelles telefon i vänsterhand och svarat i sin telefon i höger hand han var ju död
Citera
2018-09-28, 20:14
  #362
Medlem
Tror att portföljen plantetades dit det vill säga slängdes i av den som dödade honom
Citera
2018-09-28, 20:21
  #363
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Det är frågan vid nån bro där han kan hoppa i för att undkomma att bli skjuten kanske i nne i hamnen eftersom skott avlossas där tror personligen att resan gått norröver jag upprepar han kan ju inte hållt i lelles telefon i vänsterhand och svarat i sin telefon i höger hand han var ju död

Ledsen, men det där är obegripligt. Ta deten gång till med interpunktion.
Citera
2018-09-28, 20:48
  #364
Medlem
Jag menar att rickard kanske inte var ensam i bilen för att han är inblandad är jag helt övertygad om det var nån som gjorde bort sig ordentligt efter att lelle mördats den personen ringer till rickard från lelles telefon sedan kommer rickard med en skitdålig bortförklaring
Citera
2018-09-29, 01:20
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Men, snälla, skriv med interpunktion så att det går att förstå vad du skriver och vill ha framfört.
Jag gissar på:

Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Jag menar att rickard kanske inte var ensam i bilen - För att han är inblandad är jag helt övertygad om.
Det var nån som gjorde bort sig ordentligt efter att lelle mördats. Den personen ringer till Rickard från Lelles telefon, sedan kommer Rickard med en skitdålig bortförklaring <till samtalet>.
Citera
2018-09-29, 06:44
  #366
Medlem
Jag ska försöka vara mer tydlig.Jag tror att Rickard och Lelle hämtade upp en person ,och att man hade livliga diskussioner i bilen.
Det som talar för det ,är att någon ringer från lelle hildebrands telefon till Rickard , efter att han var död.
Där tror jag själva lösningen på mordet ligger.
Det måste vara någon som kände Lelle väl ,som kunde hans kod på telefonen..
Citera
2018-09-29, 17:40
  #367
Medlem
Fiddlebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Jag ska försöka vara mer tydlig.Jag tror att Rickard och Lelle hämtade upp en person ,och att man hade livliga diskussioner i bilen.
Det som talar för det ,är att någon ringer från lelle hildebrands telefon till Rickard , efter att han var död.
Där tror jag själva lösningen på mordet ligger.
Det måste vara någon som kände Lelle väl ,som kunde hans kod på telefonen..

Tror du det? .... eller vet du det?
Jag är nämligen inne på samma fundering . Det behöver inte vara någon som kände L*ll* väl heller.
R*cards närmaste bekantskapskrets kunde faktiskt vara extremt hotfulla... och då menar jag extremt. .

Jag har även funderingar kring hur L*ll*s klocka, kläder och skor. .. kom till min gamla barndomskamrats hem.
Är det inte R*card som kört hem till min gamla barndomskamrat, så måste det vara ännu en bil inblandad, då dessa 2 personer från denna staden saknar körkort...
Citera
2018-09-29, 17:55
  #368
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysticLampShade
Skallgång i Blekinge på söndag. Missing people håller i den. Känns ganska onödigt, det var 19 år sedan och troligtvis är det R. Nilsson som är skyldig. Vad tänker ni?

Han är på väg att släppas fri 2020 så inte alls så onödigt. Om det finns minsta lilla chans att bevisa att det var han som mördade Hildebrand måste man ta den. Troligtvis utan tvekan är han skyldig men det har inte gått att bevisa.

Blev extremt förvånad när han efter trippelmord och ändå alla vet att han hade ihjäl Hildebrand också ändå fick straffet tidsbestämt till ca 20 år.
Citera
2018-09-29, 18:30
  #369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Tror du det? .... eller vet du det?
Jag är nämligen inne på samma fundering . Det behöver inte vara någon som kände L*ll* väl heller.
R*cards närmaste bekantskapskrets kunde faktiskt vara extremt hotfulla... och då menar jag extremt. .

Jag har även funderingar kring hur L*ll*s klocka, kläder och skor. .. kom till min gamla barndomskamrats hem.
Är det inte R*card som kört hem till min gamla barndomskamrat, så måste det vara ännu en bil inblandad, då dessa 2 personer från denna staden saknar körkort...

Oh mon dieu! 2 förvirrade i dialog...

Det är ju Ricards mobilsvars-kod den måste ha kunnat som ringde till Ricards mobilsvar från Lelles telefon.
Kan det vara många andra än Ricard Nilsson?
Citera
2018-09-29, 19:05
  #370
Medlem
Fiddlebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Oh mon dieu! 2 förvirrade i dialog...

Det är ju Ricards mobilsvars-kod den måste ha kunnat som ringde till Ricards mobilsvar från Lelles telefon.
Kan det vara många andra än Ricard Nilsson?

Du har rätt, jag trodde det var telefon till telefon.
(vanlig ringsignal)
__________________
Senast redigerad av Fiddleback 2018-09-29 kl. 19:32.
Citera
2018-09-29, 19:28
  #371
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Jag ska försöka vara mer tydlig.Jag tror att Rickard och Lelle hämtade upp en person ,och att man hade livliga diskussioner i bilen.
Det som talar för det ,är att någon ringer från lelle hildebrands telefon till Rickard , efter att han var död.
Där tror jag själva lösningen på mordet ligger.
Det måste vara någon som kände Lelle väl ,som kunde hans kod på telefonen..
Varför tror du ens han hade någon kod på telefonen. På den tiden var telefoner normalt inte kodade, är osäker på om det ens gick att koda dem faktiskt.
Citera
2018-09-29, 22:28
  #372
Medlem
Jag är inte lika säkra som er,R.N var med men det måste ha varit nån mer som var med,nån som verkligen hatade honom,nån som hade motiv att skjuta honom .
Jag är säker på att man hämtar nån, och att han försöker fly , men man skjuter honom.Det är möjligt att R.N skjuter honom, men som jag tror är det säkert han som tillhanda har vapnet.
Sedan hur det är med telefonen ,så är det nån som fingrar på den och det är inte Rickard, enligt polisen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback