2018-10-09, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rootweed
Ja, det skulle vara riktigt bra. Som sagt är där många ställen att söka på. Till en del av stenbrotten måste man passera nära bostadshus som ligger ensligt så det är mindre troligt att det hänt så sent på kvällen. Vid Jedenryd är det landsväg med gles trafik så dags och man hör om det kommer bilar i ganska god tid. Har kroppen varit välpaketerad med sänken så har den inte tagit så lång tid att dumpa från bron.

Märkligt att man inte sökt där tidigare, Det var mörkt, kallt och RN var stor och otränad- han har således gjort minsta möjliga, packeterat på platsen för fynden och dumpat närmast möjligt. Den där bron ligger på vägen tillbaka.

Blir en spännande onsdag
Citera
2018-10-09, 15:04
Medlem
Rootweed, vet du exakt var Lelles saker hittades. Är det i närheten av Immelns kanotcenter eller norr om där? Ligger den här bron på väg tillbaka?

Om du kunde fick du gärna märka ut stället där sakerna hittades på en karta...
Citera
2018-10-09, 15:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Märkligt att man inte sökt där tidigare, Det var mörkt, kallt och RN var stor och otränad- han har således gjort minsta möjliga, packeterat på platsen för fynden och dumpat närmast möjligt. Den där bron ligger på vägen tillbaka.

Blir en spännande onsdag
Jag tror att chansen är väldigt liten att man kommer att hitta kvarlevor. Det har gått så många år så det lilla som kan finnas kvar är nog inte direkt lätt att upptäcka.
Citera
2018-10-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror att chansen är väldigt liten att man kommer att hitta kvarlevor. Det har gått så många år så det lilla som kan finnas kvar är nog inte direkt lätt att upptäcka.

Hur ser resterna av en presenning ut efter 20 år? Naturen har väldigt svårt för att bryta ned skelett, varför skulle inte detta hittas?
Citera
2018-10-09, 16:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur ser resterna av en presenning ut efter 20 år? Naturen har väldigt svårt för att bryta ned skelett, varför skulle inte detta hittas?
Är det svårt. Man gräver om gravar efter tjugo/tjugofem år och då anses inte mycket finnas kvar av personen.
Citera
2018-10-09, 16:45
Medlem
Citat:
Rootweed, vet du exakt var Lelles saker hittades. Är det i närheten av Immelns kanotcenter eller norr om där? Ligger den här bron på väg tillbaka?

Om du kunde fick du gärna märka ut stället där sakerna hittades på en karta...

Nej, tyvärr har jag inte koll på var sakerna hittades. Som jag minns information som jag läst i fallet så var det i samhället Immeln, vid sjön med samma namn. Resan bör då ha gott från Vilshult söderut till Immeln, där sakerna hittades, och sedan någon/några kilometer till söderut till Jedenryd och stenbrottet/bron. Därifrån lite söderut till, till Värestorp där han tagit av österut mot Arkelstorp. Jag provar att länka till en sida om Jedenryd med karta. http://greater-copenhagen.net/stenbrottet-i-jedenryds/
Citera
2018-10-09, 18:34
Medlem
ShellShockeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rootweed
Nej, tyvärr har jag inte koll på var sakerna hittades. Som jag minns information som jag läst i fallet så var det i samhället Immeln, vid sjön med samma namn. Resan bör då ha gott från Vilshult söderut till Immeln, där sakerna hittades, och sedan någon/några kilometer till söderut till Jedenryd och stenbrottet/bron. Därifrån lite söderut till, till Värestorp där han tagit av österut mot Arkelstorp. Jag provar att länka till en sida om Jedenryd med karta. http://greater-copenhagen.net/stenbrottet-i-jedenryds/

Väskan ska ha hittats vid en sommarstugetomt, av en privat person.
Vad jag minns finns det bara några få sommarstugor vid Kanotcentrat.

Om Lelle levde när han lämnade Sölvesborg, så borde han ha varit misstänksam om färden gick mot Vilshult. Lelle var väl från Kristianstad, hans mamma bor fortfarande kvar där.

Trakten runt Nyteboda, Vilshult och Lönsboda är rätt otillgängliga (mycket skog) så var som där är bra att göra sig av med en kropp. Mgm hade gott om tid på sig (2 månader) att flytta på kroppen så den har säkert bytt plats flera gånger.
Mjönäsvägen och Skärsnäsvägen går precis brevid Immeln.
Citera
2018-10-09, 18:56
Medlem
Horemhebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är det inte. Nya domar påverkar möjligheten för när den intagne kan söka (och kan få) tidsbestämt.

Det är inte så att bara för att man man sitter på livstid så har man carte blanche att begå brott.

Mitt inlägg var nog för långt men jag skrev faktiskt att tidsbestämningen hade påverkats vid ett sent erkännande av alla morden.
Det är för övrigt en grym skillnad om en livstidsdömd begår ytterligare mord efter domen. 3 eller 4 mord hade inte påverkat RNs tidsbestämning om han haft vett att erkänna hela eländet med en gång.
Citera
2018-10-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShellShocked
Väskan ska ha hittats vid en sommarstugetomt, av en privat person.
Vad jag minns finns det bara några få sommarstugor vid Kanotcentrat.

Om Lelle levde när han lämnade Sölvesborg, så borde han ha varit misstänksam om färden gick mot Vilshult. Lelle var väl från Kristianstad, hans mamma bor fortfarande kvar där.

Trakten runt Nyteboda, Vilshult och Lönsboda är rätt otillgängliga (mycket skog) så var som där är bra att göra sig av med en kropp. Mgm hade gott om tid på sig (2 månader) att flytta på kroppen så den har säkert bytt plats flera gånger.
Mjönäsvägen och Skärsnäsvägen går precis brevid Immeln.

Varje gång han eventuellt skulle ha flyttat kroppen tar han ju en hög risk, jag är skeptisk till den teorin.
Han brydde sig inte ett kviddevitt om att de tre i bilen i Klippan skulle hittas, han var inte vassaste kniven i lådan. Tror det är enkelt, Lelle blev rädd, trodde det var ett rån och slängde väskan ifrån sig men GM sköt honom och ordnade med saken i närområdet. Packeterade och slängde kroppen på nån näraliggande plats längs den rutt han tänkte ta hem till Kristianstad.

Varför inte från en bro? Ett par tunga skruvstäd eller annan metall fast vid packetet och kroppen sjunker.
Tror att polisen kan vara rätt ute där dom söker imorgon och hoppas dom får träff.
Att mordet skulle ha skett i Sölvesborg och gärningsmannen skulle ha slöngt sakerna där själv så nära sitt barndomshem, det tror inte jag på,
Citera
2018-10-09, 19:59
Medlem
Vem mer kan ha varit med
Citera
2018-10-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Vem mer kan ha varit med

Det slår mig att anledningen till att GM inte velat erkänna mordet på Lelle Hildebrand i förbindelse andra erkännanden KAN naturligtvis vara för att en "nära anhörig" blivit uppringd och hjälpt till med själva bortförskaffandet av kroppen där ifrån Immelns strand...om han hade erkänt hade denna anhörig naturligtvis också blivit fälld...

Denna anhörig kan ju ha bistått med förpackningsmaterial, t ex presenning och sänken...

Eftersom han vid trippelmordet inte visade någon list alls i att dälja sitt brott, kan detta peka på hjälp med kroppen vid Lelle-försvinnandet?
Citera
2018-10-09, 20:29
Medlem
Hur långt ner till vattnet är det på bron där de söker nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här