2018-07-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShellShocked
Det var ju is på Immeln (när väskan hittades några dagar efter försvinnandet) så han har knappast begravt honom, såvida han inte är en kall jävel och först lämnade Lelle i skogen och sedan grävde ner kroppen när tjälen hade släppt två månader senare.

Vet inte vilken del av landet du kommer ifrån, men i Skåne blir det sällan så hårda vintrar att tjäle är ett problem, även om det den kvällen var ett tunt istäcke på Immeln behöver det inte ha varit tjäle.
Citera
2018-07-04, 19:37
Medlem
ShellShockeds avatar
Det står i gårdagens Kristianstadsbladet att polisen har gjort en del fynd vid sökandet i Röetved.
Militärens avancerade sökpluton har genomsökt stenbrottet med fiberoptik, metalldetektorer och vanliga ficklampor.
Citera
2018-07-04, 20:49
Medlem
ShellShockeds avatar
Jag bor strax utanför Kristianstad.
Citera
2018-07-06, 17:03
Medlem
Citat:
Jag bor strax utanför Kristianstad.

Vad tror du om området runt Balsby-Österslöv som dumpningsplats, det är ju "10 minuter från hemmet", Nilsson ska ju ha sovit ungefär på det avståndet...
Citera
2018-07-06, 19:23
Medlem
ShellShockeds avatar
Jag tror, och detta är min egen teori, att RN körde via Sölvesborg-Vilshult-Lönsboda-Värestorp(eller Arkelstorp)-Kristianstad och lämnade kroppen någonstans längs den streckan. Då passerade han dessutom södra delen av Immeln där han kastade i väskan och slipsen för att vilseleda polisen.

Svarta bergen är ett gammalt stenbrott som ligger i närheten av Lönsboda som hade varit idealiskt att dumpa en kropp i. Svarta bergen är stängt sedan länge och vattenfyllt och man kan dessutom köra nästan hela vägen fram till vattnet. Där finns även ett aktivt stenbrott precis brevid.

Det tar 1h 30min att köra dit och till Kristianstad, då hade han 30 minuter på sig att dumpa kroppen.
Han sov aldrig någonstans, men han behövde fylla ut tomrummet på 2h som han inte kunde förklara.

Undrar vem som vittnade att han kom till Kristianstad igen kl.00. Det är ju inget som är öppet på den tiden en måndag natt, inte i Kristianstad iaf.
Citera
2018-07-06, 20:30
Medlem
Citat:

Svarta bergen är ett gammalt stenbrott som ligger i närheten av Lönsboda som hade varit idealiskt att dumpa en kropp i. Svarta bergen är stängt sedan länge och vattenfyllt och man kan dessutom köra nästan hela vägen fram till vattnet. Där finns även ett aktivt stenbrott precis brevid.

Vet du om någon har letat där? Polisen?

Varför skulle det vara mer vilseledande att hitta tillhörigheterna där, än att inte hitta dom alls vilket ju skulle kunna peka på att han avvikit frivilligt?
Citera
2018-07-07, 17:15
Medlem
Citat:
Är det någon som vill begära ut domen för trippelmordet och publicera den här?

Finns det något som stoppar dig från att göra det? Det här med att det alltid ska vara "någon annan" som gör något är lite störande.
Citera
2018-07-08, 18:52
Medlem
ShellShockeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Finns det något som stoppar dig från att göra det? Det här med att det alltid ska vara "någon annan" som gör något är lite störande.

Nej. Inte mer än att jag inte vet vilket ärendenummer som det gäller.
Dessutom har jag väl aldrig bett någon om det innan, så alltid är väl till att ta i?
Citera
2018-07-08, 18:56
Medlem
ShellShockeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Vet du om någon har letat där? Polisen?

Varför skulle det vara mer vilseledande att hitta tillhörigheterna där, än att inte hitta dom alls vilket ju skulle kunna peka på att han avvikit frivilligt?

Jag vet inte om Polisen har varit där och letat. Det har inte stått något om det i media vad jag kan hitta.

Det vilseledande spåret är en bra fråga. Jag kommer inte på någon bra förklaring till varför väska skulle finnas där öht förutom att mgm trodde att den skulle sjunka när den kastades i sjön/på isen.

