2018-06-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Okej. Hittade var han bodde 1980 och det var i just Arkelstorp, tänkte att det också var hemma. Får det till ungefär 10 min från södra delen av Immeln.
Beroende på hur man räknar kan man ju säga att det aktuella sökområdet ligger runt 10 minuter från "hemmet" i Arkelstorp. Då lär det vara kring denna parkeringsficka man söker nu då.

Nej jag är rimligt säker på att han bodde i Kristianstad, hans pappa däremot bodde i Arkelstorp vid tillfället.. så som jag har läst de gamla artiklarna från Fallet menade man tio minuter från Kristianstad...
Citera
2018-06-25, 21:19
Medlem
ShellShockeds avatar
Källhänvisningar tillagda

Jag håller på att sammanställa en fil med alla uppgifter som finns tillgängliga på diverse tidningar och media för att vi ska kunna hålla alla uppgifter korrekta.

Lyssnar man på P3s Verkligheten "Den leende mördaren" så nämner en polis att RN körde via Vilshult på vägen hem. Kanske blandar han ihop det med Arkelstorp, men det är vad han säger. Vilshult ligger nordöst om Arkelstorp, vid drygt 1 mil från immelns nordöstra kant vilket förklarar hans långa omväg hem, som polisen också har reagerat på. Det berättar reportern i "Verkligheten i P3 - Den leende mördaren" (härefter DLM1/3 - DLM 3/3) DLM2/3 19.00-19.30

En sak som iallafall inte jag tänkte på var att det gick 8 veckor innan RN greps (15 Mars 1999).
En vecka så trodde polisen att LH hade stuckit med pengarna och 7 veckor innan dom grep RN.
Han hade mao gott om tid att göra sig av med kroppen.
DLM2/3 16.00-18.37

Är det någon som vill begära ut domen för trippelmordet och publicera den här?
Senast redigerad av ShellShocked 2018-06-25 kl. 21:23. Anledning: Källhänvisningar tillagda
Citera
2018-06-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShellShocked
Jag håller på att sammanställa en fil med alla uppgifter som finns tillgängliga på diverse tidningar och media för att vi ska kunna hålla alla uppgifter korrekta.

Lyssnar man på P3s Verkligheten "Den leende mördaren" så nämner en polis att RN körde via Vilshult på vägen hem. Kanske blandar han ihop det med Arkelstorp, men det är vad han säger. Vilshult ligger nordöst om Arkelstorp, vid drygt 1 mil från immelns nordöstra kant vilket förklarar hans långa omväg hem, som polisen också har reagerat på. Det berättar reportern i "Verkligheten i P3 - Den leende mördaren" (härefter DLM1/3 - DLM 3/3) DLM2/3 19.00-19.30

En sak som iallafall inte jag tänkte på var att det gick 8 veckor innan RN greps (15 Mars 1999).
En vecka så trodde polisen att LH hade stuckit med pengarna och 7 veckor innan dom grep RN.
Han hade mao gott om tid att göra sig av med kroppen.
DLM2/3 16.00-18.37

Är det någon som vill begära ut domen för trippelmordet och publicera den här?

Men observera att Lelles saker hittades vid Immelns SÖDRA strand (väl?), det rimmar lite dåligt med Vilshult på nåt aätt, om man tänker att Lelle själv slängde sakerna ut i vattnet...skulle han ha följt med på den nordliga färden frivilligt först då?
Min tanke är att RN har lockat med sig LH på en färd i riktning mot Arkelstorp under förevändning att han hade pengarna han var skyldig i sitt föräldrahem, sedan svängt av i stället mot Immelns strand där han visste han skulle kunna ta itu med LH ostört...så har LH försökt springa från bilen och i samma veva slängt portföljen och slipsen men sedan blivit skjuten...
RN var stor och tjock och skulle troligen inte klara t ex strypa LH, skjutning är väl troligt...
Citera
2018-06-26, 20:18
Medlem
ShellShockeds avatar
Ett vittne hörde två skott (ibland nämns bara ett) när hon var ute och gick med sin hund, med riktning mot kartago och småbåtshamnen. Hon är säker på att det var pistol eller gevärsskott då hennes ex-man var antingen jägare, skytt eller pistolskytt. DLM2/3 20.30-21.03
En sak som talar emot att LH sköts vid kartago är att det inte verkar finnas några blodspår.
Enligt Aftonbladet så var vädret dåligt så blodet kanske sköljdes bort av regnet?

Vid trippelmordet i klippan så skjuts två av offren i huvudet med ett skott, medans det tredje offret skjuts med två eftersom att det första inte var dödande. Där användes en .22-kalibrig pistol.
Någon här som har erfarenhet av en sådan pistol?
Låter den högt när den avfyras eller hade man vågat avlossa en sådan utanför en rockkonsert?

Beträffande portföljen så tror jag att RN dumpade den i Immeln och trodde att den skulle sjunka pga datorns tyngd. Lyckligtvis gjorde den ju inte det utan drev i land vid en sommarstugetomt.
Den kan ju dock ha drivit en bit innan den nådde land.

Sökplutonen kommer att söka mellan 28 juni - 3 Juli, i trakterna av Röetved, rapporterar Kristianstadsbladet 8 juni 2018.
Citera
2018-06-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ett vittne hörde två skott (ibland nämns bara ett) när hon var ute och gick med sin hund, med riktning mot kartago och småbåtshamnen. Hon är säker på att det var pistol eller gevärsskott då hennes ex-man var antingen jägare, skytt eller pistolskytt. DLM2/3 20.30-21.03
En sak som talar emot att LH sköts vid kartago är att det inte verkar finnas några blodspår.
Enligt Aftonbladet så var vädret dåligt så blodet kanske sköljdes bort av regnet?

Vid trippelmordet i klippan så skjuts två av offren i huvudet med ett skott, medans det tredje offret skjuts med två eftersom att det första inte var dödande. Där användes en .22-kalibrig pistol.
Någon här som har erfarenhet av en sådan pistol?
Låter den högt när den avfyras eller hade man vågat avlossa en sådan utanför en rockkonsert?

Beträffande portföljen så tror jag att RN dumpade den i Immeln och trodde att den skulle sjunka pga datorns tyngd. Lyckligtvis gjorde den ju inte det utan drev i land vid en sommarstugetomt.
Den kan ju dock ha drivit en bit innan den nådde land.

Sökplutonen kommer att söka mellan 28 juni - 3 Juli, i trakterna av Röetved, rapporterar Kristianstadsbladet 8 juni 2018.

Då får man förklara varför Nilsson skulle vara så dum och klumpig att han slängde LH:s slips på stranden och väska på isen på Immeln så nära sitt föräldrahem? Det finns väl bättre platser att slänga en slips? Det troliga måste väl vara handgemäng eller att LH har slängt slipsen i mörkret som spår och då måste han ha levt vid tidpunkten.
Jag tror inte på skotten i hamnen, jag tror LH blev medlockad på en biltur under förevändning att RN hade pengarna i Arkelstorp som han var skyldig. Sedan sköts han där vid Immelns strand...?

Var dumpas kroppen? Det är mörkt och kallt och Nilsson är stor och tjock...
Citera
2018-06-26, 21:57
Medlem
ShellShockeds avatar
Vad säger att kroppen dumpades samma dag?
Det gick nästan två månader innan polisen grep RN.
Då hade journalisten Pelle Tagesson redan frågat RN (bara dagar senare, efter försvinnandet) efter ett tips om att RN var den siste som hade sett LH.

Vid morden i Klippan så fick han enligt egen utsago panik och återvände inte mindre än 3 gånger till offrens bil för att söka igenom den efter pengar. Här kan han ha haft god tid på sig att planera var han skulle göra av kroppen. Han kan ju (rent teoretisk) lämnat kroppen i skogen för att sedan hämta den och linda in den med kättingar för att sedan ta ut den med båt i immeln och sänka kroppen där.
Citera
2018-06-27, 00:05
Medlem
Citat:
Vad säger att kroppen dumpades samma dag?
Det gick nästan två månader innan polisen grep RN.
Då hade journalisten Pelle Tagesson redan frågat RN (bara dagar senare, efter försvinnandet) efter ett tips om att RN var den siste som hade sett LH.

Vid morden i Klippan så fick han enligt egen utsago panik och återvände inte mindre än 3 gånger till offrens bil för att söka igenom den efter pengar. Här kan han ha haft god tid på sig att planera var han skulle göra av kroppen. Han kan ju (rent teoretisk) lämnat kroppen i skogen för att sedan hämta den och linda in den med kättingar för att sedan ta ut den med båt i immeln och sänka kroppen där.

Du har en poäng och det är ett annat alternativ, han kan ju ha stått på parkeringsfickan lite i chock över vad han just gjort, pm det nu var första gången...
Citera
2018-06-28, 19:06
Medlem
ShellShockeds avatar
En sak som jag inte får någon rätsida på är, om nu Lelles kropp flyttades från Sölvesborg till Immeln eller Ivösjön, varför hittade inte polisen några spår i bilen?

"Ricard Nilssons grå Subaru undersöktes grundligt utan att polisen kunde hitta något bevis på att Nilsson hade med Lelle Hildebrands försvinnande att göra." skrev Kvällsposten 13 maj 2018.

Det är konstigt. Jag tänker att RN inte skulle vara så duktig på att städa bort varenda fiber eller hårstrå som kunde knytas till Lelle. Var gör man sig av med en kropp i Sölvesborg om man inte slänger den i hamnen? Där har ju polisen redan sökt. Oavsett så borde det funnits blodspår i bilen, såvida inte Lelle levde medans RN körde till Arkelstorp som du hade en teori om Ante70, och Lelle sköts i skogen. Detta förklarar ju inte skotten som hördes i Sölvesborg, som hörde precis vid kl.22 när Lelle ska ha försvunnit.

Det verkar finnas vittne på att Lelle steg in i RNs bil och att den körde iväg, men körde han bara runt i Sölvesborg då?
Citera
2018-06-28, 23:13
Medlem
Citat:
En sak som jag inte får någon rätsida på är, om nu Lelles kropp flyttades från Sölvesborg till Immeln eller Ivösjön, varför hittade inte polisen några spår i bilen?

"Ricard Nilssons grå Subaru undersöktes grundligt utan att polisen kunde hitta något bevis på att Nilsson hade med Lelle Hildebrands försvinnande att göra." skrev Kvällsposten 13 maj 2018.

Det är konstigt. Jag tänker att RN inte skulle vara så duktig på att städa bort varenda fiber eller hårstrå som kunde knytas till Lelle. Var gör man sig av med en kropp i Sölvesborg om man inte slänger den i hamnen? Där har ju polisen redan sökt. Oavsett så borde det funnits blodspår i bilen, såvida inte Lelle levde medans RN körde till Arkelstorp som du hade en teori om Ante70, och Lelle sköts i skogen. Detta förklarar ju inte skotten som hördes i Sölvesborg, som hörde precis vid kl.22 när Lelle ska ha försvunnit.

Det verkar finnas vittne på att Lelle steg in i RNs bil och att den körde iväg, men körde han bara runt i Sölvesborg då?

Förslag:
Kört annan bil än den man trott
Mord og bortskaffande av kroppen på samma plats- hår och normala spår borde ändå finnas på passagerarplatsen.
Polisen har misslyckats hitta mågot som fanns där.

Personligen tvivlar jag på "skottljuden" i Sölvesborg... varför skulle Nilsson som inte är särskilt smart i de här sammanhangen efteråt i såfall köra med LH väska med dator och slips och slänga dem på stranden respektive isen? Tror det hände där sakerna hittades.
Senast redigerad av ante70 2018-06-28 kl. 23:34.
Citera
2018-06-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Förslag:
Kört annan bil än den man trott
Mord og bortskaffande av kroppen på samma plats- hår och normala spår borde ändå finnas på passagerarplatsen.
Polisen har misslyckats hitta mågot som fanns där.

Personligen tvivlar jag på "skottljuden" i Sölvesborg... varför skulle Nilsson som inte är särskilt smart i de här sammanhangen efteråt i såfall köra med LH väska med dator och slips och slänga dem på stranden respektive isen? Tror det hände där sakerna hittades.

Å andra sidan, man ska hålla olika alternativ öppna, jag tror emellertid inte Nilsson hade med sig spade och kratta till Sölvesborg, om något hämtades de i Arkelstorp (?)
Citera
2018-07-03, 18:56
Medlem
ShellShockeds avatar
Det var ju is på Immeln (när väskan hittades några dagar efter försvinnandet) så han har knappast begravt honom, såvida han inte är en kall jävel och först lämnade Lelle i skogen och sedan grävde ner kroppen när tjälen hade släppt två månader senare. Jag tänker att mördare generellt vill komma bort från liket så fort som möjligt och återvänder inte tillbaka till dumpplatsen utan endast i väldigt få undantagsfall.

Polisen är säkra på att det var Lelles slips dom hittade? Annars finns det ju en misstänkt som gillar att klä sig fint. Det var ganska nyligen som polisen efterfrågade bilder på hur Lelle var klädd så dom kanske bara antog att slipsen var hans?
Citera
2018-07-04, 00:04
Medlem
Citat:
Det var ju is på Immeln (när väskan hittades några dagar efter försvinnandet) så han har knappast begravt honom, såvida han inte är en kall jävel och först lämnade Lelle i skogen och sedan grävde ner kroppen när tjälen hade släppt två månader senare. Jag tänker att mördare generellt vill komma bort från liket så fort som möjligt och återvänder inte tillbaka till dumpplatsen utan endast i väldigt få undantagsfall.

Polisen är säkra på att det var Lelles slips dom hittade? Annars finns det ju en misstänkt som gillar att klä sig fint. Det var ganska nyligen som polisen efterfrågade bilder på hur Lelle var klädd så dom kanske bara antog att slipsen var hans?

Tydligt uttalat under Veckans brott att det var Lelles slips...
Men i övrigt, ja det var väldigt mörkt och kallt den där januarinatten, mordet lär ha skett runt eller efter kl 22.... mkt märkligt att kroppen inte har hittats...bara månader senare lämnade han tre mördade kroppar i en bil utan antydning att göra sig av med dem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in