2018-10-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Hur långt ner till vattnet är det på bron där de söker nu

Minns inte på rak arm men inte så många meter. 2-5 kanske. Landsvägen går rakt genom.
Citera
2018-10-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är det svårt. Man gräver om gravar efter tjugo/tjugofem år och då anses inte mycket finnas kvar av personen.

Jag har läst någon gång att det är ganska mycket kvar av den som legat i jorden när det grävs om till en ny grav. I vatten däremot lär det vara mindre benbitar man letar efter.
Citera
2018-10-09, 21:11
Medlem
Maff1as avatar
Tänk på Jacob tillman som dumpades 98 och där han hittades i en brunn i delar och kunde identifieras
Citera
2018-10-09, 21:18
Medlem
Stämmer perfekt det ska va 2 till 5 meter trodde det var hängbron över mörrum vid rosendal
Citera
2018-10-09, 21:19
Medlem
Då är det där
Citera
2018-10-09, 21:29
Medlem
Nu tror jag man finner honom,
Citera
2018-10-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShellShocked
Väskan ska ha hittats vid en sommarstugetomt, av en privat person.
Vad jag minns finns det bara några få sommarstugor vid Kanotcentrat.

Om Lelle levde när han lämnade Sölvesborg, så borde han ha varit misstänksam om färden gick mot Vilshult. Lelle var väl från Kristianstad, hans mamma bor fortfarande kvar där.

Trakten runt Nyteboda, Vilshult och Lönsboda är rätt otillgängliga (mycket skog) så var som där är bra att göra sig av med en kropp. Mgm hade gott om tid på sig (2 månader) att flytta på kroppen så den har säkert bytt plats flera gånger.
Mjönäsvägen och Skärsnäsvägen går precis brevid Immeln.

Det ligger ändå en hel del hus runt viken vid kanotcentret, både permanenthus och fritidshus. Ett högljutt bråk skulle riskera att höras av de boende. Men var det kortvarigt så hann kanske ingen reagera.
Citera
2018-10-09, 21:55
Medlem
http://www.sjoriketskane.se/vandring/stenrundan/
Här finns en karta över området.
Citera
2018-10-09, 22:18
Medlem
ShellShockeds avatar
Citat:
Stämmer perfekt det ska va 2 till 5 meter trodde det var hängbron över mörrum vid rosendal

Citat:
Då är det där

Hur vet du att det stämmer?
Vad är det som du vet??
Citera
2018-10-09, 23:15
Medlem
Citat:
Nu tror jag man finner honom,

Har också en viss positiv vibb av det här, det skulle stämma på nåt sätt...RN är inte precis nån Einstein och någonstans måste kroppen finnas. Tror inte han gjort det så väldigt komplicerat...

Men vad konstigt att man inte sökt där förr!?
Citera
2018-10-10, 00:11
Medlem
GM säger sig vara en annan person idag än innan morden. Men en person med den minsta empatiska förmåga skjuter inte tre okända och oskyldiga personer i huvudet för några tusenlappar.

Empati är inget man kan träna från 0 till 100 genom gruppövningar eller veckovis terapi innanför fängelsets murar.

Allt snack om att han är en annan människa idag är bluff och det enda som kan rädda framtida offer från att mördas av honom är att han inte vill bli inlåst på en anstalt igen. Om ett mord är till gagn för honom själv kommer det med stor sannolikhet att ske ytterligare mord.

Vore jag på något sätt anhörig eller bekant med GM och visste mer om LH försvinnande än vad som kommit polisen tillkänna skulle jag vara noga med att hålla ryggen fri från GM.
Citera
2018-10-10, 05:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rootweed
Jag har läst någon gång att det är ganska mycket kvar av den som legat i jorden när det grävs om till en ny grav. I vatten däremot lär det vara mindre benbitar man letar efter.
Ok, du har säkert rätt och jag hoppas att de hittar kvarlevorna så att anhöriga kan få begrava Lelle.

Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Har också en viss positiv vibb av det här, det skulle stämma på nåt sätt...RN är inte precis nån Einstein och någonstans måste kroppen finnas. Tror inte han gjort det så väldigt komplicerat...

Men vad konstigt att man inte sökt där förr!?
Jag tycker också att det är konstigt att man inte sökt där förr. Fast platsen kanske kommit som ett tips och därför nu blivit aktuell.

Gällande RN så nej han är ingen Einstein men givetvis ingen moran heller givet att han kunnat studera på de nivåerna han gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in