Citat:
Ursprungligen postat av N2O/THC
Bra, bra. Det finns ju faktiskt riktigt många spel då... Däremot så undrar jag vad som krävs för att till exempel jättarna Valve och Blizzard ska börja släppa sitt material till oss? Kan ju knappast krävas mycket arbete för att få de befintliga spelen att fungera utan problem? Jag vill minnas att både Valve och Blizzard utvecklar i OpenGL, så...
Skulle gissa på att både större marknad och viss standardisering skulle behövas. Jag och vhe med flera hade en diskussion i tråden
Varför slår inte linux bättre på desktop? Spekuera. som du kanske finner intressant.
Men ja, i grova drag, jag skulle gissa på att det är lite för krävande att få ett spel att fungera bra i alla de större distributionerna (exempelvis fedora, opensuse, ubuntu och debian) med hänsyn till vilka bibliotek som används i nuvarande utgåva, att hålla koll på dependencies som ändras och att se till att det är kompatibelt med deras uppdateringar, vilket medför extra kostnader. Det, kombinerat med att det är rätt liten marknad, gör nog att de flesta företag tvivlar på om det är värt att investera i en portning av spelet.