Citat:
Ursprungligen postat av
ShellShocked
Väskan ska ha hittats vid en sommarstugetomt, av en privat person.
Vad jag minns finns det bara några få sommarstugor vid Kanotcentrat.
Om Lelle levde när han lämnade Sölvesborg, så borde han ha varit misstänksam om färden gick mot Vilshult. Lelle var väl från Kristianstad, hans mamma bor fortfarande kvar där.
Trakten runt Nyteboda, Vilshult och Lönsboda är rätt otillgängliga (mycket skog) så var som där är bra att göra sig av med en kropp. Mgm hade gott om tid på sig (2 månader) att flytta på kroppen så den har säkert bytt plats flera gånger.
Mjönäsvägen och Skärsnäsvägen går precis brevid Immeln.
Varje gång han eventuellt skulle ha flyttat kroppen tar han ju en hög risk, jag är skeptisk till den teorin.
Han brydde sig inte ett kviddevitt om att de tre i bilen i Klippan skulle hittas, han var inte vassaste kniven i lådan. Tror det är enkelt, Lelle blev rädd, trodde det var ett rån och slängde väskan ifrån sig men GM sköt honom och ordnade med saken i närområdet. Packeterade och slängde kroppen på nån näraliggande plats längs den rutt han tänkte ta hem till Kristianstad.
Varför inte från en bro? Ett par tunga skruvstäd eller annan metall fast vid packetet och kroppen sjunker.
Tror att polisen kan vara rätt ute där dom söker imorgon och hoppas dom får träff.
Att mordet skulle ha skett i Sölvesborg och gärningsmannen skulle ha slöngt sakerna där själv så nära sitt barndomshem, det tror inte jag på,