Den totala avsaknaden av spår i RN bil är också en jävligt bra fråga.
Citera
2018-07-14, 19:56
Medlem
Citat:
Jag vet inte om Polisen har varit där och letat. Det har inte stått något om det i media vad jag kan hitta.

Det vilseledande spåret är en bra fråga. Jag kommer inte på någon bra förklaring till varför väska skulle finnas där öht förutom att mgm trodde att den skulle sjunka när den kastades i sjön/på isen.

Den totala avsaknaden av spår i RN bil är också en jävligt bra fråga.

Kastades av LH sjælv nær han insåg att han skulle bli utsatt før brott? Antingen att RN var på væg att skada honom eller råna honom, tror han førsøkte springa från bilen nær RN stannade den vid Immelns strand...kanske trodde han att han skulle bli rånad och slængde dærfør væskan i vattnet, men RN skøt honom
Citera
2018-07-29, 22:58
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ett vittne hörde två skott (ibland nämns bara ett) när hon var ute och gick med sin hund, med riktning mot kartago och småbåtshamnen. Hon är säker på att det var pistol eller gevärsskott då hennes ex-man var antingen jägare, skytt eller pistolskytt. DLM2/3 20.30-21.03
En sak som talar emot att LH sköts vid kartago är att det inte verkar finnas några blodspår.
Enligt Aftonbladet så var vädret dåligt så blodet kanske sköljdes bort av regnet?

Vid trippelmordet i klippan så skjuts två av offren i huvudet med ett skott, medans det tredje offret skjuts med två eftersom att det första inte var dödande. Där användes en .22-kalibrig pistol.
Någon här som har erfarenhet av en sådan pistol?
Låter den högt när den avfyras eller hade man vågat avlossa en sådan utanför en rockkonsert?

Beträffande portföljen så tror jag att RN dumpade den i Immeln och trodde att den skulle sjunka pga datorns tyngd. Lyckligtvis gjorde den ju inte det utan drev i land vid en sommarstugetomt.
Den kan ju dock ha drivit en bit innan den nådde land.

Sökplutonen kommer att söka mellan 28 juni - 3 Juli, i trakterna av Röetved, rapporterar Kristianstadsbladet 8 juni 2018.

Vet inte om det tillför något men en 22 Magnum eller 22LF smäller väldigt högt inte minst om de avfyras från ett mindre vapen. Om han skjutit 4 skott sittandes i en bil borde öronen ringt ordentligt i flera dagar. Sedan finns det ju ammunition som inte bryter ljudvallen (subsonic) och det är en helt annan femma även om öronskydd rekommenderas. 22 short är betydligt tystare medan 22cb låter som en partypopper, kanske mindre. Den sistnämnda går knappast igenom ett skallben. Knappt en 22 short heller men det är möjligt
Citera
2018-07-31, 00:38
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Jag håller på att sammanställa en fil med alla uppgifter som finns tillgängliga på diverse tidningar och media för att vi ska kunna hålla alla uppgifter korrekta.

Lyssnar man på P3s Verkligheten "Den leende mördaren" så nämner en polis att RN körde via Vilshult på vägen hem. Kanske blandar han ihop det med Arkelstorp, men det är vad han säger. Vilshult ligger nordöst om Arkelstorp, vid drygt 1 mil från immelns nordöstra kant vilket förklarar hans långa omväg hem, som polisen också har reagerat på. Det berättar reportern i "Verkligheten i P3 - Den leende mördaren" (härefter DLM1/3 - DLM 3/3) DLM2/3 19.00-19.30

En sak som iallafall inte jag tänkte på var att det gick 8 veckor innan RN greps (15 Mars 1999).
En vecka så trodde polisen att LH hade stuckit med pengarna och 7 veckor innan dom grep RN.
Han hade mao gott om tid att göra sig av med kroppen.
DLM2/3 16.00-18.37

Är det någon som vill begära ut domen för trippelmordet och publicera den här?

Tror inte det finns något intressant i min livstidsdom. Läs/publicera hellre min omvandlingsdom från Örebro tingsrätt, där det fastställs vilken typ av person jag är idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in