Citat:
Ursprungligen postat av
Rootweed
Jag tolkade polisens ord som att de inte hade sökt i Jedenryd, de skulle ju leta på nya platser nu. Vilka övriga de inte sökt på vet jag inte. Här finns ganska många Fd stenbrott. De som ligger närmast byn Röetved tror jag är genomsökta både nu och för länge sedan. De har gått att komma fram till med bil hyggligt lätt. Till några har det varit skogsvägskörning med ganska branta passager men det kan ju ha funkat med en fyrhjulsdriven bil. Dessa stenbrott, inklusive Jedenryd, har inte varit i aktivt bruk sedan 1940,50,60-talen så det bör inte ha hamnat stenmassor ovanpå kroppen om den finns där.
Tror inte han körde särskilt långt för att göra sig av med kroppen, han var ju en ganska otålig typ som lämnade tre nyskjutna kvar i sin bil efter rånet i Klippan utan tanke på att göra sig av med bevis...han skulle ju kunna ha tänt på bilen där t ex...
Han har nog gjort minsta möjliga som jag ser det- det där stenbrottet som ligger på vägen tillbaka skulle ju passa perfekt!
Om kroppen varit inpackad i plast, presenning eller liknande kan man hoppas att det finns hårstrån kvar från den skyldige- inrullad i en presenning med vikter i båda ädnda t ex...hoppas polisen har rätt i sin teori- det skulle vara en fantastisk utveckling!