Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-25, 13:52
  #1
Medlem
Quzzas avatar
Blev ditt liv som du tänkte dig, med drömjobb, underbar familj osv?
Eller sitter du hemma varje dag och önskar att du skulle ha tagit den där högskoleutbildningen och struntat i att ha kul med polarna?

Helt enkelt: Vad gör du idag med ditt liv?

Själv funderar jag på vad jag ska utbilda mig till, är inne på Civilingenjör(Är riktigt intresserad av att forska om rymden).

//Quzza
Citera
2011-08-25, 13:53
  #2
Medlem
Jag tänkte mig inte så mycket om mitt liv när jag var yngre. Så jag hade förjävla kul när jag borde varit i skolan, och nu, vid 25 års ålder, är jag tillbaka i skolbänken igen :/
__________________
Senast redigerad av apalle 2011-08-25 kl. 14:01.
Citera
2011-08-25, 14:13
  #3
Medlem
NickLidstroms avatar
Mid 20's , står i ett vägskäl känns det som.

Har ingen utbildning efter gymnasiet och jobbar med något som en valfri 18 åring skulle kunna göra.

Tungt skitjobb, men har precis köpt bostadsrätt så känner mig lite låst.

Egentligen vill jag bara hyra ut skiten och dra utomlands och leva livet ett tag. Innan man blir för "gammal".

Är väl lite utav en drömmare som har svårt att göra samma sak varenda dag, vill ha en friare arbetsplats med flextid där man kan jobba när man känner för det.

07-16 är inget som jag tänker acceptera livet ut, måste göra något annat.

Vad vet jag dock inte.
Citera
2011-08-25, 15:45
  #4
Medlem
Jag är dock inte så gammal men jag planerade att jag skulle kunna leva bra och jobba lite som jag ville. Detta bestämde jag vid 12-15 års ålder.

Nu får jag ca: 25K i månaden utan att göra ett skit, jag kan sitta hemma varje dag och pengarna rullar ändå in. Men jag är inte nöjd där, jag vill bli ekonomiskt oberoende vid 30-35 års ålder så jag lägger ner mycket tid på att fortsätta med det som jag gör. (vill inte gå in på vad det är då det endast finns 4 personer i Sverige som gör det jag gör).

Men tyvärr så har allt som har att göra med flickvänner etc etc inte gått så bra.. Men hur är det man säger, First you get the money, then you get the bitches

Så det har gått ganska bra för mig, men hade aldrig klarat mig ensam. kan ge ett råd, skapa kontakter, ha kvar alla vänner, var trevlig och öppen för att testa nya saker.

Mats
Citera
2011-08-25, 15:58
  #5
Medlem
Det börjar ordna upp sig kan man väl säga, jag har ett jobb som trivs skitbra med och som ger helt ok betalt och med en god löneutveckling att se fram emot.

Flickvän, hus är fixat och även två fina bilar står snart på tomten så ja, just det har en fin förlovningsring gömd också...
Citera
2011-08-25, 16:57
  #6
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic187
Nu får jag ca: 25K i månaden utan att göra ett skit, jag kan sitta hemma varje dag och pengarna rullar ändå in. Men jag är inte nöjd där, jag vill bli ekonomiskt oberoende vid 30-35 års ålder så jag lägger ner mycket tid på att fortsätta med det som jag gör. (vill inte gå in på vad det är då det endast finns 4 personer i Sverige som gör det jag gör).

Min dröm är din vardag Förstår att du inte vill outa ditt "kneg", i rädsla för mer konkurrens, men hur tog du dig dit? via utbildning, slump, entrepenörsskap?
Citera
2011-08-25, 17:28
  #7
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quzza
Blev ditt liv som du tänkte dig, med drömjobb, underbar familj osv?
Eller sitter du hemma varje dag och önskar att du skulle ha tagit den där högskoleutbildningen och struntat i att ha kul med polarna?

Helt enkelt: Vad gör du idag med ditt liv?

Själv funderar jag på vad jag ska utbilda mig till, är inne på Civilingenjör(Är riktigt intresserad av att forska om rymden).

//Quzza

Nja, kanske inte riktigt ännu, men jag är ju inte så gammal ännu att jag kan se det helt i retroperspektiv...
Jag har väl minskat mina ambitioner ganska rejält med åren dels beroende på yrkesval jag inte kunde ta av olika skäl och en del jag provat på men fann ut av inte passade mig för fem flata öre. Min nuvarande dröm är att en dag kunna nå position som terminalchef vilket inte är omöjligt alls.

Familj har jag aldrig önskat mig, och har klarat mig ifrån så där tog jag iaf jackpot, det enda som verkligen skilt sig från mina tankar är väl min fritid som jag dels har betydligt mindre av än jag hoppats och när jag väl har den så går den mest åt till att återhämta sig så jag får inget gjort.

När det gäller utbildning så har jag varit där; jag har läst tills ögonen blödit, vaknat dreglande över böckerna mitt i natten inför tentor, stressat mig till magsår med flera tunga parallellkurser och stått helt oförstående inför det som många påstår är den bästa tiden i livet när jag ärligt måste säga att det var det hemskaste jag gjort på väldigt många sätt!
Däremot måste jag säga att du är inne på ett intressant spår; av allt underligt jag studerat så måste jag säga att teknik var det i särklass mest intressanta och det jag lärde mig mest på.
Citera
2011-08-25, 22:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Min dröm är din vardag Förstår att du inte vill outa ditt "kneg", i rädsla för mer konkurrens, men hur tog du dig dit? via utbildning, slump, entrepenörsskap?

Ja det var inte via utbildning iaf. Jag har gått företags utbildningar, och skapat mig ett bra kontakt nät. Men det var mycket vi slumpen också. Jag träffade en person som är riktigt smart och det var tack vare den personen som jag lyckades komma dit jag är idag.

Jag tror att man kan komma långt på utbildning, men för att komma riktigt långt måste man ha ett bra kontakt nät. Jag tror det är det viktigaste
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback