Citat:
Ursprungligen postat av N2O/THC
Det kan jag tänka mig att de gör, men då är ju svaret enkelt: Skaffa inte spelet! Ja, en viss standardisering hade varit jävligt bra i många fall, inte minst en standardisering bland alla pakethanterare, men det är ett annat ämne.
Alternativet är ett paket man kan skaffa sig som innehåller alla "standardfiler" som kan tänkas användas för spel. Detta är knappast svårt att göra, utan det som sätter stopp är antagligen att ett sådant paket i nuläget är meningslöst, då spelen saknas. Moment 22.
Det här var faktiskt en riktigt bra idé. Typ en form av kompabilitetspaket där man kan baka in diverse gamla libs som spel- eller programutvecklare kan tänkas behöva (exempelvis äldre modeller av libjpeg, libpng eller sdl).
För att återgå till tråden, wineutvecklarna har också tagit upp ett alternativ för spelutvecklare, nämligen att baka in wine tillsammans med spelet. En intressant idé, sen kan man ju debattera om det kanske vore bättre med en riktig port istället.
Vad jag är lite fundersam på är hur mycket jobb det skulle krävas att porta spel som redan finns till OS X, alternativt utveckla någon form av kompabilitetslager mellan linux och OS X (tänker i första hand på steam och de spel som finns tillgängliga för mac där).